Jeg skal til Skotland på ferie!

Og jeg er spændt og nervøs. Vi har nemlig lejet en bil vi skal køre rundt i derovre (vi tar en rundtur fra Edinburgh til Aberdeen, Inverness, Isle of Skye og så tilbage). Gode råd til at køre i venstre side søges med lys og lygte! Jeg er simpelthen så nervøs, mest for bykørsel og at skulle skifte gear med venstre hånd. Kan de ikke se at det er tosset at skulle skifte gear med sin ikke-dominerende hånd?! De er skøre derovre. Hvis vi havde tænkt os om havde vi nok bestilt en bil med automatgear. Tror i det ville være nemmere end manuelt? Vi skal afsted om en lille måned så måske vi kan nå at ændre det endnu, men jeg har aldrig prøvet at køre i en bil med automat så det skræmmer mig faktisk også lidt… En privatchauffør ville være rart lige nu!

Det er ikke nær så slemt, som du tror :slight_smile: Man vænner sig meget hurtigt til det, og det at rattet sidder i den anden side gør det også nemmere at huske hvilken side af vejen man skal køre i :slight_smile: Jeg har uden buler og skrammer gennemført pigetur fra Stansted til Birmingham og retur, kørte selv hele vejen i en lille rød bil af ukendt oprindelse, og det var piece of cake - også gearskifte. Husk at du er på (en helt fantastisk!) ferie, så slap af og tag den tid du har behov for - når man er turist forventes at man at køre lidt langsommere alligevel :slight_smile: GOD TUR - jeg synes det lyder som en fantastisk dejlig ferie :thumbup:
VH
Susanne

nu har jeg aldrig kørt i den forkerte side af vejen, men jeg har kørt masser af biler hvor rattet sad i den forkerte side, og det er faktisk overaskende let, men måske en kørerlærer i en times tid derovre…og så fis lige forbi Talisker destillery og tag et par flasker med hjem

Misundelig.dk…
Ihhhh hvor bliver det da for fed en tur :slight_smile: og Ja, jeg kan sagtens være i en kuffert :wink:

Som Susanne siger, så betyder det en hel del, at rattet sidder i den anden side. Der, hvor man for alvor skal tænke sig om, er, når man svinger - her kan man godt blive lidt forvirret og være tilbøjelig til at vælge den danske side at køre i - og ved rundkørsler - det føles lidt naturstridigt at køre venstre om :slight_smile: Jeg kan ikke mindes, jeg havde problemer med, at jeg skulle bruge venstre hånd til gearskifte, men det er også længe siden nu :slight_smile:

Ellers synes jeg, at Jims forslag er rigtig godt. Nap en køretime, når I ankommer.

[QUOTE=Susanne W;1172504]Det er ikke nær så slemt, som du tror :slight_smile: Man vænner sig meget hurtigt til det, og det at rattet sidder i den anden side gør det også nemmere at huske hvilken side af vejen man skal køre i :slight_smile: Jeg har uden buler og skrammer gennemført pigetur fra Stansted til Birmingham og retur, kørte selv hele vejen i en lille rød bil af ukendt oprindelse, og det var piece of cake - også gearskifte. Husk at du er på (en helt fantastisk!) ferie, så slap af og tag den tid du har behov for - når man er turist forventes at man at køre lidt langsommere alligevel :slight_smile: GOD TUR - jeg synes det lyder som en fantastisk dejlig ferie :thumbup:
VH
Susanne[/QUOTE]

Vi skal jo se en hel masse på turen så det blir en langsom udsigtstur med en masse stop. Jeg håber, som flere af jer siger, at det kommer til at gi sig selv når først vi sidder i den forkerte side af bilen, i den forkerte side af vejen :slight_smile:

Vi ankommer søndag aften og skal køre direkte til det første overnatninssted så tror ikke vi har tid til en køretime men det var ellers et godt forslag.

hehe, selvom jeg godt kan li whiskey (har boet i Irland) så tror jeg ikke det blir på denne her tur vi skal forbi et destilleri… min rejsekammerat (og svigerinde) er gravid så vi blir vidst på vandvognen

[QUOTE=DK Sugieh;1172515]Misundelig.dk…
Ihhhh hvor bliver det da for fed en tur :slight_smile: og Ja, jeg kan sagtens være i en kuffert :cool2:[/QUOTE]

Jeg glæder mig også helt vildt! Jeg har bare så længe drømt om en tur til Skotland og nu blev der endelig råd og tid… Hihi, hvis du vejer under 20kg så skal du være så velkommen til en kufferttur :tihi:

[QUOTE=galath;1172541]Som Susanne siger, så betyder det en hel del, at rattet sidder i den anden side. Der, hvor man for alvor skal tænke sig om, er, når man svinger - her kan man godt blive lidt forvirret og være tilbøjelig til at vælge den danske side at køre i - og ved rundkørsler - det føles lidt naturstridigt at køre venstre om :slight_smile: Jeg kan ikke mindes, jeg havde problemer med, at jeg skulle bruge venstre hånd til gearskifte, men det er også længe siden nu :slight_smile:

Ellers synes jeg, at Jims forslag er rigtig godt. Nap en køretime, når I ankommer.[/QUOTE]

Jeg tror bare vi tar os god tid og vi er jo to til at hjælpe hinanden med at være opmærksomme og skiftes til at køre :slight_smile: