Jeg var lige ved at råbe i bussen

Jeg har været til fodterapeut idag inde i byen. Da vi kørte forbi volden så jeg en kvinde komme gående med 2 hunde. en stor schæfer og en lille mops-hvalp.

Hvalpen er super glad og hopper og springer rundt. Hun har begge hunde i ultrakort snor. De har begge sådan en sele-ting på om brystet, og hun bliver ved med at hive og flå i snoren med hvalpen for at få den til at gå ordenligt.

Bussen holder ved stoppestedet så jeg kan få lov til at se hende gå over en fodgængerovergang ved christmas møllers plads. Mopsen hopper og hun FLÅR i snoren med så meget kraft at det lille dyr (seriøst) letter fra jorden med alle 4 poter.

Den flyver ½ meters penge op i luften slår en halv koldbøtte og da den lander igen er det direkte på ryggen på astfalten. -what :blegne: :besvimer: :uha:

Jeg blev SÅ forskrækket og SÅ rasende at jeg gispede. Gispede fordi jeg var ved at fylde lungerne med luft for at råbe af kvinden hvad F*NDEN hun havde gang i?!

Jeg kom dog i sidste øjeblik i tanke om at jeg sad indenfor i en bus og hunkønsvæsnet ikke kunne høre mig, så jeg endte med at slå hånden for munden og lade luften sive ud igen lige så stille.

Jeg var meget rystet, og vred og ked af det. nogen mennesker burde ikke have dyr. Øv. Det påvirker mig stadig kan jeg mærke. Selvom det er omkring 3-4 timer siden nu.

DUMME dame! :ked:

Voldsomt. Stakkels hund :ked:

Det er utroligt, at folk tror, det får hunden til at gå pænt :frowning: Synes tit man ser det, desværre.

Nogle ejere tror desværre at hunde er født med en forprogrammeret chip, der gør at de kan gå pænt i snor, tisse uden for, løbe løs og komme på indkald, lade mad stå på borde osv.

Det er der desværre ingen hunde der er.

Jeg forstår dig reaktion. Det du var vidne til var ikke træning - det var simpel og afstumpet vold mod et umælende dyr.

Ja, en af de tragiske fordomme mht hunde er, at man tror, at de kan “trænes” - eller lære meget hurtigt og med “bestemthed”.
“Bestemtheden” kan hos den uvidende eller ondskabsfulde udarte til grusomhed (jfr min tråd om hunde-parkering med ‘sit!’ på sne og is!).
“Træningen” tror gud og hvermand, at de har tjek på via div. populære, overforenklede TV-programmer.
Jeg forstår din harme, Gry, den er helt berettiget.

Hvordan går det forresten med div. dyreværns-love :?
Går de stadig kun på et stald-agtigt katte-avler/BYB-“katteri” :?

Der er mange som ikke forstå hvordan man behandler dyr.
Og endnu flere som ikke ved hvordan man går tur med en hund, den skal have tid til at snuse og dufte, men mange ejere hiver dem bare afsted fordi de ikke lige har tid til at stå stille i 10 sek.
Stakkels dyr :frowning:

Måske var hun bare ikke bevidst om at det ikke var schæferens line hun trak i. Det kræver stor bevidsthed at føre to hunde i line, især når det ikke er samme størrelse hund.

Ikke at det ikke var synd for hvalpen, men måske var det et uheld, som ejeren blev lige så ulykkelig over som du blev, men det er ikke lige i et fodgængerfelt man sætter sig ned og “undskylder” overfor hunden at man kom til at give den en for hård medfart.

Puha sikke en oplevelse… Jeg vil nok have gjort ligesom du… :ked:

[quote=Mai;390336]Måske var hun bare ikke bevidst om at det ikke var schæferens line hun trak i. Det kræver stor bevidsthed at føre to hunde i line, især når det ikke er samme størrelse hund.

Ikke at det ikke var synd for hvalpen, men måske var det et uheld, som ejeren blev lige så ulykkelig over som du blev, men det er ikke lige i et fodgængerfelt man sætter sig ned og “undskylder” overfor hunden at man kom til at give den en for hård medfart.[/quote]

Enig med dig i at et fodgængerfelt nok ikke lige err det rette sted at sætte sig og nusse med sin hund!

Men…
INGEN mennesker er så store idioter, at de ikke er i stand til at se og mærke forskel på en mops og en schæfer!
Og selv om det skulle være tilfældet, så betyder det jo at schæferen også er blevet afrettet gennem hiv og ryk! Hvilket næsten kun gør det hele endnu mere trist…

(PS har de sidste ca 10 år gået med mindst to hunde dagligt… altid med stor størrelsesforskel - og har endnu ikke taget fejl af nogen af dem!)

og jeg kunne altså se at det var en mops-hvalp. En mobs er lille, men den her var mikro. Ikke at det gør den store forskel i min verden om hunden er stor eller lille - man skal ikke rykke i dem på den måde…men den der hund har max vejet 3 kg. mine katte kunne have ædt den!