Jeres fotobehandlet & manipulerede billeder

Jo, kunne nok godt ha brugt noget mere tid så det ikke er så tydeligt :smiley:

Mange tak!

Nej… :slight_smile:

Simone der er altså nogle genialiteter i mellem der…

hvor ER de fede!!!

[quote=Battlestar;412770]Simone der er altså nogle genialiteter i mellem der…

hvor ER de fede!!![/quote]

Tusind tak! :tak:

Ih, jeg bliver så glad, hihi :wehu:

Lille forsøg … skulle lige lave min egen version af billedet med manden med den store hvide kat!

Jeg har ikke helt gennemført det (med vilje - og af dovenskab …) :slight_smile: Tror jeg brugte PhotoShop 5.0 eller deromkring, det er efterhånden ret mange år gammelt!

[quote=Blabl;412769]Mange tak!

Nej… :)[/quote]

Jeg er helt vild med HDR, men synes det kan være svært at mestre…
lige et par hurtige:

:besvimer: :besvimer: :besvimer: :besvimer:

Sikke dog nogen fantastiske billeder I kan tage.

Èn anden én kan ikke en gang tage ét godt billede af tre små snegle.

:sshh::sshh:

Er der nogen, der vil være med på en lille spøg ??

Jeg hærger jo på et andet forum – og jeg ville elske at lægge et billede ind af mine to små skildpadder Viggo & Viola… med blå øjne

:fløjte::fløjte:

Jeg manipulerer sjældent billeder. Derimod optimerer jeg dem, for at få billedet til at blive så godt det nu er muligt - men uden at ændre farver fra hvad de er normalt. Jeg bruger Photoshop CS3

Mine behov for at fantasere på billeder udlever jeg i 3-d grafikprogrammer. Poser og Vue :slight_smile:

Flere - et udpluk af tusindvis - her:

Hvor er jeres billeder flotte.
Jeg har ikke tålmodighed til at lave det helt store, så jeg bruger mest Photoshop til at redigere lys, røde øjne, skarphed og den slags.
Men de unge i familien laver mange fine ting både med PS og HDR:

Ved Gudenåen,

I skoven,

Og ved havet:

Når jeg laver noget, er det mest lidt sjov til fødselsdags (og andre) hilsener…

Jeg lavede lidt sjov med mit yndlingsdigt med misser for længe siden i PS7:

Det ser rigtig kedeligt ud sammenlignet med de flotte HDR billeder.
.

Jeg er stadig total novice i forhold til mange af billederne her i tråden, men jeg vil da gerne vise lidt af mine “kreationer” frem alligevel. Oftest handler det for mig om at fjerne rodede baggrunde og rette op på farverne.

Jeg bruger pt. Photoshop 7.0 og har et lille tillægsprogram der hedder Virtual Painter 4

Før:

Efter:

Før:

Efter:

Før:

Efter:

Før:

Efter:

Før:

Efter:

Før:

Efter:

Før:

Efter:

Og efter Virtual Painter:

Før:

Efter Virtual Painter:

Før:

Efter Virtual Painter:

Før:

Efter:

Før:

Efter:

Og et par af dem hvor jeg rigtigt har moret mig…

Her er 4 katte skåret ud af hver deres billede, sat på en fælles baggrund, der er tegnet nye knurhår og pels, lagt skygger og tilføjet en maske fra Virtual Painter:

Og en Halloween-Gizmo, skåret ud af originalbilledet, placeret på orange baggrund, sammen med græskar og blade og derefter pålagt lyn-effekten i Photoshop:

Det var lige dem jeg kunne støve op nu og her :ups:

Jeg behandler stort set altid mine billeder også, medmindre mit kamera ved en ren tilfældighed har oplyst billedet godt. Det betyder at farverne bliver forvrængede ofte, men sådan må det være indtil jeg får mig et bedre kamera - hvilket jeg glæder mig til - en skønne dag… :wehuu:

F.eks dette billede - som jeg så Come On her, hans ansigtudtryk og al hans sødme - det var bare lige Come On, som han er, når han er allermest elskeligt (hvilket han ofte er). Katten laver jo simpelthent de sødeste ansigter, og hvad sker der? Jo, baggrunden er selvfølgelig grim, vinduerne giver modlys og han bliver derfor dårligt belyst, og man kan slet ikke se hans dimensioner, som jo bare er så fine i virkeligheden, og selvfølgelig har jeg også holdt kameraet skævt - bare typisk. At det var i et totalt solbeskineet rum, og total lækkert lys i virkeligheden er også fuldstændigt gået tabt. Men det her billede er bare det bedste af Come On, for det har fanget ham, som jeg ved han er. Og derfor er det på min hjemmeside, måske mest fordi jeg kan se det?

Original:

Jeg kan se det selvfølgelig, for jeg var der i virkeligheden og ved hvor smuk han jo er IRL, men det f* kamera.

Behandlet er det lidt mere fair’t overfor lyset om ham, som jeg så ham - og det bedste jeg kunne gøre med det program jeg har… synes jeg.

-wehuu

Hmmm her på kattegales blå baggrund ser originalen bedre ud en på min hjemmeside med hvid baggrund, synes jeg egentlig. :øhmm: (Nej, jeg gider altså ikke lave min hjemmesides baggrund lysblå nu - æiiijjj)

Mine redigering går mest på at skære overskydende omgivelser væk, evt. rette lidt op (mest ridebilleder) hvis det er taget skævt, eller lige give lidt skygger, tone lidt eller lign., for at få det bedste frem i det billede der er.

Det jeg ellers har gjort er sådan noget her:

Baggrund i sort/hvid

En bjælke i baggrunden er fjernet, se ved siden af “gardinet”, det er stadig lige en anelse mørkere

Før

Efter

øjs mand.
nogle af de proffe billeder i denne tråd giver mig lyst til nye billeder i mit hjem !!! er de i tryk kvali ?

:tak::tak:

Jeg er DYBT imponeret over, hvordan I kan trylle med jeres billeder.

:ok:

Selv bruger jeg www.picninc.org - men det er kun for at sortere evt udenoms krims-krams fra - der er vist ingen, der har glæde af at se min sofa, bord, væg, gulv eller loft - når det er Silke der skal prales af.

:høhø:

[quote=kira v;412933]øjs mand.
nogle af de proffe billeder i denne tråd giver mig lyst til nye billeder i mit hjem !!! er de i tryk kvali ?[/quote]

Yep, mine er… :slight_smile:

Skideflotte!

Da jeg blev spurgt igår om en smart måde at fjerne uønsket objekter på et billede via enten iPhone eller iPad ( da det somregel er lidt hurtigere på iPad end at sidde med Photoshop og en mus ) ja så lavede jeg hurtig en tut video til min ven, og vil da lige dele den her…

[ame=“- YouTube”]- YouTube

[quote=Tante Tut;412786]:besvimer: :besvimer: :besvimer: :besvimer:

Sikke dog nogen fantastiske billeder I kan tage.

Èn anden én kan ikke en gang tage ét godt billede af tre små snegle.

:sshh::sshh:

Er der nogen, der vil være med på en lille spøg ??

Jeg hærger jo på et andet forum – og jeg ville elske at lægge et billede ind af mine to små skildpadder Viggo & Viola… med blå øjne

:fløjte::fløjte:[/quote]

:kryds::kryds::kryds::kryds: