Jeres fotobehandlet & manipulerede billeder

Der er godt nok mange smukke billeder og katte på dette forum, så jeg tænkte at lave denne tråd så vi kan se nogle af jeres kreative fotos som har været igennem lidt manuipulerende billedbehandling.
Bare billedet har været igennem et billedebehandlings program, så simpelt som et sort/hvidt billede, så del det til os andre…

Gerne tilføj hvilket program('mer) der er brugt, Lightroom, Picasa, Photoshop etc.

Kan lige ligge ud med en jeg netop har lavet i sofaen på iPaden (fantastisk værktøj
)

Og lige for at fá et par blomster med også (iPad)
*

Whoa… Kan du gøre billederne lidt mindre? De er større end min skærm :rock:

Jeg bidrager nok med nogle senere. :slight_smile:

ØV bøc, kan ikke se billederne ordentligt… De er simpelthen for store :ups:

ahh sorry, det havde jeg slet ikke tænkt på de viste sig perfekt på min… skal lige over til bærbaren så fikser jeg det

Findes der nogle gratisprogrammer af den slags? Jeg kunne nemlig godt bruge et program hvor man kan retouchere… :slight_smile:

ja der er RIGTIG mange smukke - der er nogle herinde der bare brillierer hver gang med pletskud af kaliber… jeg elsker billedet af din missepige!!!

selv har jeg en regel - jeg beholder aldrig billeder hvor jeg synes der skal gøres noget ved originalen… det skal være perfekt i første hug…

af alle dem jeg har taget - så tror jeg det er det her jeg er størst fan af - nu er det resized fordi det ligger i mit album, men originalen er 110% skarp og kontrasten er brilliant… det ses ikke helt på den lille variant… men det er ok

[quote=Battlestar;412707]ja der er RIGTIG mange smukke - der er nogle herinde der bare brillierer hver gang med pletskud af kaliber… jeg elsker billedet af din missepige!!!

selv har jeg en regel - jeg beholder aldrig billeder hvor jeg synes der skal gøres noget ved originalen… det skal være perfekt i første hug…

af alle dem jeg har taget - så tror jeg det er det her jeg er størst fan af - nu er det resized fordi det ligger i mit album, men originalen er 110% skarp og kontrasten er brilliant… det ses ikke helt på den lille variant… men det er ok

[/quote]

Kunne godt forestille mig det var rigtig flot i original str. Helt fantastisk kontrast de der grønne blade i forgrunden giver til de brunlige omgivelser! :thumbup:. Og selvfølgelig et super billede af girafferne også. -love

Har fået en del ros for lyset på billede nr. 2. :slight_smile: Billede nr. var udgangspunktet. Længere rækker min ekspertise ikke til, da jeg ikke har et sjovt program at gøre det i. Kun Office Picture Manager.

AAARJ HVORFOR KAN JEG IKKE SE MINE BILLEDER?! :venter:

Ja der er rigtig mange herinde, BTW. hvis du hentyder til min mis så er han en han :stuck_out_tongue:

[quote=Battlestar;412707]
selv har jeg en regel - jeg beholder aldrig billeder hvor jeg synes der skal gøres noget ved originalen… det skal være perfekt i første hug… [/quote]

Det er rigtigt, men nogle gange er der lige kontrasten eller hvis man har brugt blitz så er hvidbalancen sjældent perfekt, så de fleste af min ryger i et behandlings porgram, billeder kan altid bliver bedre :thumbup:

det originale billede af Blondie

[quote=Battlestar;412707]

[/quote]

alså også bare et smukt billede!!

Her er et par stykker - jeg har brugt PhotoShop CS3.

[quote=PiaR;412740]Her er et par stykker - jeg har brugt PhotoShop CS3.

[/quote]

Smukke billeder!
Men dette er klart min favorit! :hjerte:

[quote=Dennis79;412744]Smukke billeder!
Men dette er klart min favorit! :hjerte:[/quote]

Tak :slight_smile:

Findes nogle af de der redigeringsprogrammer som gratisprogram?

http://www.gimp.org/ er meget avanceret, på højde med Photoshop… (også er det gratis)

Ellers må jeg forslå Picasa Moving on from Picasa

fra wiki

Med Picasa har man mulighed for at sortere sine billeder i albums og lægge effekter på og redigere dem. Picasa har funktioner så som rød-øje fjernelse, tilpasning af farver, backup funktion, udskrivning (også over nettet mod betaling), slide show, cd-brænding mm. Med tjensten Picasa Web Album får brugere et område med gratis plads på en af Googles servere til at uploade billeder på, og man kan mod betaling få mere plads. De albums man uploader kan man offenliggøre eller man kan dele dem med dem man ønsker der skal have adgang.

Der findes flere gratis billedredigeringsprogrammer - jeg kan godt lide gimp, som kan downloades på www.gimp.org

[quote=Dennis79;412751]http://www.gimp.org/ er meget avanceret, på højde med Photoshop… (også er det gratis)

Ellers må jeg forslå Picasa Moving on from Picasa

fra wiki[/quote]

Ser spændende ud :slight_smile: :tak:

Jeg har vanvittigt mange billeder, men nu prøver jeg at udvælge nogle stykker :tihi:

Jeg bruger Photoshop CS3.

Ej, det blev vist ret mange… Jeg har altså virkelig sorteret :tihi:

Jeg elsker funktionen Clarity :ups:

havde da helt glemt klassikeren at lave med ens katte :smiley:

Lavet med Photoshop CS4 og Layer Mask

[quote=Blabl;412759]Jeg har vanvittigt mange billeder, men nu prøver jeg at udvælge nogle stykker :tihi:

Jeg bruger Photoshop CS3.

Ej, det blev vist ret mange… Jeg har altså virkelig sorteret :tihi:

Jeg elsker funktionen Clarity :ups:[/quote]

uha! der er mange gode! er nogle af dem HDR?

[quote=Dennis79;412761]havde da helt glemt klassikeren at lave med ens katte :smiley:

Lavet med Photoshop CS4 og Layer Mask

[/quote]

Den til højre er klippet ind, ikke? :slight_smile: