Må dog tilstå at der er ikke så meget nyt i det for mit vedkommende, men kan godt forestille mig hvor træls det kan være at få noget man ikke kan læse. Og man skal jo så også huske på det i den skrivende stund.
Men denne tråd har også fået mig til at tænke over at jeg nok burde ændre mit CV totalt, og det har jeg så gjort, så nu håber jeg at det hjælper.
Nogle af mine bedste ansøgninger er skrevet på mindre end 3 timer, inkl tilretning af CV. For mig er det ikke nødvendigvis en fordel at sidde og file på teksten alt for længe, så jeg plejer at skrive en grovstruktur, gemme den væk, mens jeg tilretter mit brutto-CV og researcher arbejdspladsen, og så skriver jeg den gerne færdig i ét hug bagefter - gerne dagen efter, så jeg har fået det lidt på afstand. Aldrig mere end én side, men som regel 2 eller 3 sider til CV’et.
Synes lige jeg vil vise min “uopfordrene ansøgning” (*staves) Jeg er selv lidt stolt af den, desværre er der 3 dumme fejl. Men derfor kan jeg jo godt vise den frem herinde alligevel.
Jeg har leget med den ide i 5 år. Men det er først nu jeg har gjort det til en realitet. Nu mangler jeg bare at opsøge virksomhederne og så få den afleveret.
I må gerne komme med kommentarer i forhold til min brochure.
[QUOTE=Vipstøsen;792950]Det ser rigtig flot og professionelt ud!!
Ville gerne komme med kommentarer, men jeg kan heller ikke så hvad der står :)[/QUOTE]
mangler en større skærm for at kunne tage bedre screenshots, men kan godt sende tekste på pb hvis det er.
Hvis du smider billederne ind i “original størrelsen” så krymper forummet dem selv - men så kan man åbne dit billede i en ny fane og se originalen.
Det ser brandgodt ud, men selv på min relativt store skrærm kan jeg kun skimte den udvendige version - og nu er jeg jo nysgerrig.
Jeg har skrevet ansøgninger da jeg mistede mit forrige job - det resulterede i et enkelt afslag og ca 20 der aldrig gad svare, så jeg er nok ikke specielt fod til at skrive sådan noget.
Heldigvis opererer DSB med standardiserede ansøgningsskemaer så jeg kom tilbage på den måde
Et spørgsmål: Nu har jeg jo været ved DSB (med en afstikker til BaneDanmark - fordi den del af DSB jeg var i dengang blev til BaneDanmark) i 25 år…
Det ser jo røvsygt ud på et CV… det er sådan set 2-3 linjer med hvad jeg har lavet i det meste af mit arbejdsliv…
Det er vel ikke en speciel positiv ting i dagens Danmark? Jeg har opfattelsen af at folk der er så dumme at de bliver det samme sted så længe er statiske og uengagerede? (ikke at det passer i mitt ilfælde)
Men hvis jeg skulle skrive en ansøgning… hvad i alverden skulle jeg så skrive? “God og stabil medarbejder”?
(det er heldigvis ikke aktuelt for mig pt, men hvem ved…?)
Jeg brugte højst et par timer på at skrive ansøgningen til det eneste arbejde, jeg søgte som studerende, og som jeg nu besidder efter endt uddannelse. Det blev endda afsendt via mail i stedet for ansøgningssystemet, fordi jeg var 1 min. over deadline, og ansøgningssystemet lukkede ned
Men når det er sagt, så er jeg sikker på, at det er en god ide at skrive sin ansøgning målrettet til det enkelte job, hvilket jo betyder en ny ansøgning for hver gang, for de fleste, som jo må søge af flere omgange.
Jeg synes det er en rigtig fin idé, men vælg en anden skrifttype. TEKSTER SKREVET I VERSALER ER MEGET SVÆRE AT LÆSE, HVIS DET ER STØRRE TEKSTMÆNGDER. Derfor bør man kun bruge versaler til i overskrifter eller til at fremhæve enkelte ord.
Jeg går ud fra, at hjælpelinierne ikke kommer med ud på print?
[QUOTE=Vivi_Fletcher;793419]Annette, nu kommer fagnørden lige op i mig:
Jeg synes det er en rigtig fin idé, men vælg en anden skrifttype. TEKSTER SKREVET I VERSALER ER MEGET SVÆRE AT LÆSE, HVIS DET ER STØRRE TEKSTMÆNGDER. Derfor bør man kun bruge versaler til i overskrifter eller til at fremhæve enkelte ord.
Jeg går ud fra, at hjælpelinierne ikke kommer med ud på print? :-)[/QUOTE]
Nej hjælpelinierne er ikke med på printen. Og mange tak for input omkring skriften, havde ikke selv tænkt over at det kan være svært at læse med den skrifttype. For mig er der også kun forskel i størrelsen når jeg har valgt stort begyndelses bogstav.
[QUOTE=TrekkieGrrrl;793092]Hvis du smider billederne ind i “original størrelsen” så krymper forummet dem selv - men så kan man åbne dit billede i en ny fane og se originalen.
Det ser brandgodt ud, men selv på min relativt store skrærm kan jeg kun skimte den udvendige version - og nu er jeg jo nysgerrig.
[/QUOTE]
Jeg kan desværre ikke sætte original billeder ind da det er screenshots direkte fra vistaprint’s hjemmeside.
[QUOTE=AnetteFrost;793447]Nej hjælpelinierne er ikke med på printen. Og mange tak for input omkring skriften, havde ikke selv tænkt over at det kan være svært at læse med den skrifttype. For mig er der også kun forskel i størrelsen når jeg har valgt stort begyndelses bogstav.
[/QUOTE]
Det er den skrifttype du har valgt, der kun findes i versaler (der så er mindre end begyndelsesbogstavet).
Derfor jeg ville skifte til en helt anden skrifttype, hvis det var mit valg
[QUOTE=Vivi_Fletcher;793453]Det er den skrifttype du har valgt, der kun findes i versaler (der så er mindre end begyndelsesbogstavet).
Derfor jeg ville skifte til en helt anden skrifttype, hvis det var mit valg :-)[/QUOTE]
Helt enig. Og måske et billede af dig selv? Jeg har svært ved at få teksten op i en størrelse, så jeg kan læse den, men umiddelbart ser der ud til at være meget. Måske kan det redigeres lidt hårdere? (noget jeg selv har svært ved, mine tekster bliver gerne alt for lange )
Desværre synes jeg ikke helt at et billed passer ind. Men hensyn til tekst, så tror jeg ikke at det kan skrives kortere, ville rigtig gerne, men ved ik selv hvordan, tror det er kortet ned fra min. 4 sider allerede.