Reagerede nogle af jeres katte på jordskælvet?
Følgende er kopieret fra TV2s hjemmeside
En større del af Danmark blev her til morgen ramt af et jordskælv, der målte 4,8 på Richter-skalaen ifølge det amerikanske jordskælvcenter USGS.
Rystelserne fandt sted cirka 06.20.
Det varede cirka fem sekunder og blev registreret både i det centrale København, i Roskilde, Malmø, Østjylland, Odense, Aalborg og på Bornholm. Jordskælv der er så kraftige, at de kan mærkes, er ganske sjældne i Danmark. Skælvet havde sit epicenter 40 km øst for Malmø i Sverige ca. 10 km nede i jorden.
Nyhederne.tv2.dk følger sagen…
Willow reagerede på det, men som menneske var jeg for dum til at fange hans signaler. For en gangs skyld var jeg vågnet tidligt. Jeg havde kaldt på Willow og vi lå og morgennussede og hyggede os. Pludselig stivner han i mine arme. Jeg undre mig kort, og glor så på mit kæmpe klædeskab der begynder at stå og ryste/skælve. Det vejer i hvert fald 100 kg. så jeg bliver ret forskrækket.
Jeg har en larmende overbo så en gang i mellem “danser” møblerne så først tænkte jeg ikke over det. Så fløj Willow ud af mine arme og jeg kunne pludselig mærke rystelserne i min seng også, og havde en fornemmelse af at det var bygningen der rystede.
SÅ blev jeg forskrækket. Jeg lå i mørket og lyttede. Jeg troede at en bil måske var kørt ind i bygningen, men undrede mig så over at jeg ikke havde hørt noget brag eller noget.
10 minutter efter kaldte jeg forsigtigt på willow der havde gemt sig et sted, og så kom han spindende hoppende tilbage og jeg afskrev det som fantasi det hele.
Da jeg så loggede på facebook så jeg en masse folk skrive at de ikke havde mærket jordskælvet og om de kunne få en ommér. Se så lurede jeg der måske havde været noget underligt ved det i morges. Og efter et besøg på tv2.dk blev min mstanke bekræftet.
Er der andre der har haft underlige oplevelser her til morgen?