Jubii, han spiser vådfoder nu :)

Hej Kattegale :slight_smile:

Besluttede mig lige for at oprette en ny tråd for opdatering. Som nogen måske har læst, har jeg en killing der ikke ville spise andet end råt kød og daggamle kyllinger. Indtil for et par dage siden hvor jeg sørgede for at han var godt sulten og så prøvede at trille med et stykke vådfoder foran ham, bare for at lokke lidt.
Mashall blev lidt nysgerrig og begyndte selv at puffe til et andet stykke, med det resultat at han fik snask på poten. Da han prøvede at slikke det af, var det som om der gik et lys op for ham og han GROV åd lige pludseligt :tihi:.

Derudover er han blevet enormt glad for laktosefri mælk. Han får ikke dårlig mave og tænker at det kan være en god måde at få calcium på ved siden af, men kan det skade ham at få det? Han får også lidt fuldfed havarti, selvom han ikke er undervægtig mere.

I får lige nogle billeder af den glade killing:

Et andet spørgsmål. Vi har besluttet os for at neutralisere mormis og farmis, da vi ikke har den fornødne tid til killinger efter sommerferien og fordi vi har hørt kattene så skulle blive mere afslappede. Vi overvejede egentlig at få dem kemisk kastreret (Supreloin) og dyrlægen foreslog det egentlig selv fordi han syntes det ville være en skam at kastrere så flot en hankat. Har bare læst meget dårligt om det herinde og hvor gerne jeg end vil have killinger igen, er jeg bange for eftervirkningerne og for perioden inden hankatten bliver påvirket af stoffet. Har læst at han få skulle gå helt amok med strintning osv (han strinter i forvejen en hel del) og han hopper i forvejen på Freja selvom hun ikke vil have det, kan det blive værre i opstartsperioden? Hvad synes i ville være mest fordelagtigt for kattene?

Og hvis vi vælger kasteration, hvad skal man så kigge efter fodermæssigt? Pt har begge vores fertile dyr det med at blive for tynde og får derfor RC Maine Coon Kitten samt RC Kitten. Dyrlægen foreslår noget der hedder Vet Complex Neutered og kattene kan godt lide det (fik en prøve med), men forstår ikke det der står på fransk på bagsiden. Dyrlægen er den eneste der rigtigt sælger det her i DK, så det er ikke billigt. Nogen der har nogle erfaringer?