Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Det blir da saa utoligt spändende…
ej hvor fedt…
Jeg er spändt paa hvad du har og fortälle efter mödet…

[quote=Raggie;168317]Tyrkisk Angora odd eyed kan godt være helt døve.

Ja dem har jeg også haft :)[/quote]

Men som du kan se så træner han også andre racer - siam og ori - de er ikke døve:-)

Ang. brug af sult som en faktor - intet nyt eller odiøst i det - det bruger alle trænere, som forstærker med mad jo. Og det uanset race/art.

Det er der intet særligt i.

OG

Hvis et dyr lærer at koble den følelse af glæde og forventning over på træningen så vil du få denne reaktion også hos dyr der ikke er særlig sultne - du er velkommen hos mig og se mine katte i træning eller du kan spørge folk, der har set Eddie og Tip optræde ved foredrag. Tip var i Randers, Eddie i Herning. Desuden har jeg en video med Nemo, hvor han viser samme adfærd under en hel eksamen.

Alle mine dyr fodres ad libitum med tørkost i syv skåle fordelt over hele huset, og så får de vådmad oven i daglig.

Maggie, Nanoq og Tara viser samme træningsglæde og entusiasme som Vlads katte. Det samme gør de hunde jeg træner.

Det er jo sådan, at du også kan forstærke glæde, initiativ, høj haleføring, kontaktsøgning, intensitet osv under træningen af forskellige øvelser. Ved andre mere stationære øvelser forstærker træneren til gengæld ro - dyrets adfærd i de enkelte øvelser udvælges meget nøje, hvorefter træneren forstærker denne del også.

Det er det jeg gør med dyr, som jeg træner, det som de trænere jeg står i lære ved gør, det som konkurrencefolk inden for fx hundeverdenen gør, det som delfintrænere gør - og sandsynligvis også det en så dygtig træner som Vlad gør.

Men jeg skal nok spørge ham, så du kan få et svar:-)

[quote=Raggie;168307]Ingen af hans katte ser udsultede ud :slight_smile:
Men det at de ser fine ud, det siger ik noget om intervaller. Jeg tror vi er ovre i intervalltræning. Altså med sult som faktor

Katte er som sådan ik trænbare, forstærkningen skal være stor, og intervallerne små.
Mit bud på en hunderace som er ligedan, det er Ridgebacken (en race jeg ved noget om).

Men selvfølgelig kan han da ha fundet en flok hvide katte som alle er totalt madglade…De øvelser han viser med kattene, de siger mig bare, at manden bruger sult.[/quote]

Vil det sige at du mener, at manden sulter kattene sådan at de kun får noget at spise i forbindelse med træningen/show- eller hvordan skal det forstås???
Og hvorfor mener du at, det er et problem? (ja, altså ikke at katte generelt sulter, men at man i en træningssituation udnytter at dyret er interesseret i mad).
Hvordan kan du afgøre, at de øvelser kattene udfører, er indlært på baggrund af sult? I hvert fald den ene kat får ikke noget guf under showet, men bliver istedet belønnet med kæl…

Vil det sige, at du mener, at “alle os” der benytter os af godbidder i vores træning, træner på en baggrund af sult?
(fx fraregner jeg altid guf givet i løbet af dagen i mine hunds mad! dvs de får mindre at spise end foderberegninger siger de skal have! Namacoola spiste også mindre da Jan trænede hende - hun fik jo guf under træningen)

Ja, undskyld… jeg forstår ikke helt din skepsis. Men vil da gerne lytte, hvis du vil uddybe…

Træning med kattedyr er noget anderledes med med vore hunde.

Hunde (generelt) kan altid liiige klemme en “ting” ned, katte skal fristes:wehuu:

Ja jeg mener, at en sulten kat er trænbar, dvs de “sultnealtid” katte - dem har jeg 2 af hjemme. Dem kan jeg da også få til at danse, til at hænge i et spor af duft som udmynder i den “fede belønning”
Det vil ta tid at finde dem, i den farve. Til et show, der vil en meget sulten kat være meget det bedste, da den kun er intra i maaad…
Min veninde og jeg fik da 10 i et projekt med kattetræning hos Roger. En musefælde til levende mus blev brugt som forstærkning (uden mus selvfølgelig…:)) Katten (en hørende Tyrkisk Angora - sjovt nok) klarede det fint -høhø
Det ER et vidunderligt show - jeg stiller bare spørgsmålstegn om hvorledes, for det er ik som med et hundeshow…

Som jeg skrev i et andet fora, så kom jeg som intr. i ildere ind og se et show hos et cirkus. Ildere er nok en kende sværere at få til at holde focus en katte-LOL
Dette cirkus havde ildere til at gøre ting jeg ik drømte om de gad -what
Til sidst der satte han en STOR hat frem…ALLE ilderne skyndte sig hen og…æde :uha:
Showet blev taget af…

Denne oplevelse er nok grunden til min skepsis

Håber virkelig du får en go oplevelse ud af det, og at du filmer/dokumenterer, for jeg er virkelig interesseret:D

Ja jeg ville ønske at JEG kunne få lov at se :thumbup:

Hov glemte mit svar til AnnK:)

Hvor ofte spiser katte? Hvor ofte spiser hunde?

Tar du maden fra katten 1 dag, så kan katten gøre mange ting - ja den er faktisk ved at dø… :tihi:
Tar du maden fra hunde 1 dag, da er de er ik døden nær, da de ik behøver at spise hver dag over flere små måltider.

Intervaltræning med katte via sult, det kommer ik til at gå ud over kattenes eksteriør. Det tar ganske kort tid for at opnå det træneren vil, hvis det er træning med sultfaktoren

Kattens system er anderledes en hundens. Hunden jager i flok, spiser STORE måltider med lang interval. Katten jager alene, spiser små måltider hele tiden.
At fornægte en kat foder i en uge, det vil virkelig skade de indre organer. En hund kan holde til det

Ja… men siger du at manden sulter sine katte, eller hvad?
Hvordan kan du se, at kattene sulter???

Netop fordi jeg kan se, at kattene belønnes forskelligt under showet, har jeg svært ved at forstå, hvad du egentlig mener…

Mener du at det er forkert, at man udnytter det faktum at katte spiser mange små måltider, til at kunne belønne med mad under et show?
For det er vel egentlig det manden gør? (det ville jeg i hvert fald selv gøre)

Egentlig er det vel ikke meget anderledes end når man deler sin hunds tørkost i tre dele… en til mad… en til aktivering… og en til guf/belønning.
Dyret får stadig det at spise, som det skal have…