Jubiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Hvor vildt - se hvad jeg har fået lov til:rock:

Husker I denne tråd om at være lidt fræk?
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=7636

Se hvad cirkus skriver i dag til mig i min mailboks!:ok:

"
Hej Helle,
Jeg har talt med vores kattedressør Vladislav Olander, og han vil godt mødes med dig når vi kommer til byen.

Jeg mailer dig senere hans email og tlfnr., så er du velkommen til, at kontakte ham og selv aftale nærmere, - han taler udenmærket engelsk.
De venligste hilsner, Kim Kenneth, Cirkus Benneweiss"

:ok::ok::ok::ok::ok::ok:

Nu er jeg helt nervøs og kan slet ikke huske, hvad jeg egentlig ville spørge ham om :tihi:

Nej - det havde jeg ikke regnet med:)

Hvor fedt :ok:
Glæder mig til at høre om det :slight_smile:

Hvis nogle har noget, som jeg skal spørge ham om fra dem, så sig til:-)

Jeg vil selv spørge om noget med træningen og forstærkninger samt hvor tidlig han starter dem - men hvis en sidder med et godt spørgsmål, så meld det:-) Så stiller jeg det.

Tillykke Helle, kan godt forstå du glæder dig.
Jeg har et rigtig godt spørgsmål: Må jeg godt sidde i din rygsæk imens du snakker med ham. Jeg skal nok være stille og kun sige som en bog… Tror jeg nok:p
Knus Elin

ej hvor dejligt, stort tillykke med det. og håber du får en fantastisk god og lærerig snak

Aj hvor vildt!! :ok:

Totalt fedt for dig!

/Mette

Stort tillykke - Det lyder simpelthen bare fedt. Håber du får en uforglemmelig dag med kattekunstneren :slight_smile:

Spørg ham hvordan han vurderer om kattene vil kunne egne sig til at optræde på scenen. (Hvis du ikke ved det allerede)

Jeg ved at Ninjo godt kunne gøre trickesene, men at være på scenen med alle publikummerne og scenelarmen er jeg knapt så sikker på at han ville bryde sig om.

Fortæl, hvis du kommer i tanker om hvilke spørgsmål du vil stille ham. Han har da sikkert også en masse at fortælle selv, tror du ikke?

Hvor er det fedt :thumbup:
Må jeg også sidde i din rygsæk, sammen med Elin :?

Det jeg er fascineret af er hvordan han varierer sin belønning… i det klip du tidligere har linket til ses det tydeligt, at den ene kat får klap og kæl, mens den anden får guffer.

Jeg ville gerne vide noget mere om, hvrdan han (hos katte) kan vurdere at er kæl er nok… og hvordan han træner katten til at lade sig nøje med et hurtgt strøg ned af ryggen…
De katte, hvor jeg har rådet til brug af kæl som belønning, har ejerne haft svært ved at se, hvordan det skulle lade sig gøre… kattene vil som regel have en ordentlig nussetur - og så er træningen jo ligesom slut for den omgang :slight_smile:

[quote=Ann K;166998]Det jeg er fascineret af er hvordan han varierer sin belønning… i det klip du tidligere har linket til ses det tydeligt, at den ene kat får klap og kæl, mens den anden får guffer.

Jeg ville gerne vide noget mere om, hvrdan han (hos katte) kan vurdere at er kæl er nok… og hvordan han træner katten til at lade sig nøje med et hurtgt strøg ned af ryggen…
De katte, hvor jeg har rådet til brug af kæl som belønning, har ejerne haft svært ved at se, hvordan det skulle lade sig gøre… kattene vil som regel have en ordentlig nussetur - og så er træningen jo ligesom slut for den omgang :)[/quote]

Det kan fint lade sig gøre med bare et strøg over ryggen og så et dygtig eller stor dreng, eller som jeg altid bruger til Leopold, Mors smukke dreng og så lige et strøg hen over ryggen.
Alt det han kan, har han “kun” fået ros og kæl for og idag lystre han stadig fint selvom han kun går i sele en engang imellem.
Jeg lærte ham langsomt op og hver gang han gjorde det jeg ville have ham til, sagde jeg bare: Mors smukke dreng og strøg ham hen ad ryggen. Den dag idag elsker han at gå tur uden sele og han gør alt det jeg har lært ham. Kun er han utilfreds med jeg ikke kan gå så hurtig mere:tihi::tihi:
Han er blevet trænet ca 3 gange om dagen i omkring 3 år, han bliver fire den 30 dec., så de glemmer heller ikke hvad de har lært, hvis man bare en gang om ugen træner lidt med dem.
Knus Elin

Hvor herligt Helle, glæder mig virkelig til at høre hvordan det gik og se billeder også, går ud fra du tager nogle. Ihhh det bliver da virkelig spændende. Du må jo lave en lang liste over spørgsmål og se om du bliver så paf at du slet ikke får stillet nogle af dem :tihi:

Tillykke med det:)

Spørg ham om, hvor lang tid før et show kattene får mad

Spørg ham om han træner med andet en mad

Spørg ham om kattene er hørende

Kattene er jo både det ene og det andet - men hvide…

…det bedste ville være at se ham træne…

Ja jeg er ik imponeret, men det ved du jo -høhø

Håber du får en go oplevelse :slight_smile:

Nej hvor vildt !
Det er da bare helt fantastisk,godt at du spurgte :slight_smile: !!
Det bliver da (forhåbentlig) en oplevelse af de helt store :slight_smile: !!!

Interessant om de er døve - :slight_smile: Jeg kan dog fortælle, at jeg kender ham med andre katte - sorte orientalere og maskede siamesere fx - og de er fint hørende men jeg skal spørge om disse adskiller sig fra de øvrige racer han optræder med - det kan jo være. Det er dog Tyrkisk Angora odd eyed - så jeg tror det næppe:-)

Rigtig gode forslag de andre - dem stiller jeg også - jeg har katte herhjemme, som skal have ros alene for at arbejde, og jeg varierer også mine forstærkere - faktisk er det jo lige meget, hvad JEG synes de skal arbejde for - hvis katten ikke ser det som en forstærker, så er det ikke en:-)

Ja det bliver helt vildt spændende - min far sagde “Pas nu på med de sigøjnere!”

hahahahhah Han er sgu sød min lille far:-) Han tror jeg stikker med cirkus:-)

PS set ud fra kattenes generelle foderstand og pels og helbred, så vil jeg nu stadig påstå at de bestemt ikk ser ud til at være sultede dyr - mine har mad fremme ad libitum og de arbejder lige så intenst hjemme - jeg vil dog vædde med, at de ikke fodres før et show - mine får dda heller ikke mad før et foredrag eller en eksamen - ganske som mine hunde heller ikke får/fik det.

Intensitet i adfærd kommer ikke af sult alene, det kommer af timing og korrekt anvendelse af forstærkere.
For så “glæder” dyret sig til at arbejde for træneren.

Han har forresten været dommer i britains got talent - hvor han fortæller lidt om sine metoder, der er ABSOLUT positive.

MVH

Ingen af hans katte ser udsultede ud :slight_smile:
Men det at de ser fine ud, det siger ik noget om intervaller. Jeg tror vi er ovre i intervalltræning. Altså med sult som faktor

Katte er som sådan ik trænbare, forstærkningen skal være stor, og intervallerne små.
Mit bud på en hunderace som er ligedan, det er Ridgebacken (en race jeg ved noget om).

Men selvfølgelig kan han da ha fundet en flok hvide katte som alle er totalt madglade…De øvelser han viser med kattene, de siger mig bare, at manden bruger sult.

Tyrkisk Angora odd eyed kan godt være helt døve.

Ja dem har jeg også haft :slight_smile:

Helle jeg bliver nysgerrig du skriver han kommer et par dage i maj, hvornår er det? Du skal ikke have ham helt for dig selv:p Jeg vil ihvertfald også gerne se showet. Og kæmpe tillykke med at du får lov at møde ham, det må være guf for sådan en for dig-høhø

Benneweis er i Randers den 19. og 20. juni med 3 forestillinger: http://www.benneweis.dk/billetsalg-2009/forestillinger.aspx