Jeg er altså lige nødt til at juble lidt, for ENDELIG er det lykkedes os at få Seven-missen til at spise vådfoder!
Vi har prøvet så mange forskellige ting, men intet af det har hun gidet æde, før vi kom hjem med en dåse LUX med laks og forel fra Aldi i tirsdags (eller var det i onsdags?).
Nu har hun slet ikke fået tørkost siden da, og selvom hun nogle gange ser fornærmet ud, når vi serverer dåsemaden for hende, så spiser hun det som regel alligevel med lidt overtalelse. Hun får morgen, eftermiddag og aften, så hun når at blive sulten, og det hjælper åbenbart altsammen, for det glider da lettere og lettere ned!
Jeg satser på, at hun har tilpas meget guldfiskehjerne til, at om en uge så vil hun slet ikke kunne huske, at hun nogensinde har fået tørkost
Nu er jeg spændt på, om det så får en indflydelse på hendes vægt også!
Han har som førstekat tiggeprivilegier, og spiser bl.a. gerne kammusling, røget ørredfilet, røget skinke og det meste pasta, det meste af makrelguffet, og måske lidt alm. tilberedt fisk, men hverken rå fisk eller det meget berømmede lever.
Hvad var tråden nu? - Nå ja tør/vådfoder.
Der er tydelig korrelation mellem prisen og glubskheden. Det dyreste rydder ubetinget hurtigst ned. Især Whiskas vanvittigt dyre Temptations . men de virker! Sheeba luksus tunfilet er væk på sekunder og så fremdeles ned af prisstigen.
Til gengæld har Tatja udeprivilegier med seleture og fri-ture uden sele, mens Bob vil blive inde, selvom jeg løbende prøver at friste ham med udeture. Sol og luft og dufte og fremmede lyde er jo dejlige.
Hun æder det stadig gladeligt, og jeg er spændt på, hvad vægten siger på fredag. I fredags var den for første gang længe for nedadgående, men det kan jo have været en upræcis måling eller lignende.
Godt nok har Sander haft problemer med tænderne (indtil han besøgte Jens Ruhnau), men det har ikke afholdt ham fra at spise godt hver dag. I februar gik vi så over til næsten udelukkende vådt og han har faktisk tabt næsten et kilo fra sundhedscheck sommeren 2008 til sommeren 2009 Jeg er sikker på, at det primært hænger sammen med det våde