Jeg planlægger at holde en uges ferie med mine 3 voksne unger, samt min voksne niece på Tenerife
Er der nogen der har været der, og har nogle gode fifs til rejseselskaber, hoteller, steder man skal se, eller andet?
Vi skal helt sikkert i Loro Park og se deres delfin og spækhuggershow, og også prøve en ridder-aften med ridderturneringer og middelalderstemning, men er ellers åbne for alt
Så hvis nogen har været der og har gode ideer, så kom frit frem
Jeg har været på Tenerife af to omgange, dejligt sted.
Første gang var i byen Los Cristianos, anden gang Playa De Las Americas.
Teide skulle være et besøg værd, desværre har jeg ikke selv mulighed for at besøge bjerget, men har hørt godt om turen.
Nu husker jeg ikke hvad pokker den ø hedder. Men der går en tur til en ø hvor man bla. hører om hvordan de kommunikerede via. fløjte i gamle dage. Det skulle også være en rigtig god tur.
Jeg kunne fortælle i timer om hvad i skulle der nede var der nede for 3 gang i år vi elsker den ø bare IKKE turist steder for der er så smukt på hele øen . Lej en bil der nede www.cicar.com .
Sjovt… jeg kan SLET ikke forestille mig at holde jul et sted i “varmen” - jeg bli’r aldrig Australier eller Sydafrikaner af samme grund L Men Tenerife er efter sigende et skønt sted. Jeg har ikke været der så gode råd kan jeg ikke komme med. Bare en (uvedkommende) betragtning L
Ingen betragtninger er uvedkommende her
Og vi skal såmænd ikke være der selve juleaften, men kommer hjem 22. eller 23. sådan som de foreløbige planer ser ud. (Det er væsentligt billigere ugen inden jul)
Men det ville nu ikke genere mig, for jeg er afsted med alle dem jeg holder jul med alligevel. Vi er en meget lille familie, så normalt er vi kun mig og børnene… og tit ikke engang dét, for nogle år har de været hos deres far, én hos kærestens familie osv.
Der til kommer at vi jo så sparer udgiften julen herhjemme, og den løber jo altid op i en del, uanset hvor mange aftaler man har om små gaver og alt det der
Vi holdt vores bryllupsrejse på Tenerife - skøn skøn ø.
Vi lejede en bil en dag og kørte rundt, først til Teide, så mod Puerto De La Cruz, videre til Icod De Los Vinos, til Los Gigantes og så hjem til hvor hotellet var i Punta de las Graviotas. Det kan varmt anbefales at køre rundt på egen hånd, men lej bilen på øen, IKKE hjemmefra, da man nemt bliver taget ved næsen, af ekstra gebyrer, eller at bilen ikke er den som man bestilte. Vi rejste med startour og en af guiderne anbefalede det udlejningsfirma, hvilket gik uden problemer. Vi valgte at betale for at få udvidet bilforsikring, så vi ikke stod i en træls situation, hvis der skete noget med bilen på turen.
I Puerto De La Cruz er der en virkelig lækker lille botanisk have, der hedder Jardin Botanico. Den er bestemt værd at se, det kostede for 1½ år siden kun 3 Euro at komme ind.
Vi var også ude og sejle med en submarine, det er der så vidt jeg ved, kun to steder man kan - i Lanzarote og på Tenerife. Det var en hyggelig tur, hvor man fik set mange forskellige fisk, rokker og andre vanddyr. Der er en dykker der svømmer rundt blant fiskene og fodre dem.Turen tager ca en time. http://www.submarinesafaris.com/submarines.php