Jeg er på jagt efter små personlige gaver til alle vores ansatte - og den ene har lige sagt (i ramme alvor) at hn ønsker sig en lille “nikkedukke”
i ved… dem der står og vinker i kinesiske butikker eller vipper med hovedet eller bare i det hele taget nikker med en eller anden legemsdel…
hvor i alverden får man sådan nogle dukker… jeg har forsøgt en googlesøgning, men jeg aner ikke hvad sådan nogle dukker hedder så jeg får alle mulige forkerte resultater…
Jeg ville prøve den kinesiske butik i enten Yorcks Passage eller Rosengården - det er to forskellige butikker med vidt forskellige ting, så måske du kan være heldig at dinde en der…
De har dem i Kina Hus inde ved Nørreport - det gamle Willys herremagasin henne forbi Israels plads, lige før Farimagsgade.
Jeg mener, at jeg så dem i vinduet fra bussen forleden.
De søde ejere har alt muligt godt af tøj, sko, ting og sager, køkkengrej, te’er, madvarer - en masse af det er meget anderledes end de andre kinabutikker.
Og deres gaveartikler er alt fra smukke ting til udprægede hadegaver
Men lykke-katten er nu japansk
Og jeg ville faktisk bive ganske skuffet, hvis jeg havde ønsket mig en nikkedukke (som er af menneskelig tilsnit) og i stedet fik en vinkende kat eller nikkende hund.