Julekort

[quote=KKH;311117]Nej da Tuttelut, det behøves ikke, jeg driller dig bare.

Jeg vil hellere modtage kort som ikke er på “bestilling”. Det rørte mig ihvertfald dybt at jeg har fået de 2[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Og jeg elsker dril… og har det præcis lissom dig - ligefrem at bede andre om at sende julekort - det tæller ikke rigtig, vel ??

De skal komme fordi man har lyst til det - ikke af medlidenhed .

-engel

Og jeg elsker dril… og har det præcis lissom dig - ligefrem at bede andre om at sende julekort - det tæller ikke rigtig, vel ??

De skal komme fordi man har lyst til det - ikke af medlidenhed .

-engel[/quote]

Tante T, jeg kunne aldrig finde på at sende et kort af medlidenhed og det tror jeg bestemt heller ikke at andre kunne finde på :slight_smile:

-engel-engel-engel

Det tror jeg faktisk på… for hvis jeg vidste, at der sad en helt alene og ikke fik julekort/julegaver - så kunne jeg godt selv finde på at glæde denne person med et julekort - så fik han/hun da ét…

-engel

Det var nok en til mig - men jeg har IKKE bedt om at få kort - jeg skrev, at jeg ikke havde nogen at sende til, hvorefter nogle skrev, at de da gerne ville have et kort fra mig og til gengæld også sende et.

Hvis folk kun sender af medlidenhed, så behøver de ikke skrive - jeg har IKKE brug for medlidenhed.

Det var da en besyndelig udtalelse - og så alligevel ikke, når man kender “afsenderen”.

[quote=Eva;311141]Det var nok en til mig - men jeg har IKKE bedt om at få kort - jeg skrev, at jeg ikke havde nogen at sende til, hvorefter nogle skrev, at de da gerne ville have et kort fra mig og til gengæld også sende et.

Hvis folk kun sender af medlidenhed, så behøver de ikke skrive - jeg har IKKE brug for medlidenhed.

Det var da en besyndelig udtalelse - og så alligevel ikke, når man kender “afsenderen”.[/quote]

Nej hold nu op, det var internt mellem Tuttelut og mig, og ikke nogen som helst kniv som skulle rettes mod dig. Øv hvor bliver jeg ked af at du tager sådan nogen ord så nært.

Og i har da netop aftalt at sende til hinanden af lyst og ikke noget andet, så kan slet ikke forstå du føler dig ramt.

Jeg sender mange julekort hvert år og det fordi jeg håber at få et igen, jeg ved ikke noget mere hyggeligt en at læse julekort. De bliver læst mange gange i julen og i dagene op til jul.
Knus Elin

[quote=KKH;311145]Nej hold nu op, det var internt mellem Tuttelut og mig, og ikke nogen som helst kniv som skulle rettes mod dig. Øv hvor bliver jeg ked af at du tager sådan nogen ord så nært.

Og i har da netop aftalt at sende til hinanden af lyst og ikke noget andet, så kan slet ikke forstå du føler dig ramt.[/quote]

Nej, det forstår du ikke - men tro mig, der er god grund til det.

[quote=Leopolds mor;311159]Jeg sender mange julekort hvert år og det fordi jeg håber at få et igen, jeg ved ikke noget mere hyggeligt en at læse julekort. De bliver læst mange gange i julen og i dagene op til jul.
Knus Elin[/quote]

:hjerte:

Jeg elsker også både at skrive/sende julekort - og dem jeg modtager bliver hængt op på en snor - og de bliver også læst mere end én gang.

-engel

Det ER nu langt mere hyggeligt at modtage et godt gammeldaws julekort - end at modtage et på mailen - selvom det også bliver modtaget med glæde.

:inlove:

Eva, det er juletid så skal vi ikke tro på det bedste i mennesker i stedet for at diskutere :slight_smile:

Du skal være helt klar over at dem jeg sender til er nogen jeg har lyst til at sende til og ikke fordi at det er forventet.

I år er jeg bare lidt sent ude fordi at mine familieomstændigheder er som de nu er. Det har været svært at finde julestemningen i år :frowning:

Jeg elsker også både at skrive/sende julekort - og dem jeg modtager bliver hængt op på en snor - og de bliver også læst mere end én gang.

-engel

Det ER nu langt mere hyggeligt at modtage et godt gammeldaws julekort - end at modtage et på mailen - selvom det også bliver modtaget med glæde.

:inlove:[/quote]

Her bliver kortene sat op på ræd og række på bogreolen - sådan at misserne kan vælte dem omkuld sådan ca 10-20 gange om dagen, de skal jo ha noget at more sig med.

Jeg er også en af dem der hellere vil ha kort en mail - jeg får dog heller ikke ret mange på mail. Den mest kedelige måde at få jule hilsen på er på sms. ØV ØV ØV.

[quote=birtheras;311174]Eva, det er juletid så skal vi ikke tro på det bedste i mennesker i stedet for at diskutere :slight_smile:

Du skal være helt klar over at dem jeg sender til er nogen jeg har lyst til at sende til og ikke fordi at det er forventet.

I år er jeg bare lidt sent ude fordi at mine familieomstændigheder er som de nu er. Det har været svært at finde julestemningen i år :([/quote]

Birthe - normalt tror jeg altid på det bedste i andre - men der er undtagelser, det har erfaringen lært mig.

Det betyder ikke noget, om jeg får det julekort eller ej - jeg skal ihvertfald ikke have siddende på mig, at jeg tigger folk om at sende.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

[quote=Troldegaarden;311176]

Her bliver kortene sat op på ræd og række på bogreolen - sådan at misserne kan vælte dem omkuld sådan ca 10-20 gange om dagen, de skal jo ha noget at more sig med.

Jeg er også en af dem der hellere vil ha kort en mail - jeg får dog heller ikke ret mange på mail. Den mest kedelige måde at få jule hilsen på er på sms. ØV ØV ØV.[/quote]

:ok::ok::ok:

Du gav mig lige en idé - jeg tror, at jeg vil prøve at stille dem på en flade Silke kan nå…

:tak:

Njae… joe… jeg bliver nu også glad for en julehilsen på SMS - det er jo tanken bag, der tæller.

-engel

nu florere mit navn jo flere gange her i tråden og ja jeg har sendt nogle julekort afsted til mennesker jeg holder af og som jeg ville glæde med et julekort, netop fordi disse mennesker gør mig glad og giver mig smil på læben hver dag, bare det jeg tænker på dem.
havde jeg haft adressen på alle dem jeg ville glæde med et julekort er jeg ret sikker på at post danmark ville få overskud iår:p for det er virkelig rigtig rigtig mange

[quote=Eva;311179]Birthe - normalt tror jeg altid på det bedste i andre - men der er undtagelser, det har erfaringen lært mig.

Det betyder ikke noget, om jeg får det julekort eller ej - jeg skal ihvertfald ikke have siddende på mig, at jeg tigger folk om at sende.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:[/quote]

Ejjj ved du nu hvad, du skaber selv et drama ud af det. Jeg fik af vide allerede som barn, at hvis jeg ignorerede dem der drillede mig, så ville det stoppe, for så var det ikke sjovt.

Nå men det gider jeg altså ikke spilde mere af min tid på.

Jeg ønsker dig en glædelig jul og et godt nytår af hele mit hjerte. :slight_smile:

Jeg har et bredt julebånd hængende som går fra loft til gulv. Der hænger jeg mine kort op på med klips så de kan tages ned, læses og hænges tilbage igen.

Til nu er der kun blevet hængt to op, men jeg ved af erfaring at der kommer flere i løbet af de næste dage.

Mange af vores julekort bliver også sendt til Frankrig, så når vi kommer hjem har vi god tid til at læse dem alle sammen :slight_smile:

[quote=Johnny;311181]nu florere mit navn jo flere gange her i tråden og ja jeg har sendt nogle julekort afsted til mennesker jeg holder af og som jeg ville glæde med et julekort, netop fordi disse mennesker gør mig glad og giver mig smil på læben hver dag, bare det jeg tænker på dem.
havde jeg haft adressen på alle dem jeg ville glæde med et julekort er jeg ret sikker på at post danmark ville få overskud iår:p for det er virkelig rigtig rigtig mange[/quote]

Det lyder da også til at du ville få meget meget travlt og måske skrivekrampe.

[quote=birtheras;311187]Jeg har et bredt julebånd hængende som går fra loft til gulv. Der hænger jeg mine kort op på med klips så de kan tages ned, læses og hænges tilbage igen.

Til nu er der kun blevet hængt to op, men jeg ved af erfaring at der kommer flere i løbet af de næste dage.

Mange af vores julekort bliver også sendt til Frankrig, så når vi kommer hjem har vi god tid til at læse dem alle sammen :)[/quote]

:ok::ok::ok::ok:

Det lyder FLOT !

Jeg har bare et stykke groft sejlgarn hængende vandret i en dobbelt døråbning - og det ser nu også meget sødt ud med julekortene sat på.

:inlove:

hehe nej for hvis jeg vidste jeg skulle skrive rigtig mange kort ville jeg skrive på pcen og så printe teksten ud:p
kald mig bare doven:p

[quote=Johnny;311197]hehe nej for hvis jeg vidste jeg skulle skrive rigtig mange kort ville jeg skrive på pcen og så printe teksten ud:p
kald mig bare doven:p[/quote]

:hjerte::hjerte::hjerte:

Og det ville ikke betyde det mindste for modtagerne, Johnny - bare det at få en julehilsen varmer noget så dejligt.

-engel

Sådanne ser det ud :slight_smile: