Julekugler med Arne og Carlos

Jeg er stor fan af Arne og Carlos og deres bog om Julekugler.

I dag har jeg været lidt ekstra kreativ og har strikket ud fra et mønster der ikke findes i bogen, men det er fundet gratis på www.ravelry.com

Her er hvad der kom ud af dagens projekt


Uden fyld


Ophængt med fyld


Sammen med to andre projekter


Mattis har naturligvis hjulpet mig.

Er der andre der også har produceret julekugler vil jeg meget gerne se dem:)

Det er jo lige før man kunne designe en Kattegale-julekugle :uha:
Hvor er de fine :ok:

De er godt nok søde! :slight_smile:

hold op nogle evner, hvor er de bare søde.

Jeg er helt vild med den med misserne på, så laver du en mindre produktion, så aftager jeg gerne et par stykker :slight_smile:

Uh… jeg ku’ ikke strikke om så mit liv afhang af det, men jeg har engang syet massevis af … godt nok ikke kugler, men juleklokker… af grønlænderperler… Når jeg lige får hentet mit julepynt på loftet (ja ja jeg VED godt det er på høje tid…) kan jeg poste et billede af nogen af dem hvis det er :slight_smile:

Hvor er de fine :smiley:

Nøj, hvor ku det være sjovt at kunne strikke!

de er bare super fine - jeg har faktisk en opskrift et sted som kom med et ugeblad - netop med de strikkede julekugler… jeg må hellere komme igang :slight_smile:

:hjerte:

Så fine… jeg kan desværre ikke strikke sådan noget med mønster og to farver, tror jeg…

Tak alle sammen:). Jeg synes jo det er rigtig sjovt at lave hjemmelavet julepynt og når man elsker at strikke er disse kugler nærmest perfekt. Det tager ca. en aften at strikke en kugle for mig. Det der med at strikke med to farver er lettere end man skulle tro, man skal bare være opmærksom på ikke at stramme garnet for meget.
Og så er det jo katte-venligt julepynt. Jeg skal holde jul i år for min familie, hvilket jo betyder juletræ - og med en meget aktiv, nysgerrig og tilmed fræk maine coon på ½år har jeg besluttet at holde mine fine glaskugler i æskerne i år af sikkerhedsmæssige årsager:)

De sidste nye fra årets produktion

Hvor er de altså fine :smiley: