[quote=DaneX;482064]Juletradition? Jo da, jeg har en…
Jeg køber en nisse/julemand, giver ham en løkke om halsen og har ham slæbende efter min bil hele december. :)[/quote]
Harh! Mine naboer må hade mig efter en skraldlatter her kl halv eet -LOL Tak, Martin, du er en mand efter mit hjerte! Den var barsk, men jeg er SÅ træt af kommerciel jul - og mine gamle venner var ret chokerede over, at jeg helt uventet for dem skreg af grin over Rune T Kiddes pulenisser -LOL
[quote=Alice;482120]Julen !!! …Jamen er vi ikke først i begyndelse af november ??.
Jeg må indrømme at julen ligger mig meget fjern, men jeg er altså heller ikke meget til traditioner - Og slet ikke ret meget juletam-tam.
Jeg ejer ikke en nisse …Hvis jeg bare har lidt gran, og et par flotte juledekorationer så er min højtid hjemme.
Nytårsaften gider jeg slet ikke …Den må de gerne afskaffe for min skyld. I år skal Carsten arbejde nytårsaften/nat, så striberne og jeg er alene hjemme, og vi hygger nok sammen, som en plejer at hygge en ganske almindelig aften :-)[/quote]
Ja OK - nytår holder jeg til gengæld meget af, fordi det lægger op til udklædning og temafest, afdæmpet eller syngende, skålende og dansende.
Julen? Ja, den jul, jeg husker, med nissefigurer på vat i vinduet, adskillige slags julesmåkager (glasurdekorerede figur-honningkager, jødekager, finskbrød, fedtebrød, vanillekranse etc), grønlangkål, rødkål, sursød sauce, risengrød og ris a l’amande, juletræspyntning og megen sang hver adventssøndag og juledagene…
Den er meget langt væk. En saga blott, simpelthen.
Julen i min ‘nyere tid’ gør simpelthen for ondt endnu. Jeg var så lykkelig for mine nye juletraditioner herovre, men nu er de bare et smertende minde om noget, der aldrig kommer igen.
Måske vil vennerne hjælpe med at rydde ud i de juleting, der intet betyder, og dem, der betyder for meget.
Indtil videre holder jeg ikke jul. Et par juleaftner hos venner var først total lykke, og siden en svovlpøl af politiske råbe-diskussioner. Jeg bliver hellere hjemme ved misbamserne -love
Og ingen skal mere tjene penge på mine højtider: Jul, påske, og Skt Hans’ symbolske hekseafbrænding - værre endnu, Helloween og den ellers så romantiske Valentinstradition. Ikke her, tak.
En dag juler jeg måske igen, men så bliver det ultra-enkelt.
Een ting vil jeg dog gerne beholde: Min barndoms samling af skøre julekalendere