Juli tanker 2025

Sikke en skøn morgen :slightly_smiling_face:

13 Synes om

Når jeg nu absolut skulle vækkes 3.45 til lyden af sure hankatte, så er jeg glad for, at det i det mindste var Hr. Strint, der var den ene af de to i haven :hjerte:

Jeg er ikke fan af de render frit, men Hr. Strint har vi set nok gange til, at vi begge bliver lidt bekymret for ham, hvis vi ikke ser ham i længere tid :tihi:

Han er den type kat, jeg aldrig har set gå gennem en hæk, det er altid ud af haven og ned af indkørslen - den dag jeg måtte følge ham hele vejen ud af indkørslen også stoppede han sågar op midt på turen og kiggede meget demonstrativt på mig, mens han strintede op ad hækken, og fik titlen Hr. Strint :joy:

10 Synes om

Det er lige vejr til denne her nu

10 Synes om

Så fik vi forklaringen. :hoho:

9 Synes om

Ugh… Der er en studentervogn der holder 2 blokke væk og spiller høj musik med bas der runger igennem alle blokkene.

Det skræmmer både rotter og katte og jeg kan ikke lukke vinduerne, det er det for varmt til…

Jeg håber godt nok de snart kører, kan næsten ikke hører mit tv…

Og nej jeg er ikke misundelig. Det er fint de har kunne finde ud af at gå 3 år i skole… Jeg gider bare ikke være gidsel i deres fest…

1 Synes om

De er kørt videre nu :face_exhaling:

Ja, de standser sjældent meget mere end 10 minutter hvert sted :slight_smile:

1 Synes om

De var der 30-45 min.

Vi får studenter på besøg på fredag :partying_face::smile: Ja de larmer, ja de er formentlig overrislede, men de er også i godt humør og fejrer at de nu har FRI! :clap:t2:
Kattene kommer ovenpå, så kan de være i fred der så længe :+1:t2:
Jeg ved der bliver drøn på soundboxen, og det lever vi med de 20 min besøget er berammet til :partying_face::smiling_face_with_three_hearts::clap:t2:

11 Synes om

Nu bor vi i byen og her kommer alle studenter forbi vores hus på deres tur rundt i byen.
Jeg tror der har været 4-5 stykker dem nede i vores gade.
Og ja de larmere ned deres musik og dytten, så vi ikke selv kan tænke eller snakke sammen, men indrømmer at vi også bliver glade på deres vegne.

5 Synes om

Jeg hører dem også hele tiden, jeg synes at det er fedt. Det er glade unge mennesker og jeg husker der for 23 år siden jeg selv var turen igen :smiley:

4 Synes om

Fint nok med musik og godt humør. Men jeg forstår ikke de for sindsyge nærmest militære psyops anlæg, der spiller så højt at alle på vogne må få mere eller mindre høreskade?

Selvom det dog skal siges at dem jeg har hørt i år har været lidt mindre volumen. og ingen om natten - så tak for det.

For et par år siden var der vogn der kom om natten - og den var ikke engang tæt på. Det var så højt at det var helt ubehageligt - bass nærmest fik indre organer til at hoppe. Det var helt urimeligt støjforurening. Og alle på den vogn må have mere eller mindre tinitus i dag.

4 Synes om

Jeg elsker de dage, hvor studenterne kører og stiller mig gerne ud ved vejen for at vinke, hvis jeg kan høre, der er nogen i nærheden - jeg bor lige ved et villakvarter, så vi får gerne 2-3 stykker (mindst) pr. år.

Det er så livsbekræftende at se deres glæde og tænke tilbage på den tid, hvor alt stadig kunne lade sig gøre og man havde relativt få forpligtelser. Ja, det larmer, men det er kun i en begrænset periode pr. vogn, så det lever jeg fint med - og de skal også være hjerteligt velkomne til at holde studentergilder de næste par uger :smiley:

9 Synes om

Jeg er bare glad for det er så kort tid, ærligt. Jeg syntes ikke engang det var fedt da det var mig selv der var med. Jeg er glad på deres vegne, og vinker også gerne til dem og når jeg ser studenter rundt om i byen bliver jeg også glad. Men støjniveauet og hujen, og vished om at de er fulde og utilregnelige osv trigger mig, det minder mest af alt om hooligans, som jeg slet ikke kan håndtere. Så min aktive hjerne er glad for at se de er glade, men den ubevidste del har det så forfærdeligt mens det står på.

4 Synes om

Hende der menneske sov længe så jeg blev driv våd inden jeg kom ind siger mis
(Hun fik 20 dråber)

11 Synes om

9 Synes om

Kom til og dumme mig i går
Har for 14 dage siden haft en lille portion kogevask viskestykker i og der have andre kommet to sokker i vaskemaskine som jeg ikke havde fået noget og vide om
De blev blå sorte
Karklud blev til rengørings klude
Men viskestykker har blev kogt 2 gang siden men en lille stykke hvidt stof med i de smitter stadig af

Nå de bliver kasseret, de viskestykker
I går var vi lige i jysk
Hvor jeg købte to holde nye viskestykker
Så skulle vi i Harald Ny borg
Der så jeg ud af øjen krogen
Kokke viskestykker til 40 kr for 12 styk
Jo jo de var ikke så tykke
Men dem tog jeg
De blev skyllet op i går da jeg tager dem ind ser jeg det er 80 %procent bomuld og 20 %
Polyester
:dokdok: Klovn jeg er
Nå nu kommer nogle med
Så må jeg tage det der fra
Også måske sige 40 kr var spildt

3 Synes om

Godt så - Mister er en modig mand…

Her tordner det, og kommer tættere på. Han sidder bare pænt på terrassenog forholder sig stilel og roligt. Det lyd skal ikek skræmme ham.
Men da han får en dråbe af noget vådt på sig, så er det ind…

Stine? Ja, hun ligger rolig ude på den overdækkede terrasse…

5 Synes om

Fasan kyllinger

6 Synes om

Jeg ved godt det er lige lidt i god tid, men lige pludselig har jeg glemt det

Kan i udstiller - katte- publikum- bestyrelse- arbejds bier/ hjælper og dommer, salgsboder, alle have en rigtig god udstillingen, her i weekenden.
få gode oplevelser, og en god udstillingen :thumbup:
Og selv om sejren sødme er fantastisk , så kommer i, med jeres helt egen fantastisk kat, og uanset resultater kom i hjem med jeres fantastisk kat igen :heart:

8 Synes om