Julis mad og inspiration 🥣

Koldskål med hjemmelavet drys med havregryn og mandler. :star_struck:

7 Synes om

Couscous salat. Der skulle have været babymajs i også, men jeg havde købt babymajs på dåse og har åbenbart ikke nogen dåseåbner. Den vandt Thomas nok i skilsmissen og har ikke fået erstattet den. :sweat_smile:

7 Synes om

Dagens aftensmad

7 Synes om

Så er mit første forsøg med “corn ribs”-majs spareribs på grillen.
Spændende om det er besværet værd

6 Synes om

Det synes vi det er. God måde at få smag på majs, lidt anden konsistens og nemt at spise Ifht hele kolber.
Kunne vi sagtens lave igen.
Flæk dem, shaker med olie og krydder. Jeg valgte chili salt, hvidløg og røget paprika.
Grilles 15 min ved middel varme, evt mere, må godt få lidt skorper.
Pensl evt med BBQ sovs de sidste min. Her var det ved siden af da Jan bader i det og jeg helst er fri😂
Vi snakker om at prøve hvor de halve majs kolber kun er flækket een gang så det er lidt større stykker for nemheds skyld. Tænker de sagtens kan spises sådan

7 Synes om

Kødsovs lavet på hakket oksekøb blandet op med grønsager. Foruden de grønsager jeg selv puttede i og spaghetti til. Første gang jeg har købt den slags fars, men billigere end almindelig oksekød og mere grønt er vel altid godt. Lavede det som jeg ellers ville lave min kødsovs, for at se om jeg synes det var brugbart eller ej. Ikke helt så godt som med rent kød, men tænker en del af det er vane.

Fik denne ret fra nemlig for nylig, pestopasta med hvidløgspølser og bacon, og den var så let og lækkert at den har jeg lavede efterfølgende igen, og tænker at jeg kommer til at gentage den med mellemrum. Jeg spiser ellers sjældent bacon, så skal også forsøge at lave retten uden.

Og nu det er sommer har den selvfølgelig også stået på hjemmelavet ymerkoldskål.

3 Synes om

Det endte med baguette med hvidløgs aioli, chili mayo og laksemousse, sammen med rugbrød med rullepølse og laksemousse - noget mere passende i det gode vejr, end den rest mørbradgryde fra i går, der nu ryger i fryseren :smiley:

5 Synes om

Andelever med svampe og løg
Salat og brød

7 Synes om

Jeg har diverse i fryseren der trænger til at blive brugt, datovarer og (næsten) resten på tilbud, så:

Fuldkornstærte med stegte wienerpølser, cherrytomater, forårsløg og tærtemasse på æg og hytteost. Dertil spidskålssalat med æble og dressing med alt godt fra skabet.

Dessert; små butterdejsæbletærter med creme fraiche.

5 Synes om

Tærter er min go-to måde at få brugt rester om sommeren :hjerte:

2 Synes om

Det er også godt! :grin:

1 Synes om

I går aftes, jensens ben, hotwings og pølser fra grillen, med fritter, flytes og salat

9 Synes om

Vi har grillet et par marinerede svinemørbrad. Dertil hvidløgsflutes, nye kartofler, kogt majskolbe med lidt salt. Salat lavet af iceberg, rød peber, champignon, druer, vandmelon, majskerner og pinjekerner :sunny:

Første portion med sød chilisauce på salaten.

“svineriportionen” med en karrydressing til dip

9 Synes om