Jeg elsker at få lavet mad i løbet af weekenden, der giver rester - og i dag var maden endda overraskende god, selvom den var ultrasimpel Totalt win-win!
1 pakke kyllingeinderfilet skåret i småstykker steges i panden med ca. ½ glas paprikastrimler (kan nemt erstattes af strimler af peberfrugt i en hvilken som helst farve). Tilsæt en bøtte satésovs og rør rundt, til alt er dækket og varmt.
Serveres med ris.
Fordi jeg for længst har opgivet at lave ris til 1 person, der ikke er brændt på, gav dette mig mad til tre dage med både kylling og ris og to ekstra portioner ris, der kan bruges til stegte ris (og kogte ris kan fryses, hvis man ikke ved det allerede)
I går var jeg i Netto og fandt 400 gram laksefars til 14 kroner og bøtter med 80 gram salatrejer til 8 kroner.
Egentlig havde jeg jo nok mad i fryseren til et stykke tid, men det var sgu for godt et tilbud til at lade ligge, så idag har jeg fået laksedeller med rejer og forårsløg, små kartofler, smørsovs og remoulade.
Der blev i alt 6 portioner fiskedeller ud af det og jeg brugte al farsen + den ene bøtte rejer. Den anden plus et forårsløg eller to bliver brugt til stegte ris en af dagene.
Vi skal have bøf bearnaise i aften, jeg blev inspireret af, at vi endelig kunne købe friske ærter i Rema i går - manden mener så det vil være spild at bruge friske ærter til andet end en lækker snack, så det bliver med dem fra frost Tilgengæld har han lovet, at lave en hjemmelavet bearnaise til