Junior til vagtdyrlæge

Nåh…nu er der da lidt mere liv i ham igen. Satte mig ved siden af ham på gulvet og tørrede ham forsigtigt og tog et par slemme totter med en saks. Det blev han da så irriteret over at han rejste sig og luntede ud på bakken og nu sidder han i madskålen og spiser. Håber det bliver nede for den kæmpeportion han spiste i går aftes røg op igen, sikkert på grund af narkosen. Nu skulle foderet så også gerne få ham videre til vandskålen, så det holder jeg øje med, ellers fortsætter jeg med at genere ham med minisprøjten til jeg observerer at han drikker selv.

Sender lige et “god bedring”-kram til jer begge

Stakkels “lille” junior OG dig.
Godt for ham, du har styr på observationerne og får gjort noget.
Så fik du også hilst på en af mine dyrlæger i Galten.

Ja, kan desværre ikke huske hvad han sagde han hed, men Galten var det i hvert fald. Jeg tog mig også i at tænke at når det nu skulle være, så var det da lidt et luksusproblem at have to velrenommerede dyreklinikker at vælge imellem. Afstanden fik lov at bestemme - for Juniors skyld, så han kunne komme hurtigst muligt i behandling…

Kæmpekrammer til både dig og Junior-bamsen

:kram:

Jeg håber, at han og du får det bedre i morgen, når kateteret er fjernet. Men jeg kan godt forstå, det er en svær dag at komme igennem. Syge misser er ren heartbreak :brist:

:s:S

Fy og føj da… håber, at han snart er rask igen…

(og så lige et spørgsmål jeg tit har tænkt på : hvis man er så uheldig ikke at have kontanter eller flere penge på Dankortet - behandler de så et akut sygt dyr alligevel ??) :kryds:

Wuhuuuuu…jeg har fået det første bruuuuuiiiiit siden i går morges :hjerte:

Efterfulgt af et kælent gnub op af først mit ben og så mine sandaler der lå smidt fra i går aftes :hjerte:

Lige nu ligger patienten her foran mig på et håndklæde med næsen næsten op imod skærmen og numsen op mod mit tastatur. Det er umuligt at se hvad jeg laver på computeren, men skidt med det - jeg kan holde øje med knægten og han har fundet lidt ro :hjerte:

Han har været i madskålen to gange siden sidst, stadig ikke selv drukket vand, men vi er oppe på 8 ml med sprøjte og jeg formoder at han stadig har noget af væsken fra i går i systemet med den mængde han fik lagt under huden.

Har fået klippet en del af det grimme pels væk på det ene baglår og lidt på det nederste af maven. Venter på at han lægger sig et sted på den anden side så jeg kan få kigget på det andet lår også.

Og så forstår han da at holde mig beskæftiget sådan som ejg render rundt og tørrer søer op på gulve, fejer løst grus sammen (vil ikke stresse ham med støvsugeren i dag) og kører moppen henover de indtørrede grus/tispletter :tihi:

Men skidt med alt det…han har kurret til mig bare en enkelt gang…det er så meget fremgang :hjerte:

Hvor er det dog dejligt at nå at få den positive side med, før jeg fik læst tråden til ende :slight_smile:

Som de andre har skrevet: Godt, du var hjemme og kunne reagere så hurtigt :thumbup: Jeg har endnu ikke haft nogen med fastsyet kateter, men jeg kan forestille mig, det er rigtig rigtig øv for den stakkels dreng :ked:

God bedring med ham :kram:

Fy og føj da… håber, at han snart er rask igen…

(og så lige et spørgsmål jeg tit har tænkt på : hvis man er så uheldig ikke at have kontanter eller flere penge på Dankortet - behandler de så et akut sygt dyr alligevel ??) :kryds:[/QUOTE]
Jeg tror det kommer helt an på dyrlægen og dit forhold til ham/hende. Min dyrlæge i slagelse kunne ikke drømme om at give kredit end ikke et giro kort, men jeg tror vores nye dyrlæge vil være til at snakke med. Ihvertfald lader det til de er mere interressede i dyrene end pengene. Som da jeg var bange for Trixies sterilations sår var ved at springe op, da fik jeg bare besked på at komme uden tid så de lige kunne checke. Det kostede da heller ikke noget selvom hun lige gav hende en extra sprøjte bare for at være sikker.

Glad for at høre det går fremad.

Hold øje med ham - en kat jen kender snuppede selv drænet kort efter han var kommet hjem - og lukket klinik naturligvis. Det dryppede med tis ud af hullet.

Det er aldrig kommet tilbage - ingen påviselig grund til andet end det kunne være stress relateret- havde været på udstilling. Det er flere år siden

Jeg holder meget øje med kateteret, også at der ikke sætter sig grus i det for han er godt klæbet ind i bukserne efterhånden. Dyrlægen sagde at det godt kunne ske at han fik bidt stingene over så kateteret gik løs, men at det ikke var den helt store katastrofe hvis det bare fik lov at sidde et døgns tid. Og han viser det egentlig ikke så meget opmærksomhed, muligvis fordi han slet ikke kan overskue hvor han begynde eller ende med en bagpart smurt ind i tis og grus…

Jeg tror helt sikkert, at min dyrlæge ville give kredit. Jeg har altid betalt kontant - også selvom det var kejsersnit. I forbindelse med obduktionen skulle jeg da heller ikke forudbetale den ekstra obduktion, som jeg bad om.

Brug evt. ikke-klumpende grus her de næste dage? Diego fik totalt cement poter (hos dyrlægen) dengang det var ham sidste år. Han gik nemlig skiftevis fra at drikke og så på bakken… Jeg brugte så krystal grus til ham det første stykke tid efter han var kommet hjem - og cement poterne kunne mere eller mindre vaskes væk og opløses…
Mht lugten, så havde han jo været indlagt 5 dage og lugtede skrækkeligt, og jeg nænnede ikke et bad, og han var FYLDT med knuder efter indlæggelsen, så herhjemme løste jeg jo så problemet med en trimmer… :slight_smile: Meen det nu nok lidt at overdrive det for Juniors vedkommende…

[QUOTE=Tante Tut;614995]
(og så lige et spørgsmål jeg tit har tænkt på : hvis man er så uheldig ikke at have kontanter eller flere penge på Dankortet - behandler de så et akut sygt dyr alligevel ??) :kryds:[/QUOTE]

Jeg har lige hørt om en dyrlægeklinik (tror det var i Gørlev), hvor de kræver en del af betalingen, inden de går i gang med behandlingen, fordi de har oplevet, at dårlige betalere bruger vagtdyrlægen i stedet for den faste dyrlæge (hvor de skylder penge) - og derpå undlader at betale vagtdyrlægen. Og jeg tænkte også, da jeg hørte historien, at dyrlægen da ikke bare kan undlade at behandle et sygt dyr :confused:

Hos min egen dyrlæge plejer jeg til gengæld aldrig at betale ved konsultationen. De sender regningen efterfølgende.

Det har været enten Jørgen Grymer eller Ryan Thomsen du talte med, og jeg vil gætte på det var Ryan, da jeg mener Jørgen havde week-endvagt for et par uger siden.
GODT at læse Junior har det bedre

:kram:

[QUOTE=Eife;615067]Brug evt. ikke-klumpende grus her de næste dage? Diego fik totalt cement poter (hos dyrlægen) dengang det var ham sidste år. Han gik nemlig skiftevis fra at drikke og så på bakken… Jeg brugte så krystal grus til ham det første stykke tid efter han var kommet hjem - og cement poterne kunne mere eller mindre vaskes væk og opløses…
Mht lugten, så havde han jo været indlagt 5 dage og lugtede skrækkeligt, og jeg nænnede ikke et bad, og han var FYLDT med knuder efter indlæggelsen, så herhjemme løste jeg jo så problemet med en trimmer… :slight_smile: Meen det nu nok lidt at overdrive det for Juniors vedkommende…[/QUOTE]

Juniors problem er primært at det jo drypper fra kateteret og ned i bukserne og samtidigt har han hele tiden den her fornemmelse af at skulle tisse så han suser hele tiden ud og sætter sig i bakken - og jeg mener sætter sig i bogstaveligste forstand for gruset hænger jo så ved de våde bukser.

Nogen der ved om Fakta har noget ikke-klumpende? Det er den eneste åbne butik jeg har i gå-afstand, måske jeg kunne overveje at forlade kræet en times tid og gå på indkøb…

Og bortset fra det så har vi indtil videre klaret gruset med lidt snip snip med en saks, men det sidder jo både i bukserne, på det nederste af maven og på det lange stykke ben lige efter poterne…

Sikken en omgang Tina…øv da.

Ja Fakta har noget hvidt ikke klumpende/svagt klumpende grus, vi bruger til killinger. God bedring.

Tina - Ja, jeg kan godt huske hvordan det var med at de bare drypper :frowning: Diego var jo også sådan i nogle dage efter han var kommet hjem, fordi det var gået så galt at han havde beskadiget nyrefunktionen. Jeg mener at Fakta har noget af det skrækkelige røde som man kan købe, for det vil da være rarer for ham her mens han har kateter i :slight_smile:

[QUOTE=kamikaze;615070]Det har været enten Jørgen Grymer eller Ryan Thomsen du talte med, og jeg vil gætte på det var Ryan, da jeg mener Jørgen havde week-endvagt for et par uger siden.
GODT at læse Junior har det bedre[/QUOTE]

Ja, hvis jeg nu kunne huske navnet, kunne jeg jo bede dig om at hilse og sige tak for tippet om Randers Dyrehospitals døgnvagt og fortælle at kattekræet havde været afsted. Synes stadig det er service udover det normale at sidde i Galten og ikke alene vide noget om en anden vagtordning i Randers, men også at videregive denne viden selvom det kunne betyde jeg valgte dem i stedet. Det viser noget om omsorgen for dyr synes jeg…