Junis billeder af andet end kat

[QUOTE=Blunky;1311854]Myrna og Egon er vokset :slight_smile: De er begyndt at spise godt, og i dag, da de var oppe, var de rigtiiiiig sulten… Så de begyndte at spise mig! Oh my oh my.
Nu kan man virkelig mærke når de tager fat :smiley: Så det blev til en kort foto session, også fik de et frisk mælkebøtteblad og en lille klat kartoffelmos :slight_smile:

:slight_smile:

Myrna er stadig størst, men ikke med meget. Det var dog hende som var mest ivrig i at æde min hånd :D[/QUOTE]

Kan du mærke, at de prøver at spise dig? :uha:

Ja :smiley: De har en masse små tænder, så det føles som et stykke sandpapir der skraber ret hårdt imod ens hud :smiley: Ihvertfald når de har fået denne størrelse, da de var små mærkede jeg intet :slight_smile:
Deres mund fungere lidt ligesom et rivejern :smiley:
Det er virkelig sjovt nu hvor de har fået en størrelse hvor man rigtig kan se detaljerne (Og mærke dem)

[QUOTE=Blunky;1311865]Ja :smiley: De har en masse små tænder, så det føles som et stykke sandpapir der skraber ret hårdt imod ens hud :smiley: Ihvertfald når de har fået denne størrelse, da de var små mærkede jeg intet :slight_smile:
Deres mund fungere lidt ligesom et rivejern :smiley:
Det er virkelig sjovt nu hvor de har fået en størrelse hvor man rigtig kan se detaljerne (Og mærke dem)[/QUOTE]

:uha: er det dræbersnegle du har?! Nej , helt seriøst, hvad er det for nogle snegle - og hvorfor har du dem? :ups: Er det bare som kæledyr?

Det er kælesnegle :wink: Ej. De er købt som værende foder snegle, eller deres unger skal være foder. Også synes jeg de er hyggelige :slight_smile: De kan blive 20-30 cm, store og veje op til 1½kg. Det er afrikanske kæmpesnegle.
Mine er kun små unger :wink:

[QUOTE=Blunky;1311867]Det er kælesnegle :wink: Ej. De er købt som værende foder snegle, eller deres unger skal være foder. Også synes jeg de er hyggelige :slight_smile: De kan blive 20-30 cm, store og veje op til 1½kg. Det er afrikanske kæmpesnegle.
Mine er kun små unger ;)[/QUOTE]
Det er achatina achatinas - afrikanske kæmpesnegle. Skulle jeg måske også nævne :slight_smile:

[QUOTE=Blunky;1311865]Ja :smiley: De har en masse små tænder, så det føles som et stykke sandpapir der skraber ret hårdt imod ens hud :smiley: Ihvertfald når de har fået denne størrelse, da de var små mærkede jeg intet :slight_smile:
Deres mund fungere lidt ligesom et rivejern :smiley:
Det er virkelig sjovt nu hvor de har fået en størrelse hvor man rigtig kan se detaljerne (Og mærke dem)[/QUOTE]

Sjovt at blive spist langsomt? Jaja, hver sin lyst :wink:

Hvis du satte dem i et åbent sår og lod dem spise af dig en uges tid, tror jeg måske de ville kunne gøre skade :smiley:
Ellers er det ganske ufarligt :wink: Snegle vil prøve at gnaske alt de kommer i nærheden af.
Af sikkerhedsmæssige årsager har de fået lidt agurk til aften, så jeg ikke blev alt for gnasket :smiley:

[QUOTE=Blunky;1311867]Det er kælesnegle :wink: Ej. De er købt som værende foder snegle, eller deres unger skal være foder. Også synes jeg de er hyggelige :slight_smile: De kan blive 20-30 cm, store og veje op til 1½kg. Det er afrikanske kæmpesnegle.
Mine er kun små unger ;)[/QUOTE]

Spændende! Tak for svaret:-) Næste spørgsmål er så: hvad eller hvem skal de være foder for?

[QUOTE=galath;1311853]Engang imellem sker det, at en af tyrkerduerne invaderer foderhuset til småfuglene. De er trods alt ikke så store. Men jeg undrer mig virkelig over, hvordan det kan lykkes en skovdue at få sig møflet derind. Det må kræve et ikke så ringe mål af præcisionsflyvning for så stor en fugl at ramme så lille en indgang. Eller laver de en saltomortale oppe fra taget?

[/QUOTE]

Skovduer er ret gode til præcisionsflyvning faktisk :slight_smile: de er jo “lavet til” at flyve ret tæt mellem grene osv. inde i skoven.
Vi hører og ser dem ofte inde i mine forældres skov, og de flyver dælme ind af små huller her og der mellem grenene. :smiley:

Æskeskildpadder :slight_smile:
En kødspisende skildpadde

[QUOTE=Blunky;1311968]Æskeskildpadder :slight_smile:
En kødspisende skildpadde[/QUOTE]

IIIH jeg elsker skildpadder! Har selv haft både land- og sumpskildpadder som barn. Men de kunne nu nøjes med grønt suppleret med bænkebiddere og rejer osv.

Min dejlige lille yngste snut, fylder 9 år i dag. :tillykke: :inlove:
(Og ja; han skal klippes, men det er ikke lige så’n, når man har at gøre med en lille autist :tihi:)

Han har ikke været i nærheden af stolpen - sidder på 2 meters afstand af den og stirrer på reden.
Så hvis hun opgiver ville hun nok have gjort det under alle omstændigheder :slight_smile:

Nu skal jeg nok stoppe spammet med mine snegle.
Desværre havde vi et uheld igår. :frowning:
Sparta ville være med til at se hvad der skete. Så hun fik desværre væltet låget, hvor Egon var.
Det betyder desværre at han blev knust til ukendelighed.
Så jeg gik på jagt, efter en ny Egon. Da Myrna ikke skulle være alene snegl. (Tror dog hun er helt ligeglad)
Så fandt to, men inden jeg fik set mig om, endte det med at jeg fik en hel hær!
Så nu har jeg Myrna, Egon2, Frygtløs, Ed, Edd, Eddie, Sally Sand, Ko og Kylling.
Jeg blev rigtig ked af da, Egon ikke stod til at redde :frowning:

“mine” stære er forlængst væk …der har ikke været nær så mange som normalt, de har heller ikke været her så længe som de plejer …
var alligevel vestpå, og kom forbi Skjern enge…en lille flok på ca 75 stykker var der, og jeg så en tilsvarende flok
på hjemvejen var jeg forbi Tipperne, der var ikke rigtigt noget endnu …dog en pip der måske kunne være kærhøgen ???
…og sørme om ikke jeg kom forbi en nydelig gammel 444 med split vinduer både for og bag …det er nok 15 år siden jeg har set sådan en

[QUOTE=Blunky;1312129]Nu skal jeg nok stoppe spammet med mine snegle.
Desværre havde vi et uheld igår. :frowning:
Sparta ville være med til at se hvad der skete. Så hun fik desværre væltet låget, hvor Egon var.
Det betyder desværre at han blev knust til ukendelighed.
Så jeg gik på jagt, efter en ny Egon. Da Myrna ikke skulle være alene snegl. (Tror dog hun er helt ligeglad)
Så fandt to, men inden jeg fik set mig om, endte det med at jeg fik en hel hær!
Så nu har jeg Myrna, Egon2, Frygtløs, Ed, Edd, Eddie, Sally Sand, Ko og Kylling.
Jeg blev rigtig ked af da, Egon ikke stod til at redde :frowning:
[/QUOTE]

Det er jeg ked af at høre :frowning:

Er de nye snegle ‘almindelige’ eller er det allesammen kæmpesnegle?

Min ældste søn er blevet student i dag. :flag:

[QUOTE=Lykke;1312143]Det er jeg ked af at høre :frowning:

Er de nye snegle ‘almindelige’ eller er det allesammen kæmpesnegle?[/QUOTE]
De er alle sammen af samme “race”. Achatina Achatina, som er den største af alle kæmpesneglene :slight_smile:
Dog, er de stadig små unger, de er alle mindre end Myrna og Egon1 var. Men den næst største har næsten Egon størrelse :slight_smile:
Den mindste er bitte :smiley: Ikke helt ligeså lille som Myrna og Egon var da de kom hjem, men tæt på :slight_smile:
En kvinde som opdrættede dem, er stoppet. Hun ville gerne de kom et sted hvor de fik det godt. Der er kommet så meget mere aktivitet i hjemmet :slight_smile:

[QUOTE=Blunky;1312152]De er alle sammen af samme “race”. Achatina Achatina, som er den største af alle kæmpesneglene :slight_smile:
Dog, er de stadig små unger, de er alle mindre end Myrna og Egon1 var. Men den næst største har næsten Egon størrelse :slight_smile:
Den mindste er bitte :smiley: Ikke helt ligeså lille som Myrna og Egon var da de kom hjem, men tæt på :slight_smile:
En kvinde som opdrættede dem, er stoppet. Hun ville gerne de kom et sted hvor de fik det godt. Der er kommet så meget mere aktivitet i hjemmet :)[/QUOTE]

Ja, altså… Ved godt jeg stiller mange underlige spørgsmål, men ved virkeligt intet om at have snegle (og er ‘bange’ for dem, så får heller ikke lige nogen :ups:)

Hvor meget plads skal de lige have som voksne? Sådan nogle et kilo tunge nogen kræver vel en del?

[QUOTE=Lykke;1312156]Ja, altså… Ved godt jeg stiller mange underlige spørgsmål, men ved virkeligt intet om at have snegle (og er ‘bange’ for dem, så får heller ikke lige nogen :ups:)

Hvor meget plads skal de lige have som voksne? Sådan nogle et kilo tunge nogen kræver vel en del?[/QUOTE]

Det gør intet :slight_smile: jeg elsker at svare.
De fleste har faktisk snegle at gå i helt alm. ikea kasser. (se link)

De små kan gå i mindre, og feks ville jeg sagtens kunne have 2-3 stks i mit nye setup. Men ikke alle mine 9 snegle ville kunne være der :slight_smile: Regner med at sælge ud af dem, når de får lidt mere størrelse.
De kræver utroligt lidt. God plads. Så de kan vokse, grøntsager, eller ukrudt fra haven. Kalk. Jord ugødet. Jeg har en blanding af kokosmuld og alm. jord. det holder godt på fugten, uden at det er for fugtigt :slight_smile: også giver jeg dem et støvbad 1 gang om dagen, og frisk grønt dagligt. Nogle dage kan jeg godt finde på at faste dem :slight_smile: Men det er ikke altid.