Kæledyr - DR Tema

http://www.dr.dk/tv/se/dr2-tema/dr2-tema-kaeledyr-2#!/

Bemærk hans stemme til sidst - den knækker - også selvom det ikke var en retriever :slight_smile:

interessant program. Tak for linket. Jeg forstår nok ikke helt hvordan en biolog kan ha’ så “fjernt” et forhold til dyr… men det var en spændende udsendelse. Og selvom han endte med at æde Gorm (hvilket jeg egentlig ikke havde troet) så havde han jo osse ret i det med at h a ellers var hyklerisk,. Jeg ELSKER kød. Men jeg kender så heller ikke min ko/gris/kylling inden jeg æder den. Jeg tror ikke jeg ku’ spise noget der havde et navn

Og det var i øvrigt nok osse der hele "Marius"debatten kørte af sporet. Hvis den bare havde heddet “hangiraf nummer 3” tvivler jeg på der havde været det samme ramaskrig. Men nu var det MARIUS…

Han er go ham bioetikeren, der siger Hvad pokker rager det dig med din fladskærm, din dyre smartphone og din store bil, hvad folk bruger af penge på deres dyr :smiley:

Og kom sådan til at grine af den skrækkelige new yourker Jorge, da han sagde, at dyr øger livsglæden mens børn jo nærmest virker modsat lol den var så meget over stregen, at den blev sjov :smiley:

Uh, det skal jeg vist ha set - passer vist meget godt til en eftermiddag :slight_smile:

:slight_smile:

Vi så det - og vi gik helt i selvsving af raseri - over de amerikanske par der havde aber !!

Med designertøj, og som fik lagt make-up !?

Det burde sgu ikke være lovligt at adoptere en abe, der skal være en erstatning for et barn ! :muhaha:

Jeg nød programmet om grisen og ikke mindst perserkattene, jeg har nemlig opdrættet de to :slight_smile: men puh det med aberne, det smerter helt ind

Og Divas oprindelse fornægter sig dælme ikke :smiley:

Ha ha nej slet ikke :slight_smile: har set klippet mindst 20 gange og vildt som hun ligner både sin farmor og far.

[QUOTE=Tante Tut;1166079]:slight_smile:

Vi så det - og vi gik helt i selvsving af raseri - over de amerikanske par der havde aber !!

Med designertøj, og som fik lagt make-up !?

Det burde sgu ikke være lovligt at adoptere en abe, der skal være en erstatning for et barn ! :muhaha:[/QUOTE]

I mine øjne var det ikke bare det at de havde en abe i stedet for et barn, men hvad bilder den opdrætter sig ind at tage ungen fra sin mor, der uden problemer selv kunne passe den. Den panik hun udstrålede da hun så sin unge igen, hun havde ikke glemt den:ked::GRR:. Men det kunne “de nybagte forældre” ikke se de virkede bare som om de syntes at det var sjovt:argh:

[QUOTE=Tante Tut;1166079]:slight_smile:

Vi så det - og vi gik helt i selvsving af raseri - over de amerikanske par der havde aber !!

Med designertøj, og som fik lagt make-up !?

Det burde sgu ikke være lovligt at adoptere en abe, der skal være en erstatning for et barn ! :muhaha:[/QUOTE]

Øh… Hvad det et andet prg der også kom den dag? Jeg har nemlig lige set det i linket, og der så jeg altså ikke noget med en abe i tøj :S

Men må sige jeg syns det gik noget over gevind med hunden Lola, der fik neglelak på :uha:

[QUOTE=Lykke;1166692]Øh… Hvad det et andet prg der også kom den dag? Jeg har nemlig lige set det i linket, og der så jeg altså ikke noget med en abe i tøj :S

Men må sige jeg syns det gik noget over gevind med hunden Lola, der fik neglelak på :uha:[/QUOTE]
Det andet program hedder noget ala vores baby abe, eller vores abe baby og det var helt grotesk og se hvordan folk behandlede dem som små mennesker, de blev taget fra kun få dage gammel, blev sminket , udklædt og fik menneskemad

Fandt det her om det http://www.dr.dk/tv/se/mig-og-min-abebaby/mig-og-min-abebaby/

Nu har jeg fået set både programmet om aber som ‘børn’ og Dyr på Krykker… og nej, hvor er det da trist :frowning: Etisk og moralsk synes jeg i hvert fald ikke det er i orden hverken at have en abe-baby eller operere så meget på et kæledyr…

I programmet om aberne undrer det mig så også ca 43.30 inde, at en dreng, der sidder på sin fars skulder, får lov til at slå ham i hovedet uden der sker noget…

Men hvad… Jeg er jo nok bare underlig :wink:

Jeg så forleden et klip med en kat, der manglede begge forben :ked:

Den gik/hoppede så dels på bagbenene og dels kurede fremad på brystet - jeg synes, at det var sørgeligt at se :thumbdown:

Man skal altså ikke redde alt, bare fordi man kan :blegne: