Kælen / ikke kælen

Jeg har som tidligere sagt en på ca 6 mdr og en på ca 8 mdr.
Ham på 8 mdr er blevet ekstrem kælen efter jeg har fået den lille, somme tider vil han godt tages op og vi kan stå og kæle.
Hvis jeg sidder i sofaen kommer han flere gange i løbet af aftenen og skal putte / kæle, men lige så snart den lille også vil være med går han med det samme. Det skal siges at de er MEGA EKSTREM glade for hinanden.
Den lille derimod vil gerne ligge og sove i skødet hvilket godt nok sker sjældner og sjældner. Hvis jeg forsøger at tage ham op kæmper han for at komme ned hurtigst muligt og sådan var han jo slet ikke da jeg fik ham.
Det skal siges at han virker glad, nok hvis man kan sige det, spinder RIGTIG NEGET i løbet af dagen.
Mit spørgsmål går så på, skal jeg blive ved at tage ham op og “tvinge” ham op eller skal jeg lade ham være og komme selv ?

Jeg har katte her i huset som har det på samme måde - de er meget forskellige… Jeg respektere hvad katten vil, og hvis den ikke vil kæle skal den bestemt ikke tvinges til det…

Jeg har en hunkat som ikke ville kæle et årstid, så ombestemte hun sig og er i dag en kælepotte…

Jeg tror heller ikke du skal begynde at tvinge… Det har oftest modsat effekt… Så små skridt - og tag de gode stunder når de er der :slight_smile:

Ok så fortsætter jeg som jeg har gjort indtil nu, vil jo ikke at den skal føle sig "overset / jaloui " hvis de kan føle det

Mine gamle misser kan man gøre “alt” med - hun nyder sågar at blive slæbt rundt på… den nye laver “blenderen” på mig hvis jeg har hende oppe mere end 2 sekunder … jeg acceptere at det er sådan hun vil have det

Laver blenderen - hahahah den var god :høhø:

:smiley: det er sådan jeg tror det føles at stikke armen i blenderen… :smiley: