Sonnei = Sonnei eller “Den gamle”
Gondor = Gandei
Prins Frederik= Frederik eller Frede eller Tiggeprinsen
Prins Nicolaj = Nicolaj eller Nico
Batman = Batmen eller Bati
Lady Di = Lady eller Ladyen eller Lille pigen
Haley Hotchner = Haley-Baley eller Babyen eller Prinsessen
Jamen her hjemme kaldes de oftes deres navne, på nær Delle, Hun hedder nemlig på papiret Daylight Delight, det er ikke sådan ligge og kalde ![]()
Men hun kaldes Delle eller Dullemusen
Mr Delko er jo hjemmetlavet og kaldes Delko / Delkoskat
Maya Marzipan, kaldes Maya eller Marzi
Når vi taler OM dem, hedder de deres navne, Sid og Glamour.
Når vi taler TIL dem hedder de Basse og Mussepigen :høhø:
Magic: Mags, Musse, Mussemand, Brum (han snakker konstant - før Abasi kom til, hed han også ind imellem Brumbasse, men det duer ikke rigtig mere).
Asani: Sani, Sanimus, Mus
Abasi: Basse, Bassemand
Chili: Chilibun, Chilipie (kom et par gange i begyndelsen til at kalde hende Chilimus, men vi kan kun have én Mus. Og så blev hun altså i stedet bun eller pie :))
Cinnamon havde også sine tilnavne. Først blev hun til Cinnamonsen, og så endte hun med at blive til Monsen ![]()
Mange ved vist ikke hvad mine oprindelig hedder pånær Gabby, som hedder Gabby på stamtavlen. I daglig tale er det egentlig sjældent vi kalder hende Gabby, hun benævnes mest som Tante eller Lange Lone :-). Pretty hedder på stamtavlen Everlasting Love, men er altid blevet kaldt Pretty eller Gammel Jas / Jasse. Crazy hedder på stamtavlen Black Velvet, men lige fra hun var få dage gammel, har hun kun heddet Crazy eller Krudt - krudt fordi hun har krudt i rumpen ![]()
Jeg kalder mine katte så mange ting at jeg ikke er helt sikker på at de kan deres egne navne. -LOL
Fælles for både katte og ildere:
Dullar, Bebsi
Kun katte: kattemisser
Kun ildere: ilderbiller, ilderdyr
Teddy Morgan:
Teddiii, Gryderet, Kylling.
Fætter Lavben:
Arthur, Zarthur, Suresen.
Al Scarface Capone:
Scar, Bøv, Møgunge.
Whiskey:
Whisser, Mors Dreng, Wiener-basse, Basse
Ziggy:
Zigsen, Zig, Perlen, Ziggy-røven, Din Lille Røv
Tikko:
Tiksen, Fisen-gøjen, Tyksak, Store Dreng
Pixie:
Pixen, Pixy-Poxy, Pix, Prinsessen
Og så alt muligt andet OG deres egne navne!!!
Theo: Theobadeo, Fedeberg, eller Bassedreng
Milou: Miloupigen
Vi har haft sådan en tråd før, men der kommer jo hele tiden nye brugere og gamle brugere får nye katte, så det er en fin ide lige at opdatere med jævne mellemrum…
Leonora Christine er der bare ikke nogen som kalder sin kat - så i hendes første hjemblev det tl Leo, med kælenavnet Lus… Her har vi efterhånden fået kombineret de to til LeLu, Jan kalder hende også for Tøsebarnet og vi kalder hende begge Skygge, pgr hendes evne til lige pludselig helt lydløst at dukke op… Hun reagerer på Leo og LeLu ![]()
Ting hedder Satine på stamtavlen - og vi ville da også have kaldt hende enten det, eller noget tæt på… Man skal så bare ikke i tre dage gå og fortælle resten af ens Bande at de da ikke skal tage sig af den der Lille Ting, mens man holder sin lille nye killing frem… Ting besluttede selv at det var hendes nye navn
Herhjemme kaldes hun også TingTang, B’Aby/B’Abyen eller Babelappen. Hun reagerer fint på Ting og TingTang ![]()
Thane hedder Monty på stamtavlen… Jeg har set filmen The Full Monty et par gange for meget, til at min kat skal hedde det, så derfor Thane… Kælenavnene er TansBans, Pusling, Hest eller Beby… Han reagerer fint på Thane og Pusling suk ![]()
Brian skulle have heddet (Red) DeLong, som detr står på hans stamtavle - hvis altså ikke det var for Jan og en skøn opdrætter med lidt for megen humor
Herhjemme kaldes han for det meste Brian, Brin, eller RedNeck og reagerer fint på alle tre navne ![]()
Emil hedder også Emil på stamtavlen (opdrætteren havde lært lektien; når Jan navngiver en kat, som kan man lige så godt lade det være det officielle navn også
) Hans kælenavne er Hybelkanin, Emilsen, Lillebeb og FlytDig… Han begynder at reagere på Emil ![]()
Jeg kalder dem som regel ved deres rigtige navne, men
Tykke
Tykmis
Mors dreng
Basse
bliver også brugt om dem begge.
Kun Fnuggi har sit eget kælenavn; Grynte
(Han grynter når han er meget kælen og spinder)
Det afhænger vidst lidt af situationen hvad de bliver kaldt herhjemme…
De reagere både på deres rigtige navn samt deres kælenavne, men de hører så også de navne rigtig maaaange gange dagligt, og udover Odin’s, minder kælenavnene også meget om deres rigtige navn ![]()
Waldo
Nallen
Nallebarnet
Walle
Mikki
Timmy
Miffi
Nikki
Tikki
Tipsy
Isabell
Misabelle
Belle
Prinsesse
Odin
Muffe
Baby
[QUOTE=Ann K;957412]Vi har haft sådan en tråd før, men der kommer jo hele tiden nye brugere og gamle brugere får nye katte, så det er en fin ide lige at opdatere med jævne mellemrum…
Leonora Christine er der bare ikke nogen som kalder, sin kat - så i hendes første hjemblev det tl Leo, med kælenavnet Lus… Her har vi efterhånden fået kombineret de to til LeLu, Jan kalder hende også for Tøsebarnet og vi kalder hende begge Skygge, pgr hendes evne til lige pludselig helt lydløst at dukke op… Hun reagerer på Leo og LeLu ![]()
Ting hedder Satine på stamtavlen - og vi ville da også have kaldt hende enten det, eller noget tæt på… Man skal så bare ikke i tre dage gå og fortælle resten af ens Bande at de da ikke skal tage sig af den der Lille Ting, mens man holder sin lille nye killing frem… Ting besluttede selv at det var hendes nye navn
Herhjemme kaldes hun også TingTang, B’Aby/B’Abyen eller Babelappen. Hun reagerer fint på Ting og TingTang ![]()
Thane hedder Monty på stamtavlen… Jeg har set filmen The Full Monty et par gange for meget, til at min kat skal hedde det, så derfor Thane… Kælenavnene er TansBans, Pusling, Hest eller Beby… Han reagerer fint på Thane og Pusling suk ![]()
Brian skulle have heddet (Red) DeLong, som detr står på hans stamtavle - hvis altså ikke det var for Jan og en skøn opdrætter med lidt for megen humor
Herhjemme kaldes han for det meste Brian, Brin, eller RedNeck og reagerer fint på alle tre navne ![]()
Emil hedder også Emil på stamtavlen (opdrætteren havde lært lektien; når Jan navngiver en kat, som kan man lige så godt lade det være det officielle navn også
) Hans kælenavne er Hybelkanin, Emilsen, Lillebeb og FlytDig… Han begynder at reagere på Emil :)[/QUOTE]
Sjovt jeg har aldrig anet at Ting hed andet end Ting ![]()
Og jeg skal altid minde mig selv om at Leo er en hun (men det er jo ikke værre end at min Lotte er en (tøse)dreng:-))
Og så glemte jeg helt Adelie før. Som faktisk mest hedder Adelie (udtales a-de-li-e og ikke som mange tror, på fransk.
I starten blev hun også laldt Delle eller Adde, men hendes kælenavn nu er mest Krølling eller Krølse
Krudt
men super flotte navne de faktisk hedder ![]()
Silver bliver kaldt Silver, men Sparta hedder både sparti, Sparati.
Bamse min vuffer har tilgengæld maaaange kalde navne ![]()
Næsten alle mine har kælenavne.
Mr. Jingles
Ding Dong
Dingeling
Mr.
Ding Dingeling Ding Dong
Schumacher
Schumi
Sum Sum
Summer
Schumacher
Lille Mand
Lille Mand
Lady Luna
Lullu
Luller
Luna
Helena
Lena
Helena
Katharina
Kat kat
Katharina
Afrodite
Banditte
Ditte
Mus
Afrodite
Quick Silver
Quick Quick
Klikkelik
Quick Silver
Shanda
Scha Schanda
Lille Prut
Shanda
Miamaja
Mimse
Madam Mim
Mimmer
Miamaja
Garfield
Gaffe
Gaf Gaf
Tykke
Garfield
Eevee
Eeffe
Miffer
Eevee
Mine har da også kælenavne:
Bølle:
Bøllemand
Bøllen
Basse
Mors dreng
Sputnik:
Sputti
Sputtilut
Dutti
Bette missen
Dk Vildyrets Mattis:
Mattis missekat
Pruttemissen
Mors lille dreng
[QUOTE=DK Blackangel;957531]Næsten alle mine har kælenavne.
Mr. Jingles
Ding Dong[/quote]
Ding dong?
Jeg kan ikke lade være med at tænke på en af Sugiehs killinger. Han er døbt Oberst Hackel, men i daglig tale hedder han (Oberst) Gadafi ![]()
Balthazar: Basse eller Bamse
Gazette: Lillepigen, Prinsessen
Klods Hans: Lillemanden
Men når jeg præsenterer dem for nye mennesker, hedder de deres respektable navne pånær Lillemanden ![]()
Fernando hedder på papiret Famoso Fernando, men bliver enten kaldt nando eller Fernando.
Basse bliver kaldt basse eller dampkatten.