Kælenavn eller ej?

Har Jeres katte kæle-/kaldenavne, eller kalder I dem det, de hedder officielt?
Jeg hører en gang i mellem sætningen “jeg kan ikke finde ud af hvem der er hvem hos Jer - I kalder jo ikke Jeres katte det de hedder”

Nææ, men vi kalder dem altid det samme :slight_smile:

Hos os, er det kun Betty, der bliver kaldt det rigtige navn.
Og nogen få gange hedder hun Bits eller ItzyBitzy.

Snus hedder jo egentlig Askja
Missebarnet hedder Hailey
Gakke hedder Bacchus
Wrappe hedder Evita
Røsse hedder Røskva
Cikke hedder Cikorie
osv osv

Nå jeg omtaler Conrad bruger jeg altid hans rigtige navn, men både min kæreste og jeg kalder ham Bonse når vi taler til ham. Hvordan vi er kommet frem til det, ved jeg faktisk ikke rigtigt :slight_smile:

Den eneste her der ikke bliver kaldt det han oprindeligt hedder er Diego. Han hedder på tavlen Don Juan. Han er så også den eneste jeg ikke selv har navngivet eller haft indflydelse på (“fandt” ham først hos opdrætteren da han var 8 uger)
Athea hedder Athea. Jeg fik lov at give hende et andet navn med A, men synes Athea var rigtig godt, så det hedder hun.
McCoy hedder Ebenezar McCoy, og kaldes så McCoy.
Haley hedder Haley Hotchner, og kaldes Haley :slight_smile:
May kaldes også bare May.

Indimellem har de så kælenavne, som krammebamse om Diego og hystaden og May :tihi: Men det er sjældent de bruges

Hmm vores bliver egentlig kaldt det de hedder, men deres navne er også ret nemme at sige.

Margrethe kaldes Margrethe, Grethe, katten mv… alt efter hvem der omtaler hende :smiley:

Her hedder kattene hhv. Nimbus, Nanoq og Ami Malone, men det bliver de bestemt ikke altid kaldt.

Nimbus:

Nimbus
Bimse
Bamse
Vapse

Nanoq
Nokki
Skaldepande
Skalde
Skaldemus
Lillemus

Ami Malone
Ami
Bettemis
Lillemis
Duller
Buller

Som de siger … kært barn, mange navne. :tihi:

Ohh ja - Kælenavne det har vores mislinger… og det har de fordi deres navne IKKE beskriver den personlighed som vores katte har…

Mine har jeg selv haft noget indflydelse på, men:

Aladdin blir kaldt ved navn når han laver ballade ellers Manse :slight_smile:
Mr Tabby Trouble blir kaldt Tabby, Tapsen, og Baby :lol: han er os en baaaaby
Alma blir kaldt Alma eller Almetut
Gismo blir kaldt Gisser, Gismo eller Gissermo
Jump For Joy blir kaldt Joy, og Joysen

[QUOTE=Maibrit;957196]Her hedder kattene hhv. Nimbus, Nanoq og Ami Malone, men det bliver de bestemt ikke altid kaldt.

Nimbus:

Nimbus
Bimse
Bamse
Vapse

Nanoq
Nokki
Skaldepande
Skalde
Skaldemus
Lillemus

Ami Malone
Ami
Bettemis
Lillemis
Duller
Buller

Som de siger … kært barn, mange navne. :tihi:[/QUOTE]

Skraldespanden :lol: er der en historie bag det “kælenavn” :?

Sugieh
Sugieh

Tino (Santino)
Tino TINO!
Bøf

Lucky (Lucky Lebrechaun)
Lucky
Lucky bukky

Dione (Braun Dione)
Dione
Bette fis

Men jeg bruger konsekvent deres navne, når jeg vil dem noget.

Altså vores Hedder Harald og Gucci, men bliver kaldt Skrummel /Traktor og Gubbi :slight_smile:

Oliver bliver næsten aldrig kaldt Oliver…

Jeg bruger primært; Ollie og Brummer :inlove:

Men der kan også snige sig mus, musse, skatter og kylle (det er mest når han flygter fra gæster…:tihi:) ind…

Kært barn har mange navne:

Cocoa Cream: Creamy, Svedske, Lady Green Eyes, Frk. Brun, Cookie (Monster)

Ullvi: Tullen, Tullemus, Tullemis, Frk. Grå, Lillepigen - og tidligere Den Hvide tornado. Hun er stadig en tornado, men den Grå Tornado lyder ikke lige så godt :smiley: Og Mette Mejdahl døbte hende som helt lille Frk. Himmelblå - det passer også godt til hende. :slight_smile:

Whiskey: Sjussen, Bøllemis, Børstemis, Hr. Hvid, Lillemand, Dunderklump :pose:.

Kazuki von Krolock hed Zutti, Greven, Manse, Skattemand :hjerte:

Donna hed også Nuffi, Lille Frk. Fløjlsfod, PrimaDonna :wink:

Og Miss Dior hed Ditte, BanDitte, Dittemus

trixie bliver kaldt flg navne, trix, mumsie, grumsie, trixmums, trixgrums, mufler

gaia bliver kaldt for gøija, miss chubby, smovsen, likørkatten, puttegøj

Phumba hedder Silver Phumba af Kibutata på stamtavlen, og bliver mest kaldt Phumba, men også Pumbine eller bare Bine.
Ozzy heder Oskar på sin stamtavle, men det ku’ resten af familien ikke li’ så det blev til Ozzy, som så indimellem bli’r tol Ozzylot (ozelot) og bare Lotte. Han reagerer fint på Lotte…
Stevie hedder egentlig Uno, men det synes jeg ikke jeg kan kalde en kat, og Alex syntes så han skulle opkaldes efter Stephen Hawkin, så det hedder han nu, i daglig tale Stevie eller Stipse, eller Skrumle…
Ib hedder Ib :slight_smile: fordi Mette var så sød at sætte det på hans stamtavle. Hans fulde navn er Petheaven Irish Mountain Dew Ib :lol:
Han bli’r kaldt Ib, Ibsen, Ibbedip, Plib og Ibbermand :slight_smile:

Unni går under:
Bum bum (spørg mig ike hvorfor :høhø: )
Hunni (fordi hun er lidt hund :smiley: )
Tøsebarn

Yasha hedder bare Yasha, men sjældent ind i mellem går han også under “mors dreng” :slight_smile:

Her hedder de deres navne, pånær når jeg omtaler dem isbjørnene - men det er kun når det er dem alle 3 jeg kalder/snakker om :slight_smile:

Jeg bruger ikke rigtigt kælenavne til mine :slight_smile:

ShaggyTail’s Yahoo Gizmo - kaldes til dagligt Gizmo

Bigtails Sean Connery - kaldes til dagligt Sean

ShaggyTail’s Djamilla - kaldes Djamilla (jeg har selv fået lov at navngive hende, det var meningen, hun skulle hedde Milla til dagligt, men Djamilla har hængt fast lige fra starten)

ShaggyTail’s Evelina - kaldes Evelina (hende har jeg også selv navngivet, og hun skulle egentlig hedde lina til hverdag, men også her hænger Evelina for fast, så det bliver hun kaldt)

Når jeg omtaler dem, så hedder drengene som regel drengene eller skovtroldene og pigerne hedder som regel tøserne :slight_smile:
Jeg kalder også nogle gange hver af pigerne for tøsen - men oftest bruger jeg deres rigtige navne :slight_smile:

[QUOTE=Northved;957201]Skraldespanden :lol: er der en historie bag det “kælenavn” :?[/QUOTE]Det står altså S-K-A-L-D-E-panden, og ikke skraldespanden. Hun er jo hårløs og har en meget skaldet panden (ja faktisk næsten det eneste sted hvor der efterhånden ikke er pels). Men du er ikke den første der læser det som skraldespanden.

:lol: :lol: :lol:

[QUOTE=Maibrit;957272]Det står altså S-K-A-L-D-E-panden, og ikke skraldespanden. Hun er jo hårløs og har en meget skaldet panden (ja faktisk næsten det eneste sted hvor der efterhånden ikke er pels). Men du er ikke den første der læser det som skraldespanden.

:lol: :lol: :lol:[/QUOTE]

Ups :wink: jeg troede virkelig der stod skraldespand :lol: man kan da aldrig vide