Kælenavne - men ikke til kattene :)

Jeg har vist ingen kælenavne… Jeg har mobbenavne, nemlig Anne Pande Kaffekande. Den eneste der så kalder mig det er min søster. Nårh jo, engang for maaaaaaange år siden gik vi og kaldte hinanden Helge og Herman (som var hhv vores morfar (kaldet bedstefar) og farfar). Jeg var Helge og Annette var Herman :tihi: Men nej ingen kælenavne til mig. (Gad vide hvorfor :gruble: )

Jeg har et par stykker.
Min søster kalder mig tulle, min svigerinde kalder mig stump( selvfølgelig pga min store højde, er hele 146 cm)
Min niece Vickie på 24 kalder mig fede, prut og Quasimodo :wink: vi har er lidt anderledes forhold og syg humor hehe…
Fede kommer fordi vi begge var meget tynde som yngre og prut fordi vi engang sad på en chat og en fyr spurgte om det var os som havde slået en prut, ret kikset score replik, så vores kælenavne til hinanden blev prut og bøvs.
Quasimodo er et bevis på vores syge humor :wink: jeg er jo handicappet og har en meget skæv ryg som buler ud, så kunne godt ligne klokkeren fra notre dame :slight_smile: vi har igennem tiderne chokeret en del med set kælenavne :slight_smile:

grønært og orm ( efter ormen hin lange)
det er min far der bruger det- min mor gør aldrig

jeg kalder min bror for møffe- og har gjort det i mange år- hvor det kommer fra aner jeg ikke.

min bedste barndoms ven hedder futte- det kom sig af at hendes bror kaldte hende fjotte- og det ændredes så til futte. og det hedder hun endnu. det passer også bedre til hende end tina,

Jeg blev kaldt Kloster meget i mine unge dage (efternavn) idet mange hedder Anne på min alder.

Ellers kalder kæresten mig “Musse” eller “Fru Svendsen”… han hedder selv Svendsen så tager det som en positiv ting hehe

Altså der er ret mange som kalder mig idiot, fjols, tåbe og lignende, så de tæller vel som kælenavne? :?

Arj, spøj til side :høhø: Da jeg var lille kalde min mor mig for Trolle Rolle, og da jeg blev lidt ældre blev jeg kaldt Søs i den lille by vi boede i (Gullestrup, som er meget omtalt i medierne lige nu).

Jeg har ikke rigtig nogle kælenavne som voksen, udover når Thomas kalder mig skat selvfølgelig. Derudover lystrer jeg altid Mor, også nede i Netto, selvom jeg ikke har ungerne med derned :høhø:

Hvad siger hende der Annøøøøøø :tihi:

Min far kalder mig af og til Fryns - aner ikke hvor det kommer fra, og min tidligere chef kaldte mig Dots … så kom han til at til at hedde Kims.

Da jeg var lille blev jeg kaldt Fifi - det startede med en af vejens unger der ville lege og stod uden for mine forældres dør og spurgte ; “kan fifi lege?”…

Senere blev jeg altid kaldt Søs af min bror - og da vi begge startede med at arbejde i bar/værtshus sammen så troede alle kunderne selvfølgelig at mit navn var Søs… det hænger ved :smiley:

Jeg synes folk er meget lidt kreative når det kommer til mit navn som regel, så det bliver oftest til Milla og Mille.

Mit favorit kælenavn må komme fra min ven fra Australien som kalder mig Gorilla haha (Camilla/gorilla klinger ret ens på engelsk hehe). Ellers er der min moster som kalder mig Mille-dille og Mille-mor (er dog ikke mor endnu :høhø: Kun for kattene)

Ja eller den lidt længere version - ‘søster-lystig-von-der-lagkage’ … Eller det var måske Annette? :tihi:

Mig selv sagde hunden har haft en del kælenavne i gennem årene (suk, jeg føler mig olden nordisk) men det der har hængt længst ved er Majer (for obvious reasons) :tihi: Men i forbindelse med de tidlige Dekatten år, var der en anden bruger med nick’et Majer (som oven i købet havde samme efternavn og norske skovkatte fra den samme opdrætter som jeg selv) så jeg fik tildelt MB og det er så endt med at have overtaget 1. pladsen efterhånden :tihi:

Åh… Jo jeg bliver kaldt Søs af min lillesøster. Lillesøster/Lil’søs af mine ældre søskende.
Da jeg var barn blev jeg kaldt Tudemarie af mine søskende… Den lader vi lige stå lidt.
I skolen blev jeg kaldt… Andersine (hun hedder jo Daisy på engelsk), Danse Daisy (SUK!!!), Crazy Daisy (well if the shoe fits…).
Af Thomas bliver jeg ud over Sweetie, også kaldt Kitteh (Kitty) - stavemåden er grundet icanhascheeseburger.com hjemmesiden (lolcats).
Og så kaldes jeg også Mormor, da jeg ynder at strikke, hækle, og lave andre hyggelige ting som min egen generation forbinder med deres bedstemødre.
Mine online venner kalder mig Osquary eller Osq.
Men mest bliver jeg bare kaldt Daisy, det er jo et kælenavn i sig selv :slight_smile:

Hov, min svoger kalder mig i øvrigt Fanny (og sommetider Dolly), det havde jeg helt glemt.

Da jeg var yngre blev jeg tit kaldt Cæsar, da mit efternavn lyder lidt som Laurbær ( hvis man er jyde og siger det lidt hurtigt :stuck_out_tongue: )

Senere blev det til Swahili…hvorfor ved jeg faktisk ikke :?

jeg har haft et par stykker…
Men det der nok har hængt fast længst tid er Pau… :tihi: men ok det er også kun nogle af de venner jeg har haft længst som startede med det, og stadig bruger det.

[QUOTE=Dorte Birkedal;744997]Hvad siger hende der Annøøøøøø :tihi:

[/QUOTE]

[QUOTE=Maj-Britt;745007]Ja eller den lidt længere version - ‘søster-lystig-von-der-lagkage’ … Eller det var måske Annette? :tihi:
[/QUOTE]

Som jeg sagde… Ingen kælenavne kun mobbenavne :knotten:

:klapper::lol::klapper::lol::klapper::lol::klapper::lol::klapper::lol:

Jeg har en del, men disse har været brugt i mange år:

Mulle af en meget nær ven
Janemusen af en helt speciel og kun i mit påhør
Søs af min bror
Sødte af mine forældre

Hov ja… Mor Linda (mea culpa) kalder mig altid Fru Korsbæk når hun ser mig, for hun syns mit efternavn minder hende om Matador

Tja, de fleste kalder mig ved mit navn, og det er jeg som godt tilfreds med :slight_smile:

Men i min nære vennekreds (foruden kattefolkene) kaldes jeg Cobra, og det er jeg blevet kaldt siden jeg var 11-12 år gammel.
Jeg har altid været fasineret af kobraen og har haft mange smykker med den, så vil skyde på det er derfor.
Af manden bliver jeg enten kaldt ved navn eller Cobra, da han også er fra den vennekreds :)ws 2

Haha sjov tråd.

Jeg blir kaldt for Lidtsjov - fordi jeg hr en skør humor og tit får fol til at grine.
Og så er det nemmere at stave og udtale end Lenschow:-)
Det får mig altid til selv at grine, når folk bruger det.

Jeg bliver også kaldt for The Madcatter
Det er jeg naturligvis rigtig glad for, for det er jeg jo :slight_smile:

Det er nogle af mine ikke-katte-interesserede venner, der synes jeg er lidt skør - men det er kærligt ment.

Og lidt gal skal man vist være for at træne katte ikk?
LOL

Da jeg var lille, kaldte min mor mig for “lille trold” - jeg var ret temperamentsfuld.
Ellers har der vist ikke været nogen siden ham, der kaldte mig Blondie, hvorpå jeg kaldte ham Blackie (han var sorthåret. Det sidste var der sjovt nok nogen, der tog anstød af, kun indtil de hørte om “Blondie” :tihi:

Kært barn har mange navne…
Nu hedder jeg jo Julia, men folk har været kreative:

Stampe - pga store fortænder
Petit - pga at jeg er lidt lille
Mini/Mikro - siger sig selv
Julle - mest familien, men det spreder sig…
Lyyyyyyyyyyyyyyyy (med præcis 16 y’er) - en længere historie… www.hommer.dk 's numerologimaskine gav mig navnet “Lotto Papstorch”, men samme aften glemte min ven det, og nåde kun at råbe: “Løøøøøøøøøøh” siden er det bare blevet Lyyyyy…
Barky - også mest brugt af folk som kun kender mig fra nettet.
Hammy - kun benyttet af chatvennerne. Som synes at jeg minder utroligt meget om egernet Hammy fra Over hækken.

Men jeg vil lige sige at jeg reagerer på det meste… Også når folk råber kælling. :høhø: