jeg har haft en længere snak med en god ven om kælenavne… deres betydning, både for dem der giver dem og dem der lever med dem
Har i nogle kælenavne (ud over skat og honey når jeres mænd kalder på jer) som har betydning for jer?
Jeg har 2 - jeg husker ikke hvem herinde der brugte det først, men Gitze er blevet en sød forkortelse af mit navn som jeg forbinder med noget varmt, rart og velkendt…
jeg ser det som en “kærlighedserklæring” i form af “holder meget af mig” når det bliver brugt…
Derudover er der nogle af mine venner der konsekvent kalder mig Duracell - med reference til mit energiniveau… meget kært om end jeg dog ikke føler mig så lyserød, men det er jo ikke skudt ved siden af… jeg er en energizer-bunny
Hvad er jeres kælenavne og hvorfor er i glade for jeres ?
Smiler, jeg ved at jeg hurtigt begyndte at kalde dig Gitze…
jeg bliver kaldt Mulle, og Hannemus… Mulle forbinder jeg kærligt ment, Jeg ved at det er kærligt ment det mewd Hannemus, men jeg føler mig som en lille pige når nogen kalder mig det
tjaaaaaa, jeg har da et par stk, bla kalder flere mig bare frandsen, og så er der lige det som fru tonya kalder mig og som jeg holder helt for mig selv, for i skulle jo gerne kunne sove inat istedet for at ligge og skraldgrine
jeg blev kaldt moster i hele min skoletid… tror kun min søn kalder mig for momse…ellers har jeg igen kæle/øgenavne
jow jow…en af mine arbejdskolleger (gennem flere år) kalder mig “lille my” det synes jeg var så sødt at nu har vores tilflytter mis fået det navn…noget lille my er hun nu ikke mere…hun er blevet TUNG
Det mest brugte er Fifi - det er der en del, der kalder mig.
Nogle udvider det til Fifi Jørgensen (fra julekalenderen) og en sød kollega kalder mig konsekvent Fifi Dong (det hele er fjong)
Min bror kalder mig Trunte. Det var min mor der begyndte med kælenavnet og min bror har så overtaget. Han er den eneste der bruger det.
På udstillinger og i andre kattesammenhænge bliver jeg ofte kaldt Gizze. Det er selvfølgelig en forkortelse af mit brugernavn og startede sikkert med at folk ikke kunne huske mit rigtige navn, men godt brugernavnet. Jeg synes det er hyggeligt og har intet imod det
Det kommer fra, da jeg lige var begyndt at tale og ikke kunne sige Maria… Sagde Minna istedet for, og det har hængt ved lige siden… Min mor bruger det konsekvent, og bruger faktisk kun Maria, hvis hun skælder mig ud… :fnis: Men så er jeg os klar over at hun virkelig er sur…
[QUOTE=Blunky;744753]Jeg er blevet kaldt en masse
Men Blinky er mit fortrukkende
Og nu selvfølgelig Måsse :)[/QUOTE]
Glemte helt… Frk. Louise! Uh mange morgner jeg er blevet vækket med… Louise slog fise 13 på ræd… sprang op på bordet og sagde tak for mad…
Ved ikke hvorfor jeg altid fik den om morgnen
Kælenavnet… er vel mere fordi det er mit mellemnavn:)
Der er mange, der kalder mig Dotte - det kommer fra da jeg gik på handelsskolen. Der var vi en gruppe veninder, som bestod af Bodie McDowel (der også gik under navnet Botte), Hot Shot, Lulle og mig, som ud over Dotte også gik under Dytte og Dutte - spørg mig ikke, hvordan vi kom op med navnene, jeg kan simpelthen ikke huske det.
Min far har tidligere kaldt mig knægt. Ikke at han hellere ville have en søn - jeg er sikker på at han er glad for mig. Jeg tror det er fordi, jeg gerne ville hjælpe ham med alle mulige håndværker-ting:)
[QUOTE=Skattekat;744781]Nope … har desværre ikke noget kælenavn, men som teenager ønskede jeg mig sådan en :S
Jeg bliver dog tit kaldt Skattekat af kattefolk … sjovt nok :p[/QUOTE]
Ellers plejer vi jo at bruge dit navn og sige som en motorcykel “Hrøøøøøønnnn”
Min mor kaldte mig altid Charmelotte da jeg var yngre, og gør det stadig indimellem. Min søster kalder mig Lotte… som den eneste… Mærkeligt nok eftersom det lissom ligger lige for.
Til gengæld bliver jeg kaldt utallige variationer af neger fordi jeg for små 10 år siden valgte at kalde min emailadresse denlangeneger (som er en bogtitel - og jeg er kvartneger og højere end de fleste), og det har så hængt ved som brugernavn diverse steder, lige for tiden bliver jeg vist mest kaldt negerbollen eller negerboobs
Da jeg var lille blev jeg kaldt Trille. Der er stadig en enkelt af min mors gamle kolleger der kalder mig det, det synes jeg er så hyggeligt.
Og så er der en del der kalder mig Trekkie, det synes jeg osse er ret rart.
Jeg havde vistnnok et øgenavn på mit gamle arbejde, Spætten, jeg fik det at vide lidt ved et uheld Men jeg syntes det var sjovt - en blanding af mit navn og så det faktum at min næse ikke er blandt de mindste.
Øge/kælenavne der er givet til folk pga en ting de har sagt eller gjort eller hvordan de ser ud synes jeg er sjove så længe de er givet i en god mening. Altså ikke ondskabsfulde øgenavne men navne som bæreren også selv kan bruge unden at det bli’r pinligt.
Jeg havde en kollega som vi var et par stykker der omtalte som Den Store Hvide Fugl - en omskrivning af at hun var en dum gås. Det er sådan en der liger på grænsen, synes jeg. Der er somme tider en meget tynd linje mellem godmodigt drilleri og mobning. Et øgenavn bør ALDRIG gå over den grænse. Og det er jo individuelt hvad man synes er sjovt.
Sådan nuværende er der vist ikke rigtig så mange… Eife er dog vist ved at blive til et Men eftersom det kommer fra et barndomskælenavn, så er det vel egentlig bare igen…
Meva, Evea har også været kælenavne
Blondie, smølf, stump er vist meget indlysende, hvorfor jeg er blevet kaldt det :høhø: Tæppetisser kaldte en af mine veninder mig… Kommer af mit efternavn, der indimellem bliver hørt af folk som Køter… Og når jeg nu var en lille køter, så var jeg jo en tæppetisser