Kæmpe kat?

Denne MC bliver annonceret som kæmpekat …Jeg mener nu ikke den er større eller tungere end nogen af de MC vi kan se herhjemme, eller er jeg galt på den ?

Der står bla. i artiklen : Hankatte af denne race vejer normalt 8 kilo, mens hundkatte vejer 5 kilo.

Der mangler vist et billede eller link? :slight_smile:

[QUOTE=Alice;1232227]Denne MC bliver annonceret som kæmpekat …Jeg mener nu ikke den er større eller tungere end nogen af de MC vi kan se herhjemme, eller er jeg galt på den ?

Der står bla. i artiklen : Hankatte af denne race vejer normalt 8 kilo, mens hundkatte vejer 5 kilo.[/QUOTE]

Ups !! …Er vist kommet for tidlig op - Eller måske for sent i seng :slight_smile:
Linket skulle gerne være der nu - sorry :slight_smile:

HunDkatte ligefrem…:høhø: Klassisk Ekstrablads journalistik, detaljerne er ikke så vigtige bare historien er go´ :rolleyes:

Mhhm, ja… Han er da stor… Og nok også kæmpe for nogen, men bestemt heller ikke unormalt stor for racen :slight_smile: (Og så er han også lidt buttet pt)

Han ser da mindre ud end Tines Bob… Ikke, at jeg kender hans mål :slight_smile:

Hvordan måler man en kat? Jeg kan finde på flere metoder, der alle ville give forskellig længde…

[QUOTE=Lykke;1232239]Han ser da mindre ud end Tines Bob… Ikke, at jeg kender hans mål :slight_smile:

Hvordan måler man en kat? Jeg kan finde på flere metoder, der alle ville give forskellig længde…[/QUOTE]

Guiness rekordbog siger fra spidsen at snuden til halespidsen, og det er så hen over ryggen. Jeg tænkte det samme, så fandt denne video bl.a. 11 Animals That Live the Longest

Synes ikke han ser så gigantisk ud.
Linni er da næsten lige så lang.

[QUOTE=Theomilou;1232323]Han er da en fin kat :slight_smile:

Og nogle gange snyder størrelse i forhold til vægt…Jeg var fx. hjemme hos Diana herinde fra, og blev noget forbløffet over hvor tung hendes ellers slanke og smidige orientaler var :ups:
På samme måde havde min søster to huskatte, sort/hvide drenge, som simpelthen var SÅ tunge og muskuløse, og selv om min Norske Skovkat så større ud, så vejede de langt mere end han…

Og så vil jeg da iøvrigt mene at 11 kilo ER meget for en kat på 1½ år, selv for en MCO :-)[/QUOTE]

Det synes jeg så er ret eget en modsætning til det du lige har skrevet :slight_smile: Jeg vil mene at hvis kattens størrelse passer til, så er det en fin vægt for en kat på 1½ år. Men det er sjældent at der findes så store katte vil jeg så også sige :slight_smile:

Jeg tror ikke helt at jeg forstår hvad du mener?

Altså Regitzes Imhotep kan da være med der…
Godt nok er han fuldvoksen men alligevel…

At du selv skriver at man nogle gange bliver overrasket over vægten versus størrelsen :slight_smile:

Ja det er jo min Seychellois Alban, vi taler om her…men…‘SLANK’??? :uha: :yikes: :? …deeet er jeg nu ikke helt enig i, at han er. :høhø: (Han vejer 6 kilo :wink: )

Nej okay, for en orientaler er “slank” måske ikke det rigtige ord, men jeg mente bare at han jo ikke er fed eller noget :smiley:

Du husker vist ikke sååå godt. :wink: Han ER for fed. Hans dellepy måtte godt være en DEL mindre, et par hundrede gram eller fire kunne han godt tabe uden at blive for tynd. :slight_smile: Men han er faktisk ikke specielt tyk, når man ser ham oppefra. Det er mest tydeligt fra siden, med den slaskede vom. :tihi:

TansBans er altså større end den der bette mittekat!
I hvert fald hvis vi taler reelt størrelse = højde og længde…
Vægt… tjo… han har altså tabt sig noget, så jeg regner med at han nu kun vejer omkring 10 - 10½ kilo… (Noget jeg er ret så ambivalent omkring, da han er for tynd!)

Jeg synes ikke den kat er ret stor. Og jeg synes den ser for tyk ud til hvad mine MCO er. Mine vejer begge omkring 7 kg, men de er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange og høøøøøøøøøøøøøje - især Tara :slight_smile: Og de nyere “modeller” i dag er da meget større (længere) end mine, der jo er 9 år tilbage i tid designmæssigt - og nogle af dem jeg har mødt vejer kun 6 kg, men syner store.

Men jeg vil gerne se en MCO HUNDkat… :høhø:

Har lyst til at sende EB det foto her

Han er da en fin kat :slight_smile:

Og nogle gange snyder størrelse i forhold til vægt…Jeg var fx. hjemme hos Diana herinde fra, og blev noget forbløffet over hvor tung hendes ellers slanke og smidige orientaler var :ups:
På samme måde havde min søster to huskatte, sort/hvide drenge, som simpelthen var SÅ tunge og muskuløse, og selv om min Norske Skovkat så større ud, så vejede de langt mere end han…

Og så vil jeg da iøvrigt mene at 11 kilo ER meget for en kat på 1½ år, selv for en MCO :slight_smile: