Kaffe fløde og Torskerogn

Ja - nu har jeg jo hørt flere steder at blande kaffefløde og torskerogn så kan jeg få killingerne til at spise andet end deres mors mælk…men nej…har tvunget lidt ind i munden på dem, og det bliver spist, men så er det også det - resten spiser Duchess selv…

Nogle andre forslag?:kryds:

Kaffefløde som alle roser til skyerne er hvad angår laktose faktisk tæt på samme indhold som mælk.
sødmælk indeholder 4,8 gram laktose pr. 100 gra
13% kaffefløde indeholder 4,1 gram pr. 100 gram

Der er mindre laktose i surmælksprodukter.
Laktoseinhold kan læses på www.arla.dk

Vil du gerne give mælk, så køb gedemælk, de fleste Irma har det - det volder ikke problemer med maven

Jeg kan også pr. erfaring være med på den med, at kaffefløde ikke er godt. Amira skal ikke have ret meget, før det er synligt i kattebakken.
Creme fraiche fungerer bedre her.

Jeg ved dette er en gentagelse for jeg har en del gange skrevet om vores første måltider her…altså når man skal begynde at spise lidt selv, og så er det første måltid altid…
Fiske-kmr-havregrød, og det er en sikker vinder HVER gang.
OG…så ligger det mere tæt på missemod-mælk end så maget andet.
Prøv det…det er altid godt
Lys sej, eller andet lys fisk, kommes i en gryde og den skal kun koge ganske svagt og vandet kun så lidt det liiige dækker fisken.
Når vandet plytter (koger lige så stille) tager du en gaffel og moser fiskekøder ned i vandet og rører rundt. Slukker for gryden og rører videre. Når det er en smule afkølet kommer du KMR-modermælkserstatning i og til sidat havregryn, der er til for at absorberer væden så det IKKE hældes fra, for i det (læs: vandet) er jo meget godt fra fisken.
Der skal ikke kommes mange havregryn i for de er gode til at absorberer.
Når det er muse-kropsvarm :tihi: d.v.s. omkring 38-40 grader…nej…når det er håndlunt :smiley: så serverer du det…og også gerne til mirmis, og alle de andre.
Her er fiske-kmr-havregrød altid MUMSI MUMSI og havde mine tallerkner møsntre på ville de såmænd også være slikket at. Et tallerken der HAR været fyldt med grøden er lige til at sætte i skabet igen, så renslikket er det :rock:
GO* appetit
Brita

[QUOTE=Missepigen;131430]Ja - nu har jeg jo hørt flere steder at blande kaffefløde og torskerogn så kan jeg få killingerne til at spise andet end deres mors mælk…men nej…har tvunget lidt ind i munden på dem, og det bliver spist, men så er det også det - resten spiser Duchess selv…

Nogle andre forslag?:kryds:[/QUOTE]

Tror altså det er de færreste killinger, der bare kaster sig over maden første gang de får den tilbudt - og det er godt nok, for den ene gang jeg har oplevet det, fik killingen forstoppelse.
Fortsæt med at tilbyde killingerne ekstra foder - og spiser Duchess det er det ganske glimrende - det kommer jo tilbage til killingerne :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;131465]Kaffefløde som alle roser til skyerne er hvad angår laktose faktisk tæt på samme indhold som mælk.
[/QUOTE]

Men små killinger kan jo netop godt tåle laktose, så det bør ikke være noget problem. Jeg starter altid op med torskerogn med KMR eller evt kaffefløde.

Tror i øvrigt alle opdrættere har hver deres måde, at starte killinger op på, så hvad der er rigtigt/bedst, bliver vi nok aldrig enige om :slight_smile:

Vælling til børn ved jeg flere bruger, med succes.

Sorry jeg troede lige da jeg hurtigt læste overskriften, at du mente
“Kaffe, Fløde og Torskerogn” -what
Men nu er jeg lettet igen -høhø

[quote=Celina;131605]Sorry jeg troede lige da jeg hurtigt læste overskriften, at du mente
“Kaffe, Fløde og Torskerogn” -what
Men nu er jeg lettet igen -høhø[/quote]

-LOL

Kaffifløte eller ev KMR blandet med makrell i tomat har noen likt veldig godt.
Noen er veldig glad i rå kjøttdeig eller annet rått kjøtt,noen liker kittens tørrfor,noen liker det oppbløtt.
Noen liker bløtmat i mousse form.

Jeg prøver meg rett og slett frem,forsiktig.
Noen kattunger forstår dette med å spise selv med en gang,noen trenger noen små smakebiter inn i munnen dersom dem er rede for å smake på fast føde.:slight_smile: