Kaffemaskine

Vi overvejer at investere i en kaffemaskine.
Sådan en der brygger en kop af gangen og bruger kapsler/puder.

Men hvad skal vi vælge, der er jo så mange at vælge i mellem.
Jeg er meget lun på den cirkelformede Dolce Gusto.

Jeg kan godt lide dens design, dens funktioner, pris og kæmpe udvalg af smagsvarianter.
Nespresso har også modeller der ser også tiltalende ud af samme årsager.

Hvilke maskiner har I? Og hvorfor har I valgt den? Er I tilfredse eller er der mangler?

Jeg har en Senseo og er vildt glad for den, faktisk så meget at jeg har svært ved at drikke alm. kaffe :tihi:

Det eneste ved den er at den ikke er særlig praktisk hvis man har mange gæster, men så hiver jeg den alm kaffemaskine frem og brygger til gæsterne, mens jeg selv lige napper en kop fra Senseo’en :høhø:

Senseo, den havde jeg jo helt glemt.
Den er gammel på markedet, og må have gennemgået forbedringer så den er fri for børnesygdomme som de andre modeller måske plages af?

Den skal med i overvejelserne.

vi har haft senseo både af de første modeller og en af de senere modeller, de er begge røget ret hurigt ud af vores hjem, det de kan brygge har intet med kaffe at gøre, det er ganske enkelt usmageligt. generelt er jeg af den mening at ingen af disse 1 kops kaffemaskiner er ret gode. ihvertfald har jeg aldrig været tilfreds med hverken temp og smag og jeg tror jeg har testet alverdens forskellige maskiner.
ok jeg er så osse meget meget kræsen og krævende hvad angår det kaffe jeg skal drikke

Vi har en Nespresso Citiz :rock: Bedste køb EVER :smiley: Vi har modellen uden mælkeskummer (den havde vi nemlig i forvejen) er rigtig glad for den forsi den fylder ikke serlig meget i vores mikro-køkken, man kan købe kapslerne online (så slipper jeg for at gå et bestemt sted hen og købe dem) og oven i hatten får man mails med tilbud :slight_smile: for eks. har vi været på “kaffebrygnings kursus” i deres butik og det var GRATIS! :uha: :thumbup:

DeLonghi eller andet mærke i samme stil som er tilsluttet vand og maler bønnerne til hver kop kaffe, det er en rigtig kaffemaskine som jeg helt sikkert skal have hvis vi en dag skal bygge nyt køkken. :slight_smile:

De andre skal jeg ikke udtale mig om da jeg ikke ejer en og kun har smagt det et par få gange hos andre.

Vi har en Senseo…og min mand æææææælsker den ;-))
Det gør jeg ikke…

Jeg drikker meget sjældent kaffe, men har smagt på det, nogen af alle de forskellige slags bønner der kan fås… og det smager efter min mening af H****** til.
Som “almindelig” kaffe lavet af for koldt vand.

Det er også en temmelig dyr måde at lave kaffe på, maskinen bruger meget strøm og prisen på kaffepuderne gør også, at hver kop kaffe, efter min mening, er for dyr.

Der er også flere gæster der kommer her, der meget hellere vil have kaffe fra almindelig kaffemaskine end det fra Senseomaskinen…

[QUOTE=Johnny;728573]vi har haft senseo både af de første modeller og en af de senere modeller, de er begge røget ret hurigt ud af vores hjem, det de kan brygge har intet med kaffe at gøre, det er ganske enkelt usmageligt. generelt er jeg af den mening at ingen af disse 1 kops kaffemaskiner er ret gode. ihvertfald har jeg aldrig været tilfreds med hverken temp og smag og jeg tror jeg har testet alverdens forskellige maskiner.
ok jeg er så osse meget meget kræsen og krævende hvad angår det kaffe jeg skal drikke[/QUOTE]

Hvad gør du så, når du skal have en kop kaffe? Jeg er nysgerrig efter at høre, hvad der lever op til dine krav?

Hm, jeg synes ikke rigtig jeg er blevet klogere på hvilken maskine vi skal vælge.
Tror stadig mest på den runde Dolce Gusto - i rød :slight_smile:

Jeg skal ikke kunne sige om de har fixet problemet, men sidste år ved jeg at Dolce Gusto havde problemer. Så store problemer, at de har fået rigtig mange retur fra julegaver osv. Den kunne nemlig ikke brygge varmt kaffe… Det blev kun 60 grader varmt. Rigtig suuuurt :frowning:

Men jeg aner jo som sagt ikke om de har løst problemet :? Det ville jeg i hvert fald undersøge inden, hvis jeg var dig :slight_smile:

jeg er mere el mindre holdt op med at drikke kaffe, dog syntes jeg at man nogengange på en tank-station kan købe en fandens god kop kaffe og den er altid varm, der er stort set ingen af de kaffemaskiner man kan købe til hjemmebrug som kan lave kaffen varm nok og som kan få den helt rigtige smag ud af bønnerne. og det er squ nok der problemet ligger for mig. især syntes jeg at hvis vandet ikke har været varmt nok når kaffen brygges så er kaffen bitter

Jeg fik sidste år en sort Dolce Gusto og elsker den og det samme gør ungerne.

Manden bruger den til forskellige slags kaffe. Jeg selv er til den nye the latte og cacao, ungerne eslker cacao og den kolde ice thea, så der er noget for enhver smag. Har ingen problemer haft med vores overhovedt.

MVH
Gitte

Det er nu ellers for høj temperatur under brygningen, der gør kaffe bitter. Eller for lang bryggetid.

Tak Gitte, jeg er også klar på at få den huset.

Og dens mange kapselvarianter er en af grundende til at det skal være den.
Michael drikker slet ikke kaffe, og jeg i meget begrænset mængde, så den vil være perfekt til vores brug.
Kaffe til gæster og de andre til os.

Jo hurtigere den flytter ind jo bedre :slight_smile:

Det kommer jo osse enormt an på bønnerne om en kop kaffe er bitter eller ej… Ristningen, sorten osv. Kaffe skal helst brygges med vand der er lige under kogepuktet (91-92 grader tror jeg det er)

Men nu kan jeg faktisk bedst li’ te :wink:

hi hi Claus er også den eneste som drikker kaffe her og det er sjældent. Så derfor ønskede jeg netop denne i gave. Så kan gæster stadig få en kop og samtid er der så mange varianter at der er noget for alle. Der var i min også en pakke med, hvor der var forskellige slags prøver.

Jeg plejer at bestille mine kapsler her
http://www.kaffekapslen.dk/kaffekapsler/dolce-gusto.html

MVH
Gitte

Så er beslutningen taget :slight_smile:

Netto havde nemlig den runde Dolce Gusto til kun 600 kr, så var valget jo let!
Så nu er huset beriget med endnu en maskine. Lækkert!

Super, håber du bliver lige så glad for din som jeg er for min :slight_smile:

MVH
Gitte

[QUOTE=GitteS;729740]Super, håber du bliver lige så glad for din som jeg er for min :slight_smile:

MVH
Gitte[/QUOTE]

Det er jeg helt sikker på at jeg bliver.
Den er afprøvet med en varm chokolade og Nestea - mumsmums