Ja, som overskriften siger…
Jeg skal bage en kage til i morgen, men har intet smør hjemme og heller ikke tid til at hente noget.
Til gengæld har jeg en hel flaske rapsolie - dvs en af de der olier uden særlig smag.
Jeg har også en hel pose frosne blåbær…
Nogen som har ideer??? meget gerne til et eller andet blåbærmuffinsagtigt noget
Jeg har forsøgt at finde et eller andet sted, der angiver en form for omregning mellem smør og olie, men kan ikke finde noget… Nogen som kender sådan en omregning?
Jeg skal først bage i aften, når jeg kommer hjem fra tyskundervisning… lige nu er jeg ved at spise aftensmad og så skal jeg i skole… så evt fif vil først blive læst tidligst i frikvarteret kl 19
Skal nok lige tilføje, at jeg også har en hulens bunke lækre macademiannødder, som sikkert også kan bruges til et eller andet…
Og det skal helst være enten noget muffinsagtigt eller i det mindste en rimeligt fast skærekage…
Jeg skal nemlig give kage til spanskundervisningen i morgen fordi “nogen” ikke kan huske at jeg er til undervisning og derfor skulle sende en SMS midt i timen!
(Læs; Jeg glemte at sætte mobilen på lydløs )
Ved bagning af kager i form bruger jeg altid raspolie istedet for smør.
Ifølge min gamle hjemkundskabs bog sv.t. 1 dl olie til 90 g smør. Jeg plejer så at runde det lidt mere af og siger normalt at 1 dl olie sv.t. 100 g smør.