Kaloriebehov?

Jeg har jo to tykke bamser herhjemme. Da jeg opdagede at Cæsar har svært ved at vaske sig selv bagi, var det lidt af en øjenåbner. NU skal de altså tabe sig.

Jeg fodrer som regel med en blanding af Acana, Orijen og/eller Porta 21 Feline Finest - Grain Free. Pt. fodrer jeg kun med Feline Porta ( Porta 21 Feline Finest Sensible - Grain Free günstig kaufen | zooplus ), og i følge foderanbefalingen skal Cæsar have ca. 120 gram daglig og Fnuggi skal have 80 gram. De sidste par dage har jeg forsøgt at hælde en 160-180 gram op, for lige at se “hvor langt” jeg kan presse deres indtag ned, uden at de sulter.
Men! Det bliver ikke spist op! :S Hvis de spiser mindre end anbefalingen, hvorfor taber de sig så ikke? Jo, der er nok noget med aktivitetsniveauet, men jeg blev nu lidt overrasket.

Så nu vil jeg gå lidt mere systematisk til værks. Så det egentlige spørgsmål - er der nogle der ved hvad en kats kaloriebehov er? Findes der evt. en oversigt?
Og for at det kan bruges til noget, er der så nogle der kan finde kalorie indholdet i Porta 21 Grain Free? - For jeg kan ikke.

Jeg fandt lige http://www.ehow.com/about_5459849_many-day-do-cats-need.html

Er det til at stole på?