Kamera eksperter søges :)

Hej alle :slight_smile:
Jeg er igang med at lede efter et kamera. Så jeg kan få en telefon hvor kravet ikke er et godt kamera:)
Jeg kigger lige pt. på brugte kamera’s. Da jeg helt ærgeligt ikke har råd til at købe fra helt nyt af. Så med mindre i kender nogen kamera til ca. 1500.Som er gode, brugte eller nye. 1500 er mit max, jeg kan hive ud af mit budget til et kamera:)

Kameraet skal bruges til at tage lidt amatør fotos af alt fra blomster til natur fugle og mine dyr selvfølgelig:)

Har kigget lidt på

Hvis i finder noget andet i bare mener er bedre, og evt. En smule dyrer, link endelig gerne:)

Håber i vil hjælpe:)

Jeg ville helt klart vælge et spejlrefleks kamera, hvis det var mig :wink:
Det tager bare såååå meget bedre billeder end andre kameraer :wink:

Så, det første kamera?.. Altså, hvis du skulle vælge ud af de links?

Uden at vide aldrig, så vil jeg sige du skal passe på med at købe brugt. - Synes jeg har hørt om folk som desværre får købt kamera med meget sensor støv, som skal sendes til rens for at klare, eller ærgerlige ridser på objektiver. - Men klart, spejlrefleks er i mine øjne det bedste. :slight_smile:

Jeg vil tage min søster med ud og prøve kameraet før jeg køber. Hun har et nikon et eller andet… eller var det canon e et eller andet? … Så hun må vide lidt om kamera:) Og hvis hun siger at hun ikke vil købe, så vil jeg heller ikke:)

ja her ville jeg helt sikkert vælge det første link, har selv et canon og er rigtig glad for mit

mvh
Gitte

Ja jeg har storebroren til det første kamera, så det kan jeg godt anbefale :wink:
Dog vil jeg sige som Kamilla, at man skal passe på med at købe brugt :wink:

Af de 4 der bør du vælge det sidste, det Powershot SX1IS hvis det er dem du vil vælge imellem…sådan et indgår nemlig i min egen “vognpark” af kameraer…det gør i øvrigt også storebror til det i dit første link + 3-4 stykker mere :høhø:

Det er et skidegodt kamera hvad enten du skal tage close-ups af små ting eller tage billeder af noget laaaaangt væk…og det blev også testet til at have den bedste videooptagefunktion også.

De to i midten når det ikke til knæene hvad angår teknik, betjeningsvenlighed og billedkvalitet

Det første er godt nok et spejlrefleks, men for det første er det gammelt.

Sælger skriver 3-3½ år, det er ikke korrekt, den model var allerede udgået dengang, det er nærmere 6 år gammelt.
Det lyder også usandsynligt, at det kun skulle have taget det antal billeder.
Og i øvrigt lyder det for billigt til at der ikke er et eller andet begravet i det.
Spejlreflekskamera vil jeg ikke anbefale at købe brugt, man ved sgu aldrig hvad det har været udsat for, og da der ofte skiftes objektiver på dem, kan de være så møgbeskidte inden i, at det kræver en rensning til ca 1000,- hvis ikke en eller anden “verdensmester” selv har været i gang og derved har ridset skiver og spejle i det.

Tak for svar Felis :slight_smile: Det vil jeg ihvertfald tænke over!

[QUOTE=Felis;716462]Af de 4 der bør du vælge det sidste, det Powershot SX1IS hvis det er dem du vil vælge imellem…sådan et indgår nemlig i min egen “vognpark” af kameraer…det gør i øvrigt også storebror til det i dit første link + 3-4 stykker mere :høhø:

Det er et skidegodt kamera hvad enten du skal tage close-ups af små ting eller tage billeder af noget laaaaangt væk…og det blev også testet til at have den bedste videooptagefunktion også.

De to i midten når det ikke til knæene hvad angår teknik, betjeningsvenlighed og billedkvalitet

Det første er godt nok et spejlrefleks, men for det første er det gammelt.

Sælger skriver 3-3½ år, det er ikke korrekt, den model var allerede udgået dengang, det er nærmere 6 år gammelt.
Det lyder også usandsynligt, at det kun skulle have taget det antal billeder.
Og i øvrigt lyder det for billigt til at der ikke er et eller andet begravet i det.
Spejlreflekskamera vil jeg ikke anbefale at købe brugt, man ved sgu aldrig hvad det har været udsat for, og da der ofte skiftes objektiver på dem, kan de være så møgbeskidte inden i, at det kræver en rensning til ca 1000,- hvis ikke en eller anden “verdensmester” selv har været i gang og derved har ridset skiver og spejle i det.[/QUOTE]

Her mangler jeg igen ENIG knap! :slight_smile:

Man kan efterhånden få rigtig gode spejreflekskamera til en billig penge - tænker det måske kunne være et ønske til jul flere kunne gå sammen om? (og måske selv spæde lidt til).

De plejer også at få nogle fede tilbud under Januar udsalget.

Jeg sidder i disse dage og savler over det her: Digitalkameraer (400+ produkter) hos PriceRunner »

Manden og ungerne har Canon spejlreflex (Manden to EOS 5, den gamle & en MkII), Alex har en EOS 500 og Andrea en EOS 600 - men jeg kan bare godt li’ et kamera jeg kan ha med mig i min lomme. Så jeg vil helst ha’ et der ikke er så stort :slight_smile:

Og det her Sony har vundet en masse tests + det er til at betale sig fra, specielt hvis man lige kigger sig lidt for :slight_smile: