Kan Ænder blive søsyge?

I vinter kom jeg forbi Mossø i mens der var høj sø. På søen lå en flok ænder og gyngede. Det afledte et spørgsmål i mit lille hovede. Kan ænder blive søsyge:?
Jeg tænket på de har vel en ballancenerve som andre pattedyr, eller??

-høhø-høhø

Genialt spørgsmål…

Umidelbart tror jeg det ikke, søsyge/køresyge har noget at gøre med væsken i øret… og mon ænder har sådan et øresystem som vi pattedyr ???

Venter spændt på et svar…

:slight_smile:

Ænder kan ikke blive søsyge - heldigt for dem :slight_smile:

Deres hele fysik er “konstrueret” så den passer til -

Bølgen blå :wehuu:

[quote=Mona Jensen;192071]Ænder kan ikke blive søsyge - heldigt for dem :slight_smile:

Deres hele fysik er “konstrueret” så det passer til -

Bølgen blå :wehuu:[/quote]

:ok::ok:

Tænkte det nok, for ellers ville det godt nok være svært ubehageligt at være en fugl - tænk på alle de timer de opholder sig i vandet.

:slight_smile:

[quote=Ginaby;192013]I vinter kom jeg forbi Mossø i mens der var høj sø. På søen lå en flok ænder og gyngede. Det afledte et spørgsmål i mit lille hovede. Kan ænder blive søsyge:?
Jeg tænket på de har vel en ballancenerve som andre pattedyr, eller??[/quote]

:ok::ok::ok:

Har du ikke flere af den slags ???

Det er spændende med sådanne spørgsmål, som man ikke lige har tænkt på - og som man ikke lige umiddelbart kender svaret på.

:inlove::inlove:

Jeg har et!

Hvad hedder Lilletå i flertal??

Er gums et rigtigt ord?? Og i så fald for hvad?

Gum or GUM may refer to:

[edit] Natural gums

[ul]
[li]Gum (botany), any of a number of naturally occurring resinous materials in vegetative species[/li][li]Gum anima[/li][li]Gum arabic, used as food additive, adhesive et al.[/li][li]Cassia gum[/li][li]Dammar gum[/li][li]Gellan gum[/li][li]Guar gum[/li][li]Locust bean gum[/li][li]Spruce gum[/li][li]Xanthan gum[/li][/ul]
[edit] Trees and shrubs

[ul]
[li]Gum tree or Eucalyptus[/li][li]Black tupelo or black gum[/li][li]Blue gum[/li][li]Ghost gum[/li][li]Gum Cistus[/li][li]Log gum[/li][li]Red Gum[/li][li]Spotted gum[/li][li]Sweet-gum or Liquidambar[/li][/ul]
[edit] Astronomy

[ul]
[li]Gum (crater), on the Moon[/li][li]Gum Nebula, an emission nebula[/li][li]Colin Stanley Gum (1924-1960), Australian astronomer[/li][/ul]
[edit] Geography

[ul]
[li]Gum-Gum, a township in Malaysia[/li][li]Gum Springs, Arkansas[/li][li]White Gum Valley, Western Australia[/li][li]The Old Gum Tree in Glenelg North, South Australia[/li][/ul]
[edit] Fiction

[ul]
[li]Mr. Gum, the central character in a series of novels for children by Andy Stanton[/li][li]Gum, a character from the Jet Set Radio video game series[/li][li]Great Uncle Matthew, a character in the novel Ballet Shoes by Noel Streatfeild[/li][/ul]
[edit] Codes

[ul]
[li]ISO 3166-1 alpha-3-code for Guam[/li][li]IATA code for Antonio B. Won Pat International Airport[/li][/ul]
[edit] Other uses

[ul]
[li]Gingiva, or gums, is the soft tissue partly covering teeth[/li][li]Chewing gum[/li][li]Postage stamp gum[/li][li]Spirit gum, used to affix applications to the body[/li][li]Genitourinary medicine[/li][li]Glasgow University Magazine[/li][li]Guide to the Expression of Uncertainty in Measurement (ISO), see Measurement uncertainty[/li][li]Glavnyi Universalnyi Magazin, or Main Department Store, a large department store in Moscow, Russia[/li][/ul]

hvad kom først, hønen eller ægget:?

er zebraen sort med hvide striber eller hvid med sorte striber:?

er glasset halv tomt eller halv fuld:?

:tihi:

er glasset halv tomt eller halv fuld

Det kommer an på hvad der sidst er sket med glasset… Er der blevet drukket af det eller er der blevet fyldt noget i det?

[quote=Mette Stevnsborg;192132]hvad kom først, hønen eller ægget:?

er zebraen sort med hvide striber eller hvid med sorte striber:?

er glasset halv tomt eller halv fuld:?

:tihi:[/quote]

det gjorde ægget:thumbup:

hvem ruede så på ægget, hvem passede kyllingen til den selv kunne blive stor, finde sig en hankøn og lave nye æg? :rock:

Kan en græshoppe få høfeber :? :?