Kan de nøjes...?

Hejsa

Vi overvejer at bygge en udevoliere til vores 4 katte, så de kan rende ud og ind som de har lyst, men indtil videre, har vi jo bare åbnet døren et par gange dage om ugen… Uger hvor vejret er dårligt, kommer de måske kun ud et par timer en dag…

Jeg kan jo se de nyder at være ude, og rulle sig i græsplænen og spurte rundt i ny og næ, og ellers bare ligge og dase resten af tiden

Men hvordan tror i, de vil have det med at være “spærret” inde i en voliere, men til gengæld kan de gå ud og ind, både dag og nat som det passer dem?

Det er der rigtigt mange katte, der har stor glæde og fornøjelse af :smiley:

Min Buster gik fra at gå frit til at være midlertidig indekat i 3 måneder, og så til kat med løbegård.
Og for ham har der ikke været nogen problemer synes jeg. Han elsker at være ude, og har altid elsket det, og han nyder at få vind i knurhårene og frisk græs mellem poterne.

Ud fra mine erfaringer vil jeg anbefale det, men hvis det er så lidt I åbner døren vile jeg evt overveje en løsning med kattelem el.lign.

Vores kommer kun ud i løbegården, via kattelem og de elsker det.
Jeg er sikker på at hvis jeg spurgte dem ville de nok helst løbe frit, men de har jo heller ingen ideer om hvor farligt livet som “fri” kat er.
Feline løb frit ½ år før vi byggede løbegård, til gengæld kom hun ikke ud om natten. I løbegården er hun rigtig meget ude om natten. Jeg elsker min løbegård og er lykkelig for ikke at skulle bekymre mig om hvor misserne er.

Men i tror ikke at de vil længes efter det “frie” liv, hvis de har en udendørs voliere?
Tænker eksempelvis på, at de plejer jo at prøve at fange fugle, vil de ikke savne det??