Kan dette være en Europe? Mangler sin ejer

Ham her virker som om han er kommet væk fra sine ejere. Har holdt til ved os nu nogle dage, har tydeligvis haft et halsbånd på og er meget kælen.

han virker ikke meget tynd, men pelsen virker fedtet og uplejet, fyldt med burrer og lignende.

Prøver at fremlyse ham, men kan jer der kender til Europe ikke fortælle om han måske er sådan en eller bare en huskat i forhold til efterlysning. Tilsyneladende ingen tatovering, men møgbeskidte ører.

[ATTACH=CONFIG]103662[/ATTACCH]

kan en hankattepels godt se sådan ud som på det sidste billede i indlægget når man er fertil, altså pga hormonerne, han er tydeligvis fertil
[ATTACH=CONFIG]103665[/ATTACCH]

Men meget sød

Hvor har du fundet ham henne? Men det er jo det med det at en europé skal ligne en flot nordisk huskat - så han kunne se ud til at være begge dele. Der er i hvert fald ikke noget der får mig til at sige at han 120% ikke er en europé, og der er jo nogle stykker med ns 22 derovre, og så vidt jeg ved så er der ingen af dem der kastrerer før fraflytning (ej, den ene er vist begyndt nu her, men har tidligere ikke gjort)

(Ps - fnis “fyldt med burger” - ja så tror da pokker at den er fedtet :tihi: )

Jamen han har rendt hos os i en 3-dages tid, synes umiddelbart han har gode kinder, men hans krop er ikke særlig massiv sammenlignet med McCoys som jeg husker den.

Jeg synes umiddelbart han ser ud som sølv i pelsen, men jeg er på ingen måde vant til at se på sølv.

Eva, du må gerne prøve og forhøre dig, hvis du tror han kan være europe… Han er som sagt fertil, tilsyneladende uden tattoo, men menneskevant og har haft halsbånd på, der er mærker i halvdelen efter sådan et

[QUOTE=Vipstøsen;1253304]Jamen han har rendt hos os i en 3-dages tid, synes umiddelbart han har gode kinder, men hans krop er ikke særlig massiv sammenlignet med McCoys som jeg husker den.

Jeg synes umiddelbart han ser ud som sølv i pelsen, men jeg er på ingen måde vant til at se på sølv.

Eva, du må gerne prøve og forhøre dig, hvis du tror han kan være europe… Han er som sagt fertil, tilsyneladende uden tattoo, men menneskevant og har haft halsbånd på, der er mærker i halvdelen efter sådan et[/QUOTE]

Du skal nok lige fortælle hvor det så er I bor henne af? :slight_smile:
Jo jo, han er skam sølv - sort sølv klassisk tabby/sort sølv blotched tabby. Hehe, de færreste europé hanner er også så “buff” som McCoy var :høhø:
Jeg tror umiddelbart at det er bedre at du forsøger at efterlyse ham i nærområdet, fertil fritløber med halsbånd gør at jeg mere tænker at han er en solgt kælekat fremfor fra en opdrætter. Evt. kan du måske prøve at mærke efter om du kan finde en chip/tage ham forbi en dyrlæge til tjek for det? :slight_smile:

Jeg har mærket efter chip, men kan ikke mærke nogen. Men derfor kan der jo godt være en alligevel.

Han render hos os i Slagelse, har lige snakket med en nabo, han har sovet i hækken nede ved dem de sidste 4 dage… Hvor de har lagtmærke til ham

Kontakter kattens værn i Slagelse imorgen og hører om de kan tjekke ham for chip. Så kan jeg prøve at få ham i en kasse

Held og lykke med det - jeg ville nok tænke ham som en huskat ifht efterlysning. Kiggede lige igennem på en efterlysningsside, og fandt hele to sort sølv klassisk tabby huskatte der blev efterlys (den ene var kastrat og den anden en hunkat), så farve er åbenbart mere almindelig hos huskattene end jeg lige ville have troet.

En lille opdatering

Han har været installeret på mit gæstetoilet i nat med mad,vand og bakke. Imorges var vi så en tur ude hos KV for at få ham scannet for chip - der var desværre ikke nogen :frowning:

Han kom med hjem igen, de havde ikke plads til ham, de er jo proppet med killinger, men med en aftale om at 1) de fremlyser ham når jeg har sendt billeder, og 2) at hvis ikke ejer er dukket op om en uge så tager de ham ind. … og jeg skulle fortsætte med at fodre ham så vi sikrede at han kom igen. Det er virkelig rart at de har en anden indstilling der end Dyrenes Beskyttelse, spurgte specifikt til det - at jeg på ingen måde var interesseret i at tage det fulde ansvar for ham - kan ikke tage en kat mere ind her, men at jeg gerne passede ham den næste uges tid, mod at de så tog ham.

… der sad ikke mindre end 3 killinger derude som så ud til lige at være blevet indleveret… øv hvor er jeg træt af at folk ikke neutraliserer og mærker deres katte.

Britta (hittekat), så meget respekt for dig og alle de katte du tager dig af… nu her man selv har prøvet det

I dag er der så kommet en lille missefamilie til. Missepigen drægtig og tid til neutralisering bestilt til mandag, men for 4 timer siden fødte hun og nu har hun beriget kloden med seks smukke mislinger. Familien der fandt missepigen vil gerne lægge hjem til og gøre arbejdet. Jeg tager omkring dem med godt tørkost, Lux og KMR i morgen.
HVAD FOREGÅR DER I SKALDEN PÅ FOLK DER REJSER FRA BÅDE LEJRMÅL OG DYR I NATTENS MULM OG MØRKE
De skulle fanme have bank

[QUOTE=kamikaze;1253390]I dag er der så kommet en lille missefamilie til. Missepigen drægtig og tid til neutralisering bestilt til mandag, men for 4 timer siden fødte hun og nu har hun beriget kloden med seks smukke mislinger. Familien der fandt missepigen vil gerne lægge hjem til og gøre arbejdet. Jeg tager omkring dem med godt tørkost, Lux og KMR i morgen.
HVAD FOREGÅR DER I SKALDEN PÅ FOLK DER REJSER FRA BÅDE LEJRMÅL OG DYR I NATTENS MULM OG MØRKE
De skulle fanme have bank[/QUOTE]

Der er så andre, der skal have både ros og anerkendelse for at tage ansvar, hvor andre svigter - Brita og plejefamilie :ok:

Og selvfølgelig også Vipstøsen, der tager hånd om den fertile hanmis :ok:

Tak Eva.

Det er hjerteskærende at se ham komme glad løbende. Tænker der må være nogen der savner ham et sted, for han er så kælen. Håber den uge går hurtigt så han kan komme ud til KV

Tak Eva.

Det er hjerteskærende at se ham komme glad løbende. Tænker der må være nogen der savner ham et sted, for han er så kælen. Håber den uge går hurtigt så han kan komme ud til KV

Ved at spørge rundt på vejen har vi nu efterhånden fundet ud af at han i virkeligheden har været her noget længere…mindst 2 uger, var meget sky i starten og er det stadigvæk delvist.

Jeg fik forresten fat i Berit i middags, hun havde ikke hørt noget, men er så også lidt ude af kontakt pt.

Tak Eva, men da han hverken er chippet eller har tatovering, så er det vel tvivlsomt at han er Europe, medmindre det er fra Byb?

Han holder til ude i haven og han kalder på os når vi er over ved terrasse døren, det er hjerteskærende :ked:

Denne smuksak er nu overgivet til Kattens Værn i Slagelse pr. 13/8-15. De fremlyser ham også lige nu.

Hvis ingen savner ham (ikke til at forstå), så er jeg sikker på, at han hurtigt vil få et nyt hjem :smiley:

Han er jo både meget smuk og også en lille kærlig sjæl, så ham er der garanteret nogen, der falder for :inlove:

Det må være en lettelse. Godt, han ikke forsvandt i ventetiden.

Han sad troligt og ventede hver morgen når vi kom ned og han var Frederiks tro væbner og fulgte ham rundt, og Frederik havde underligt nok ikke imod det. Håber han hurtigt får et nyt hjem!