Kan en chip blive for gammel?

Hej KG’ere.

Jeg har problemer med de nye Surefeed foderautomater. Sagen er at de er tre katte, og en af kattene vil skålen ikke åbne for. Det går fint med de andre to. Jeg har forsøgt at nulstille, genindlæse chip, bytte om på skålene - men uden held… Det mærkelige er, at jeg umiddelbart godt kan registrere katten, for lampen lyser grønt når jeg gennemgår registreringsprocessen, som om den har gemt info om chippen. Men den åbner ikke efterfølgende.
Jeg tænker på, om hendes chip på en eller anden måde kan være defekt? For det er jo ikke et problem med de andre to katte så tror ikke automaterne er defekte…
Gode råd modtages :slight_smile:

Det kan den, aka nogle stopper bare med at virke uanet alder. Og nogle gange så er det som om at selvom chip aflæseren hos dyrlægen fint kan, så vil sureflap/feederen ikke. Det har jeg oplevet med en enkelt af vores, som fik en ny chip (i øvrigt gratis fra SureFlap, da jeg kontaktede dem med problemstillingen - selvom vores kattelem er 7-8 år gammel! :thumbup: til SureFlap for deres kundepleje)

For nyligt havde vi en, der bare var holdt op med at virke. Den var kun en 3 år gammel.

Vi kunne så heller ikke kode chiplem med den, så den var helt defekt.

Hold da op Eva, det var godt nok fornem service :smile:
Jeg har også skrevet til Sureflap om problemet, men tænker nemlig det lader til at være chippen, når nu det virker fint med de andre.
Vi har givet hende halsbånd med det medfølgende tags på, men jeg er ikke vild med den løsning på sigt, Af sikkerhedsmæssige grunde. Og fordi hun bestemt ikke er tilfreds med at skulle have halsbånd :frowning:
Måske ny chip er vejen frem. Kan man godt have to chip i samme kat? Tænker i forhold til at katten så er registreret med to forskellige, må de godt være det?

Kyrie tabte sin efter 1,5 år. Dyrlæge røntgen fotograferede hende, den var væk. Den var der med sikkerhed 0,5 år tidligere. Vi fik en ny og har bare registreret hende med to chip numre

Det lyder godt nok mystisk at den sådan kunne forsvinde :open_mouth: men godt at det ikke er noget problem at få en ny. Vi må vist lige høre dr. Dyr i næste uge :slight_smile:

Så fik jeg svar fra sureflap petcare, om et lille trick som jeg vil dele med jer, hvis nu nogen skulle opleve noget tilsvarende (svaret er på engelsk, men det er nok ikke noget problem) - og det hjalp! - så dejligt at slippe for at hun skulle bruge halsbånd eller skulle have en ny chip. Nu kører det bare og vi er så glade for vores Surefeed foderautomater, de er geniale.
Her er svaret:

"I believe the problem you are experiencing is due to the microchip number of your cat. A very small percentage of these type of microchips are operating at a slightly lower frequency than we would expect.

We would like to ask you to put your feeder into an extended reading mode which should solve the problem for you.

  1. Please put the Slide Switch into position I (Slide Switch setting I).
  2. Press the Fn and the ‘Add Pet’ buttons together until the red LED illuminates (approx. 10 seconds) *
  3. Once the LED shows Red, press the Open / Close button to select the Extended Mode.

This will put the feeder into the higher power mode and extend the frequency.

*If you go past Red keep pressing Fn to cycle through all the Custom Modes until the correct Custom Mode is reached again.

Please note – if you do not complete the steps above the unit will time out and return to normal operation after 60 seconds.

You can see a helpful video on how to programme this custom mode here: SureFeed Microchip Pet Feeder - Extended Mode - YouTube "

:slight_smile:

5 Synes om