Ja, nu, efter en snak med Anika, er jeg blevet enig med mig selv om at skaffe den søde Mufti en lille ven/veninde efter sommerferien. Mufti er en blanding af maine coon og norsk skovkat, og han er ikke vildt aktiv, men ret legesyg.
Og jeg er faldet for ragdoll, men vil de racer kunne sammen? Jeg vil jo helst have at de bliver gode venner…
-fløde1 -fløde
Jeg tror det er svært at sige noget om temperamentet på den blandingskat, som du har i sigte. Når det er en blanding er det jo ikke sikkert hvilket materiale der er i nogen af parterne, medmindre du ved at det er et upskuld fra een, som opdrætter begge racer.
Men jeg har da i øvrigt hørt om nogle som har Ragdoll og MCO sammen. Det skulle vist fungere fint.
Begge Muftis forældre havde stamtavle, så han er sådan set “raceren” (det er ikke min mening at træde nogen over tæerne med det udtryk -daw )
Jeg ved ikke hvad han personlighedsmæssigt ligner mest, men udenpå ligner han vist mest en NFO. Men han er ikke så udfarende og smule reserveret - ragdolls skulle vist være meget mere kontaktsøgende, men det burde da ikke gøre dem uvenner?
jeg ved der er et par opdrættere der har begge dele… det husker jeg fra den tid hvor jeg dagligt støvsugede killingelisten efter skønne MCO drenge… (der var gevinst hihi)
men der lagde jeg mærke til at 2-3 opdrættere havde den kombi så jeg vil tro det går fint …
KNuser
De skulle nok kunne gå sammen. Prøv at kontakte opdrættere af ragdolls og spørg dem i stedet.De kan meget bedre svare på det, da de kender deres race.
Ragdollen er en skøn kat. Kan godt forstå du gerne vil have sådan en:-)
Du kan eventuelt kontakte Alex og Anne-Sofie
De opdrætter Ragger og har så vidt jeg husker 3-4 MCO kastrater
Hvor finder jeg Alex og Anne Sofie? Jeg kan ikke se dem som brugere her? Har de et alias?? [smilie=hate-smile.gif]
Jamen alt i alt lyder det jo lovende! Wuhuu! Ragdolls er smukke, NFO og MC er smukke = jeg får alt hvad jeg vil have!
-skadefryd
(P.S. alle katte er smukke, men jeg må vælge…)
Ej hvor pinligt, jeg glemte linket til deres hjemmeside -sorry
lyder dejligt du anskaffer dig en legekammerat til ham . tror nu nok de skal kunne sammen. hold mig lige opdateret med hvad du gør
Det skal jeg nok Anika [smilie=hate-smile.gif]
Men jeg er ret sikker nu - fulgte også med i tråden om Aslan, og de fleste anbefaler 2 katte. Nu er problemet bare at finde en der passer mig på alle måder, og som samtidigt er til den rette tid, og som vil passe psykisk med Mufti -uh
Det bliver en gyser!