Nu er jeg alene hjemme i ca 3 dage, og Charlie er altså helt anderledes end når Lasse er her.
Charlie er mere rolig. Hører mere efter…:?
Sådan er det også når jeg er alene indtil han kommer på arbejde… Så bliver han vild…
Dog kan jeg ikke se forskellen fra Lasse og jeg… udover Lasse nok leger mere med Charlie?
hvordan leger lasse med charlie?
Kaster bold eller det legetøj han har med sig…
Det samme gør jeg…det eneste forskel er at jeg ikke gør det særlig tit?
Hunde skelner massivt mellem forskellige kontekst - det er derfor man skal indlære øvelser i flere miljøer før de kan dem andre steder end i stuen og haven.
En hund kan sagtens forbinde en person med noget bestemt og en anden med noget andet. Det er det samme, der gør sig gældende der
[QUOTE=lenschow;567568]Hunde skelner massivt mellem forskellige kontekst - det er derfor man skal indlære øvelser i flere miljøer før de kan dem andre steder end i stuen og haven.
En hund kan sagtens forbinde en person med noget bestemt og en anden med noget andet. Det er det samme, der gør sig gældende der[/QUOTE]
Okay - kan han så godt forbinde Lasse med noget “vildt”?.. hvad gør man så?
man beder Lasse ændre sin adfærd for ellers ændre hunden ikke sin.
Ofte så har mænd en tendens til at synes det er sjovt at drille hunde i leg f.eks. Det gør hunde meget vilde og ophidsede og er ej spor sjovt for hunden men drenge/mænd synes det ofte - om Lasse er en sådan type så må du finde pædagogen frem og få ham til at indse at det ikke er sådan tingene foregår. Lån/køb Irene Jarnveds bøger - hun beskriver denne og andre problematikker
Jamen nu er jeg jo alene til hverdage i disse uger og der er ingen tvivl om at Eva der er fars hund, bare tager det helt roligt nu han ikke er hjemme. hun ligger det meste af dagen og daser, hun gider slet ikke rigtig lege med mig, men modtager da det foder jeg servere, men nej til til guffer. Men det er helt sikkert når Claus træder ind af døren på fredag, så er noget af det første hun finder frem, hendes bold… Dernæst så går hun i gang med de kødben hun har gemt under dynen i sin kurv i løbet af ugen, når hun har nusset med farmand.
MVH
Gitte
ja helt klart…min gamle golden retriever kunne ALDRIG drømme om at springe op af nogle - kun mig - når jeg sagde “værsko Trine”…den dag hun ikke sprang op af mig mere, da jeg besøgte hende efter jeg var flyttet hjemmefra (hun havde desværre alvorlig angst for trapper, så derfor kunne hun ikke flytte med mig, idet jeg havde 5 trapper op til lejligheden - og min nabo måtte altid bære hende ind til mig, når hun var på besøg …), besluttede vi aflivning - da orkede hun ikke, og hun var en gammel hund…hun levede 3½ mdr længer end dyrlægen havde spået - hun havde voldsom kræft i halsen, men vi havde aftalt, at den dag hun mistede knisten så skulle det være slut - eller hvis hun fik synke og spiseproblemer…
Tænk at kalde en hund Trine…nå men tidligere ejer kunne heller ikke passe på hende, og psykisk var hun en total ødelagt hund da vi fik hende…det var stort set kun mennesker og vand hun ikke havde voldsom angst for - ikke engang lukkede døre kunne hun klar. Men hun lærte da at have halsbånd på og snor (kun når det virkelig var nødvendigt pga. lovene) - hun må have fået tæsk af snor, idet hun reagerede med halen mellem ben, når hun skulle have den på…heldigvis fik vi en utrolg lydig hund ud af hende…endda sagde folk “Trine, er byens mest velopdragne hund” - fedt prædikat at få
[QUOTE=Rikke;567601]man beder Lasse ændre sin adfærd for ellers ændre hunden ikke sin.
Ofte så har mænd en tendens til at synes det er sjovt at drille hunde i leg f.eks. Det gør hunde meget vilde og ophidsede og er ej spor sjovt for hunden men drenge/mænd synes det ofte - om Lasse er en sådan type så må du finde pædagogen frem og få ham til at indse at det ikke er sådan tingene foregår. Lån/køb Irene Jarnveds bøger - hun beskriver denne og andre problematikker[/QUOTE]
Jamen Lasse er ikke vild overfor Charlie overhovedet… Han leger med Charlie på samme måde som jeg gør…
Charlie er fars hund…Han ELSKER Lasse…
Charlie var rolig i de her 3 dage, men da Lasse kom hjem skiftede han simpelthen adfærd…
Han blev vild, ville gerne bide i fingre og slikkede en konstant i hovedet…
Der er os forskel på, hvordan han siger velkommen hjem til os:
Når jeg kommer hjem, bliver han glad, og jeg kæler lige med ham, siger hej. Så er det det.
Men med Lasse, ja…Der kan han blive ved…
Lasse har prøvet det med at vende rykken til/ignorer ham, men så gør han hele huset ned…
Så tænkte vi at det måske var en god ide at lære ham at gå i sin hundekurv, når man kom hjem…
Synes bare det er mærkeligt, at der er så stor forskel på, hvordan Charlie er, når Lasse ikke er der.
Charlie er dog også vant til at være meget alene med mig, da jeg tit har mange selvstudiedage og er hjemme.
Lasse arbejder jo…
Er der så noget problem?
måske hunden blot foretrækker sin far frem for sin mor?
Må jeg anbefale dig at læse nogle bøger om hunde og deres behov/adfærd samt at melde jer til et lydigheds kursus. Herved vil du opnår større viden og et langt nærer forhold til hunden. Det er ikke på internettet man får mest viden om hunde, og ja man får jo svar som man spørger og ud fra den kontekst som tingene opfattes, hvilket ofte kan føre til misforståelser.
Jeg kan anbefale Irene Jarnved, Roger Abrentes og Anders Hallgren. Deres børger burde være til at låne på bibloteket. Mange er udsolgt fra forlaget.
[QUOTE=Rikke;567803]Er der så noget problem?
måske hunden blot foretrækker sin far frem for sin mor?
Må jeg anbefale dig at læse nogle bøger om hunde og deres behov/adfærd samt at melde jer til et lydigheds kursus. Herved vil du opnår større viden og et langt nærer forhold til hunden. Det er ikke på internettet man får mest viden om hunde, og ja man får jo svar som man spørger og ud fra den kontekst som tingene opfattes, hvilket ofte kan føre til misforståelser.
Jeg kan anbefale Irene Jarnved, Roger Abrentes og Anders Hallgren. Deres børger burde være til at låne på bibloteket. Mange er udsolgt fra forlaget.[/QUOTE]
Okay, må lige låne nogle, når jeg er på biblioteket næste gang
Problemet er bare, at han ikke kan slappe af, når Lasse er der…Og det er virkelig irriterende… Han kan ikke lade en være i fred…Hverken Lasse eller jeg…
Troede bare ikke, der kunne være så stor forskel på, hvordan en hund reagerer på forskellige personer…
Jeg kan ikke rigtig råde uden at se Lasse og hunden sammen, men jeg kan fortælle, at jeg i næste uge har en hjemmekonsultation med en hund, der forbinder et barn med leg og faktisk er blevet besat på en nærmest stereotyp måde af pigen… Så der kan sagtens være flere årsager end vild leg. Genetik kan også spille ind… eller skader … eller noget tredje… Eller fjerde…
Du kan sikkert se problemet med at svare på et forum…
[QUOTE=lenschow;568547]Jeg kan ikke rigtig råde uden at se Lasse og hunden sammen, men jeg kan fortælle, at jeg i næste uge har en hjemmekonsultation med en hund, der forbinder et barn med leg og faktisk er blevet besat på en nærmest stereotyp måde af pigen… Så der kan sagtens være flere årsager end vild leg. Genetik kan også spille ind… eller skader … eller noget tredje… Eller fjerde…
Du kan sikkert se problemet med at svare på et forum…[/QUOTE]
Okay Vi havde faktisk overvejet et af dine kurser…
netop fordi vi måske er lidt “blanke” nogle gange mht. adfærd…
I er velkommen - de vil løbende fremgå af hjemmesiden
Kan godt være jeg spørger dumt, men hvilken side bor du på Jylland eller sjælland eller hvor?