Kan folk komme af med deres huskatte killinger?

Jeg undrer mig meget over alle de annoncer med huskatte killinger. Mange af dem tænker jeg har fået killinger ved et uheld og nu prøver folk så at komme af med dem. Kan de komme af med dem sådan generelt ? For der er godt nok mange huskatte killinger rundt omkring til afhentning. Tænker bare de står med rigtig mange katte lige pludselig og mange så ender med at aflive dem hvis de ikke er blevet afsat inden 16 uger? Eller er det nemt at “sælge” almindelige killinger fra huskatte? Jeg kan bare slet ikke få det til at gå op :slightly_smiling_face: Hvad gør folk med dem når de ikke bliver afsat? Så står de der med måske 6 killinger, det er de færreste der har overskud til SÅ mange katte, hvis det ikke engang var planlagt.

Jeg tror det er forskelligt, min Aslan var 19 uger og den sidste tilbage fra kuldet.

Jeg kan bare ikke lade vær med at tænke på dem som får “hovsa” killinger og står måske med i alt 8 katte. Gad vide hvad de stiller op med de resterende killinger. Jeg troede det var enormt svært at komme af med almindelige huskatte

Dem der får (eller rettere vælger at få, de kunne jo bare ha’ sørget for at neutralisere i tide! :see_no_evil: :pouting_cat:) hovsa-kuld har næppe gennemtænkt konceptet - men mit bedste gæt vil være, at de rammer ind i den generelle udfordring, nemlig at der produceres alt for mange katte… :unamused:

3 Synes om

Alt alt for mange katte :pensive: men det bugner jo med huskatte annoncer. Derfor jeg undrede mig over om folk overhovedet kunne komme af med dem, eller om de ender med at aflive dem hvis de ikke er afsat indenfor en vis periode, de færreste kan have så mange katte. :pensive:

Folk har aldrig kunnet komme af med sine huskatte killinger. Det er derfor vi har så mange internater. Nogle bliver smidt ud til en ukendt skæbne, andre til tvilsomme familier. Og nogle af dem er heldige og ender i gode hænder resten af livet, men der har alle dage været langt flere huskatte killinger end seriøse aftagere til dem. Desværre…:confused:
VH
Susanne

10 Synes om

Hvis de så bare gjorde det, men det koster jo også penge. Det er ikke, fordi jeg mener, man skal producere katte til aflivning, men det er trods alt bedre end at blive sat af i en skov for at klare sig selv :s:

9 Synes om

Præcis… :face_with_symbols_over_mouth:

4 Synes om

Så de afsætter dem til internat?

Btw hvor ville jeg ønske jeg boede et større sted så jeg kunne hente nogle af de killinger hjem til et kærligt hjem

2 Synes om

Nogle gør, andre dumper dem bare. En gård nogle km fra os, finder hvert år killinger/unge katte der er sat af ved dem.
Det er let, og vejen tager sin ret store andel.
Ude af øje ude af sind.

6 Synes om

Og det er jo ret sikkert derfor Marie nu bor her…:frowning: Folk er nogle… padder!
VH
Susanne

6 Synes om

De fleste steder er der jo et gebyr involveret ved indlevering af egne katte - og så kan internaterne simpelthen ikke absorbere alle overskudskillingerne, hvilket gør at de må afvise nogle af dem.
Visse mennesker (må de vel betegnes som, i hvert fald genetisk… ) vælger så alligevel at sætte dem af på internaterne - bare udenfor åbningstid… :unamused:

2 Synes om

Jeg fik selv killinger ved et uheld idet vores hankat viste dig at være en hunkat så der var kun knap 9 mdr imellem hende og hendes killinger ’ men hun gjorde det godt og var mor hele livet for de 2 vi beholdte de andre 5 stk fandt vi gode hjem til med kraftig anbefalinger om at få dem nutet
Thais blev steriliseret da killingerne var 14 dage gamle så hun ikke igen rendte ud og lavede flere
Rex og Pjevs hendes datter og søn blev nuted da de var 4 mdr -senere da Felix kom til maine coon dreng var hun mor igen og igen gjorde hun et strålende arbejde - Felix blev nuted da han var 18 mdr …
Med mindre man har en raceren avlskat der bruges i avlen - bør man for kattens skyld neutralisere dem …
De får efter min bedste overbevisning et langt bedre liv - ingen kønsdrift der gør dem helt skøre - ingen opgør med andre fertile katte og langt mindre lugtgener i hjemmet …

Jeg får helt ondt i hjertet når jeg ser alle de annoncer med killinger og voksne katte i alle farver og alder der søger nye hjem og for 10 år siden havde jeg nok taget flere til mig

Men både økonomi og helbred skranter og der skal være råd til alt fra foder udstyr og dyrlæge regninger både ventet og uventet og der skal være overskud til at passe dem … og der skal være plads til at passe mit elskede pelsbarnebarn Max - en dejlig corgi

Derfor er Rex møgforkælet alenemis… og også han bliver kastreret så snart han er færdig med at skifte mælketænder og senest når han er 10 mdr… så han kan fortsætte sin karriere som udstillingskat…

Rex er af fuldægte forældre maine coon med stamtavler men mors tavle er lukket så killingerne kan ikke blive stambogførte … og der er ingen grund til at medvirke til at der bliver flere katte der mangler hjem … katte er pragtfulde dyr at have i sit liv men selvom de er egenrådige gådefulde smukke den perfekte dræber så har de brug for et godt hjem at hører til i hvor deres mennesker passer på dem …

6 Synes om

Alle fritgående katte burde neutraliseres. Hvornår tager folk ansvar. I øvrigt skal katte holdes på egen matrikel jfr. lovgivningen.

1 Synes om