Jeg har købe en stor hamburgerryg, og den er faktisk for stor til os to, så ved nogen, om vi kan fryse halvdelen uden at den er kogt først? Ellers koger jeg bare det hele og fryser den ene del bagefter.
Takker på forhånd
Jeg har købe en stor hamburgerryg, og den er faktisk for stor til os to, så ved nogen, om vi kan fryse halvdelen uden at den er kogt først? Ellers koger jeg bare det hele og fryser den ene del bagefter.
Takker på forhånd
Jeg ved ikke så meget om det…
Men har i hvert fald fået frossen færdigkogt hamburgerryg af min mor, og hun er uddannet som noget hygiejne-mad-værk, så det burde være ok
Mener vi har haft frosset hamburgerryg fersk. Vi gør det ofte med skinke, det er vel så godt som det samme, er det ikke…?
Det har vi gjort masser af gange.
Nytter ikke noget, at den SKAL ligge i køleskabet og vi skal indrette vores madplan efter det. Næh den er røget i fryseren til vi skulle bruge den.
Hamburgerryg har det fint i fryser!
VH
Susanne
tilslutter mig koret af"YES"… tilkendegivelser. Jeg gør det ofte da vi elsker hamburgerryg her hos os
Ja, jeg vil da også håbe at den kan klare det, da jeg har et stort flot eksemplar liggende i min fryser.
Jeg er altså også sikker på at vi har gjort det masser af gange i familien. Hamberryg er en af mine yndlings-spiser.
Tak for alle svarene - halvdelen af den fine hamburgerryg er nu i fryseren
Super til fryseren!!
Bare husk at skær enderne af inden du koger den
[QUOTE=Margrethe;998808]
Bare husk at skær enderne af inden du koger den :D[/QUOTE]
Skal man så ha’ endeløs hamburgerryg :?
min far havde en arbejdskollega som ved et julearrangement(holdt privat) serverede hamburgerryg - hun havde skåret enderne af inden hun kogte den … da min far spurgte hvorfor… jamen det vidste hun egentlig ikke, men det havde hendes mor altid gjort…
Hun kom på arbejde mandag morgen og storsmilede - nu havde hun fundet ud af hvorfor hendes mor havde skåret enderne af… hendes gryde var for lille
[QUOTE=Margrethe;998862]min far havde en arbejdskollega som ved et julearrangement(holdt privat) serverede hamburgerryg - hun havde skåret enderne af inden hun kogte den … da min far spurgte hvorfor… jamen det vidste hun egentlig ikke, men det havde hendes mor altid gjort…
Hun kom på arbejde mandag morgen og storsmilede - nu havde hun fundet ud af hvorfor hendes mor havde skåret enderne af… hendes gryde var for lille ;)[/QUOTE]
:klapper:
[QUOTE=Margrethe;998862]min far havde en arbejdskollega som ved et julearrangement(holdt privat) serverede hamburgerryg - hun havde skåret enderne af inden hun kogte den … da min far spurgte hvorfor… jamen det vidste hun egentlig ikke, men det havde hendes mor altid gjort…
Hun kom på arbejde mandag morgen og storsmilede - nu havde hun fundet ud af hvorfor hendes mor havde skåret enderne af… hendes gryde var for lille ;)[/QUOTE]
:klapper:
Og takket være denne tråd har jeg nu lige hevet en hamburgerryg (ferskfrosset) op af min fryser
Det eneste man skal tænke over er vel om den er købt frossen og så tøet op? Fordi så skal den tilbredes inden den må fryses igen.
Er den købt fersk behøver man ikke tilberede den inden den kommes i fryseren, og man kan sagtens skære den ud inden den fryses så den passer i størrelsen.