Kan han have orm?

Jeg sidder lidt og tænker om min Hankat Liam kan have orm…

Han er lidt tyk, men er ikke så meget det… mere at han faktisk ligner (som mange har sagt) at han ligner en gravid hunkat… Og eftersom jeg har haft ham i halvandet år ved jeg at han bestemt ikke er en gravid hunkat :høhø:

Dog undre det mig hvor han skulle få det fra? De er jo begge indekatte… Han taber sig heller ikke, men den mave ser altså underlig ud :tihi:

på forhånd tak for svar :slight_smile:

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med "gravid"mave - men hvis du mener udspilet / oppustet, så kan det skyldes flere ting, bla. orm. Jeg ville tage en afføringsprøve med til dyrlægen og få det behandlet. Man skal helst ikke bare behandle bare uden videre. Men din kat kan godt have orm, selv om den er indekat. Du kan f.eks. selv have trådt i en afføring udendørs og dermed bragt orm ind i huset.

Andre årsager kan være FIP eller hjertefejl, der giver væskesamlinger i bughulen…

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med "gravid"mave - men hvis du mener udspilet / oppustet, så kan det skyldes flere ting, bla. orm. Jeg ville tage en afføringsprøve med til dyrlægen og få det behandlet. Man skal helst ikke bare behandle bare uden videre. Men din kat kan godt have orm, selv om den er indekat. Du kan f.eks. selv have trådt i en afføring udendørs og dermed bragt orm ind i huset.

Andre årsager kan være FIP eller hjertefejl, der giver væskesamlinger i bughulen…

Orm kan de bl.a. få via lopper - det er såmænd ikke kun forbeholdt udekatte. Men en afføringsprøve koster ikke alverden.
VH
Susanne