Jeg døjer rigtig meget med Herpesudbrud på læberne, og har nu fået et sår igen
Men kan Isabella blive smittet :? Jeg ved kun, at det smitter meget imellem mennesker, men ved ikke om det kan smitte fra mennesker til katte! Hvis det kan, så skal jeg nemlig til at gennemtænke, hvordan jeg kan passe bedst på, at Isabella ikke kommer i nærheden af det… Det er dog lettere sagt end gjort, da hun jo helst vil ligge med sit hoved mod mit
Ved ikke om det er den samme virus eller om det her er rigtigt men her står der nej:
http://www.oejendyrlaegen.dk/herpesvirus.shtml
Jeg tror ikke vores menneske herpes kan smitte vores katte. Hver gang jeg er godt forkølet, som lige pt. slår jeg ud med forkølelsessår/herpes, og jeg har heldigvis aldrig oplevet at mine katte er blevet smittet, og det er sandelig ikke fordi de ikke ligger tæt med mig - Især Pretty vil helst oppe i hovedet på mig om natten.
Nej, det kan den ikke Kattenes herpes virus er feline herpesvirus 1. Det er ikke en af dem der kan smitte til mennesker, og du kan ikke have den og smitte hende. Og hun kan ikke få en af de 5 grene/arter mennesker har af herpes-virus.
Det er meget få sygdomme der kan smitte mellem mennesker og dyr.
ringorm er en svamp som er frygtelig smitsomt, den skelner ikke ml mennesker, hunde og katte, kaniner mv .
orm kan også smitte. f.eks. fra fisk til mennesker
Men heldigvis er herpes arts specifik og heldigvis har jeg aldrig stødt på en mavevirus der ikke også er det
Men det er ubehageligt at få herpes, håber du er i behandling
Tak alle sammen Nu behøver jeg ikke være nervøs for Isabella
Jeg har på, et tidspunkt, fået udskrevet en recept på nogle piller imod herpes. Lægen sagde, at jeg fik en flere piller end til en kur, så kom det igen, så kunne jeg tage en kur. Det har jeg så gjort, desværre beskytter den ikke så længe Og mine udbrud har det med at blive ret så store, hvilket er rigtig øv! Pt. har det indtaget halvdelen af min overlæbe, som er ret så hævet, og frygter lidt, at det kan brede sig endnu mere
Jeg bliver også pylret, irritabel og træt op til et udbrud, så det overrasker mig faktisk ikke, at der er kommet et, for har været alle tre dele de sidste par dage…
Men så længe jeg kun skal passe på menneske kontakt, så er det helt fint, har døjet med herpes siden jeg var helt lille, så jeg er blev god til at passe på andre Men Isabella ville være hårdt, for hun er ret svær at forklare årsagen til, at jeg f.eks. ikke kunne have, at hun ligger oppe ved mit hoved osv. Men dejligt at det ikke er aktuelt
For vi skal temmelig sikkert nusse en hel del mere i dag
:love2:
Hvis du er plaget af gentagne udbrud, så kan du tage daglig medicin for at holde angrebene nede. Prøv engang at tale med din læge om det.
Det må jeg prøve! Jeg har vist haft 3-4 udbrud i år. Men de bliver bare så store Og jeg døjer rigtig meget med blæner i munden, og de gør rigtig nas :S Så en tur til lægen ville nok være smart
Det er det samme medicin/piller, som man får ved udbrud - men man tager bare en dosis dagligt i stedet for at gøre det ved udbrud. Det kan måske ikke holde det HELT væk, men det kan garanteret minimere det meget.
Og så skal du jo også tænke på (men det ved du nok godt), at stress virkelig er noget, der ‘trigger’ udbrud i høj grad. Så jo bedre, du har det/får det psykisk, des færre udbrud burde du også få…
Nogle har vist også glæde af ting, der kan styrke immunforsvaret. Jeg erinderer noget med L-Lysin (hedder det vist). Og nogen har vist også glæde af Longovital.
[QUOTE=Diana F;1204148]Det er det samme medicin/piller, som man får ved udbrud - men man tager bare en dosis dagligt i stedet for at gøre det ved udbrud. Det kan måske ikke holde det HELT væk, men det kan garanteret minimere det meget.
Og så skal du jo også tænke på (men det ved du nok godt), at stress virkelig er noget, der ‘trigger’ udbrud i høj grad. Så jo bedre, du har det/får det psykisk, des færre udbrud burde du også få…
Nogle har vist også glæde af ting, der kan styrke immunforsvaret. Jeg erinderer noget med L-Lysin (hedder det vist). Og nogen har vist også glæde af Longovital.[/QUOTE]
Åh ja stress trigger det rigtig meget! Mindes flere juleaftner, hvor jeg har haft udbrud, simpelthen fordi jeg var så spændt og det stressede mig.
Det er bare en ting, som jeg nok ikke kommer af med, ialtfald ikke lige foreløbig Åbenbart havde jeg et udbrud lige efter jeg flyttede herned, så det er andet udbrud på mindre end 4 måneder…
Men må snakke med min læge, for det er ved at være ret træls, at det kommer med få måneder, nogen gange kun ugers mellemrum! Især fordi det også påvirker mit humør, overskud og alment befindende…
Må se om jeg ikke kan få ringet i morgen, så kan det være de har tid til at se mig i den her uge eller næste
Nogle - men ikke alle - herpes patienter kan holde udbrud i skak med L-lysin. Det er ikke en immunbooster (jeg er ikke helt overbevist om at det i virkeligheden findes…) - l-lysin udsulter cellerne ved at skubbe arginin i baggrunden, og så har herpes cellerne sværere ved at replicere og dermed skabe udbrud. Og det virker hos nogle patienter, men ikke alle. Det er en aminosyre, der er ikke noget hokus-pokus ved det, og det må kunne fåes i håndkøb nu om dage?
VH
Susanne
Jeg brugte L-lysin til Fnuggi da han led meget af udbrud.
Gav ham når der var et udbrud på vej, og i løbet af et par dage gik det væk.
Uden L-lysin kunne det vare en måned.
[QUOTE=Susanne W;1204179]Nogle - men ikke alle - herpes patienter kan holde udbrud i skak med L-lysin. Det er ikke en immunbooster (jeg er ikke helt overbevist om at det i virkeligheden findes…) - l-lysin udsulter cellerne ved at skubbe arginin i baggrunden, og så har herpes cellerne sværere ved at replicere og dermed skabe udbrud. Og det virker hos nogle patienter, men ikke alle. Det er en aminosyre, der er ikke noget hokus-pokus ved det, og det må kunne fåes i håndkøb nu om dage?
VH
Susanne[/QUOTE]
L-Lysin er det naturmedicin og skal man tage det hver dag? Må nok alligevel kontakte min læge, for skal under alle omstændigheder cleare af, om det kan gå sammen med det andet medicin jeg får!
Men ville da bestemt være at foretrække
Alt man indtager kan risikere at virke på et eller andet. jeg spiser D-vitaminer for min migræne f.eks.
Det er vigtigt at få behandlet herpes udbrud. Om du skal behandle ved optræk til udbrud eller dagligt kan du tale med din læge om, men behandler du konsekvent alle udbrud når de er under opsejling vil du med tiden formodentligt opleve at du får færre udbrud - også fordi du forhåbentligt får bedre trivsel helt generelt når du ikke når at få synlige herpes sår.
Mht. til stress, ja det kan være ret svært at flytte til et bosted, men hvor er du egentligt heldig. Du må holde kat. Endda 2 hvis det er. Det tager jeg hatten af for. . Alle de steder jeg kender, ikke mange steder, hvor man må holde kat. Jeg håber du kommer til at trives.
Jeg synes ikke det ligefrem er naturmedicin, jeg vil nærmere kalde det en fætter til vitaminpillerne Og ja, dagligt i hvert fald når du mærker det er i opløb. Og måske virker det på dig, og måske ikke. For nogle er det rigtigt gavnligt, og for andre er det uden virkning.
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;1204179]Nogle - men ikke alle - herpes patienter kan holde udbrud i skak med L-lysin. Det er ikke en immunbooster (jeg er ikke helt overbevist om at det i virkeligheden findes…) - l-lysin udsulter cellerne ved at skubbe arginin i baggrunden, og så har herpes cellerne sværere ved at replicere og dermed skabe udbrud. Og det virker hos nogle patienter, men ikke alle. Det er en aminosyre, der er ikke noget hokus-pokus ved det, og det må kunne fåes i håndkøb nu om dage?
VH
Susanne[/QUOTE]
Og ellers har et forsøg for flere år siden vist at LongoVital af en eler anden grund har en positiv virkning, når man tale rom antallet og længden af herpesudbrud hos mennesker. Man fandt vist desværre aldrig ud af, hvorfor det virker, men kun at det altså gør det…
Jeg bruger det ikke selv - får heldigvis kun sjældent udbrud og kan da klare det med zovir-creme - men jeg kender flere, som har haft endda rigtig god gavn af at tage LongoVital dagligt…