Jeg kan nemt høre forskel på de voksne katte, men ikke altid med de to B’er … de lyder temmeligt meget ens -surrender
Den af de voksne, der kan smelte mit hjerte fuldstændig ved at udstøde en lyd … det er Miden, det store skrummel (6,2 kg) … han siger nemlig ‘‘Piv’’ på en meget ynkelig måde og jeg kan simpelthen ikke stå for den lyd
Tja tjoe…de har hver især deres helt egen almindleige stemme som er tydelig at genkende, men nogengange laver de jo nogle helt andre lyde - nogle klagesange der lige kommer ind fra højre, et miiuuuu fra Samba der sjældent siger en lyd. Noget skaberi de første 30 sekunder af en køretur - den slags kan være “hvem som helst” og afføder altid her i huset grin og at en af os siger “Hvem var DET??”
Jamen selvfølgelig kan jeg høre forskel
Ting kurrer som en due - jordens sødeste lille druiiittt-lyd, som hvis den ignoreres, går over i små javjavlyde…
Leo har en “sød og blid” stemme - og meget insistrende! Man er ikke spor i tvivl om, hvis hun vil noget! Hun kan dog også kalde højt, hvis hun er blevet helt væk ude i køkkenet eller andre steder, hvor man ikke lige opholder sig…
Aske ÆVLER!!! konstant, hele tiden og så igen… alle skal vide, hvad han foretager sig, hvorfor han gør det og hvordan han har det med det! Sproget er meget nuanceret - lige fra nogle meget høje avjavjav-lyde til venlig-lyd nærmest som en blid rulle/kurren… og så kan han lyde som en mindre løve, hvis han blive vred nok!
Tjalfe er berygtet for ikke kun at se sød ud, men også for at have de sjoveste lille killinge-iiiiiv, som man kan forestille sig fra ca 5.8 kilo kamptrænede muskler… den kat er på enhver måde falsk varebetegnelse! Når det gælder kan han dog sagtens give Askes løvebrøl reel konkurrence… Selv om det er når han er allermest stille, at man bør frygte konsekvenserne mest
Selv deres hvæsen er der store indbyrdes forskelle på - og man er aldrig i tvivl om hvem der lige nu har fået nok (Vi hører jævnligt hvæsen fra samtlige katte - de bor trods alt sammen med Nanna - need I say more? SUK den hund er dælme ikke for kløgtig!!!)
Jeg har 18 katte og jeg kan sagtens høre forskel på dem, eneste undtagelse er Snuf og hans to sønner O’Malley og Orlando, der kniber det af og til -høhø
Jeg kan nemt høre forskel på vores 4, og hva de vil have os til -høhø
Cata har et meget højt miv, især når hun ikke kan finde sin far også bliver det bare højer og højer og jeg duer bare ikke.
Doo brøler med en lidt lys stemme.
Arnold gnæger, eller hvordan jeg skal forklare det.
Tuomas siger nogen små piv, og det er så det
sagtens !!!
diesel synger - blandet med sådan lidt due kurren
brune mor miaver- ret dybt- men normalt for en ori
rynke- da der enedelig kom lyd på troede jeg der var noget galt !!! hun bræger med den vildeste høje rustne stemme, tog mig et stykke tid at finde ud af at hun bare snakkede
pinhead- fuld lyd - fra kurren til miaw, forskellige toner, højder og længder. han er en rigtig orientaler. de af jer der har mødt ham på udstilling har en ide om niveauet
Ja da !!! ikke blot forskel på deres stemmer, men også hvad de siger Oline, min burmeser pige , er meget velformuleret,-,- men hun er også “Alfa-katten”, med hvad det indebærer af “ord” for at holde orden i flokken,- bl. a. bruger hun altid “morlyden” når Face skal indfinde sig.- Både hun og Face selv ( på godt 2 år), mener nemlig, at Face stadig er killing, - får også lov til at patte engang imellem (Oline har ikke mælk) ;- Lille Fis er min mest diskrete kat, men fortæller mig dog højlydt hvis jeg har “glemt”, at sætte glas(!) med vand bl. a. i vindueskarmen, selvom der er vand i 3 skåle rundt i huset,- Jeg forstår hende,- jeg synes, at vin skal drikkes af pæne glas,- og har hun det sådan med vand, er det da OK
Knus fra Cats og Conni
Ja jeg kan let kende forskeld på mine kattes stemmer.
Kiwi (huskatte) siger engeligt ikke meget, ofte sidder hun bare og mimier at miaue. Men når der endelig er lyd på er det et knæk-knæk der kommer fra hende. det og så hende brækkede hale er også grunden til at hende kælnavn er “knækker”.
Lotus (aby) er også temmelig stille men hendes lyd er mere krævende og bestemt. Jeg kan ikke lige beskrive den. Men når hun har killinger kurre hun lidt ala en due.
Unni (aby) siger noget mere end de andre og det er ligesom et mivvv-mivvv. Hendes stemme er dog også meget anderledes når hun har killinger så bliver det til endnu en due-lyd.
Om jeg kan høre forskel?
-LOL Ja da - Gia siger “mauu!” Hvis hun vil kæles, og “iv!” Hvis hun vil have (mere) mad - eller bare fisker for frisk tørfoder, så sætter hun sig ved køkkenet og siger iv!
Een gang, hvor jeg ikke lige havde fået fyldt op af favorit-foderet (men der var rigeligt af det andet), røg hun op på sofa-armlænet (hvor hun kan se ud i køkkenet) og ligefrem råbte “iv-iv-iv-iv”, da hun hørte, at der blev øst op af foderbøtten
Og Leise - han siger allerhøjst " -rk" Måske er hans stemme så højfrekvent, at vi mennesker ikke kan høre ham?
Dejlig tråd at læse - skønt at høre om de forskellige katte og deres personligheder
Ja, sagtens, ofte også på deres spindende og måden de hopper op på etc.
Samt også ofte hvad det er de prøver at fortælle mig. Mea er klart mest varieret og det er der jeg nemmest forstår hendes mening (tror jeg) og de andre har jeg også ret nemt ved. Bortset fra May der bare siger piiiiiiiiv lige meget hvad hun vil, næsten… hehe
Ja jeg kan også høre og mærke forskel på vem det er der kommer op i sengen om morgenen. Mushu kommer luskende op på mig fra fødderne og lægger sig på min mave mens hans stille brummer. Kuzco lægger sig ikke så tit på maven, men han storspinder når han kommer op og så skal han altid lige og og møsse ens ansigt 100 gange om morgenen
Meeko han har sån en dyb brummen der kommer helt nede fra maven af og så er det nemt at mærke når det er ham da han jo er killing og vejer noget mindre end de andre
Filur, han miaver jo slet ikke… Hansiger PPPIIIIIVVV! OG det nyeste han er begyndt på er en slags meget hæs miaven, nok mere et hvæs det lyder som. Men han mener det som en god ting.
Zalsa Miaver sådan meget dybt, og alligevel rimelig lyst. det er lidt svært at forklare, og så er det som regel et sådan, se mig nu miav. eller Hvor dælen blev du af miaven.
Hulk han miaver ikke rigtig. Kun meget sjældent. Han brummer mere end han miaver, det lyder sådan lidt alla ruuuuiiiivv.
Mærke forskel på dem kan jeg også sagtens…
Hulk han er ikke så elegant når han hopper eller går. Meget klumpe dumpe. Så når han hopper ned i sengen så giver det et ordentlig ryk i den (fordi han er så stor også.) og så kan man mærke han lige skal finde balancen igen før han går videre. OG så er han ca 3-4 kg tungere end de to andre. (8kg) Og så brummer han som regel når han lander
Zalsa er suåer elegant, meget fin når hun hopper og lander som en lille fjer.
filur han hopper vist enkelt og almindelig . Der er ikke noget der. Han gør sig ikke i høje, store eller lange hop. det skal være så nemt og sikkert som muligt. så der er aldrig fuld knald på når han lander.