Kan ikke lide at blive rørt ved ørene

Charlie har altid haft noget med sine øre…
Han skal dryppes i ørene, for det ene er lidt rødt…
men det er altså virkelig en kamp…
Kan jeg træne det med ham på en måde?

Kan godt forstå, at han bliver sur, hvis det nu gør ondt i det øre…
Dyrlægen sagde, at jeg skulle ringe hvis det var helt umuligt, men vil egentlig gerne have lært ham, at der ikke sker noget…
hvis man altså kan,

Har du prøvet at nusse ham, og på den måde komme tæt på øret? Hvis han forbinder kærtegn og nusseri sammen med øret, kan du måske lære ham at få kigget ører?

Jeg har en “tosset idé” om at jeg skal kunne pille, rode og rage overalt på mine dyr, så det ikke forbindes med noget skidt, så allerede da Emma var hvalp, pillede jeg hende i/på ørerne og kigge hendes tænder/inde i hendes mund. jeg nussede hende samtidig med jeg roste hende, hver eneste gang jeg gjorde det, så hun forbinder det med noget godt. I dag er der ingen problem med at se dem eller i munden :slight_smile:

Toffie var en lidt større udfordring, eftersom han havde en del snask i ørerne. Han havde ONDT i ørerne og han ville slet ikke have os i nærheden af ørerne overhovedet.
Jeg gjorde det, at jeg startede med at nusse øreflippen samtidig med at jeg roste ham, klappede ham på maven/siden/ryggen alt ahængig af hvordan han sad/lå. Efterhånden fik jeg lov til at kigge ørerne mere og mere. Han er ikke super glad for det i dag, men han lader mig kigge i dem i ny og næ og hver eneste gang er der ROS ROS ROS ROS ROS - og så lige et par gdbidder. Han bliver simpelthen ellevild af lykke og glæde (det ser bare så sjovt ud :stuck_out_tongue: )
Find det Charlie elsker aller mest, og hver gang du nusser øret - og i starten bare spidsen - så giver du ham det han elsker mest i hele verden - om det så er nus/kæl eller godbidder, bare det er noget han elsker helt vildt, så tror jeg på det kommer stille og roligt.

Du må ikke forvente at det går stærkt. Vi har haft Toffie i 3 år nu, men det er først for nyligt at han tager det stille og roligt, så tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed og en masse godbidder eller ros, så skal det nok komme i hans tempo.

Vi må øve med ham… Han har altid været sådan med ørerne men der har ikke været noget før nu…
Vi er jo nødt til at dryppe ører men heldigvis kun en uge…
Han har bestemte steder der kan gøre ham rasende… Fx det ene lår…men kun nogle gange…
Ørerne har som sagt altid været no go…

Og ja det er dejligt an kan kigge igen røre en hund alle steder… Det nyder vi jo med perle… Det er jo din fortjeneste :slight_smile: kikke fordi vi roder hende i ørerne konstant lol :slight_smile:

He he he - jamen jeg har pillet, rodet og raget helt vildt på samtlige hvalpe :stuck_out_tongue: Jeg kunne slet ikke lade være :lol:

Er det det samme lår han brækkede da han var yngre? Muligvis har han ondt??

Jeg håber ikke Charlie lider alt for stor overlast, nu hvor I skal dryppe ørerne :slight_smile: og husk godbidder - MAAAAAAAANGE godbidder til det bette pus :hjerte:

[QUOTE=Annette O;882984]He he he - jamen jeg har pillet, rodet og raget helt vildt på samtlige hvalpe :stuck_out_tongue: Jeg kunne slet ikke lade være :lol:

Er det det samme lår han brækkede da han var yngre? Muligvis har han ondt??

Jeg håber ikke Charlie lider alt for stor overlast, nu hvor I skal dryppe ørerne :slight_smile: og husk godbidder - MAAAAAAAANGE godbidder til det bette pus :hjerte:[/QUOTE]
Lidt flovt, så kan jeg faktisk ikke huske om det var det ben… men det mener jeg det er…
men det var hans knæskal der var brækket…ikke helt deroppe… Kan det mon have betydning alligevel?

han glemmer desværre ALT om godbidder, når han skal dryppes… Han bliver bange og ryster… Men det hjælper at Lasse snakker til ham imens…