Kan jeg bevæge mig rolig i KBH?

Nu starter skolen igen, så jeg skal ind og bo midt på Amagerbro og valfarte rundt mellem den bydel og Nørrebro plus Vesterbro.

jeg erkender, at jeg ikke føger vildt meget med i bandekrigen, så sig mig: Er der stadig alarmberedskab som i sommers, hvor politiet var ude med advarsler og forslag til, hvordan man begik sig, når man gik rundt/mødte banderne og eventuelt blev kropvisiteret af dem?

Eller ånder alt fred?

KH

du kan SAGTENS bevæge dig i byen…

hold hovedet højt, gå selvsikkert MIDT på fortovet, virk confident, glad og smil og vær ikke bange for øjenkontakt… så er du helt sikker i byen…

Jeg går derinde på daglig/ugentlig basis i de bydele og ofte efter mørkets frembrud og jeg har aldrig mærket noget…

Jeg skal ikke have klinket noget efter mørkets frembrud. :frowning:

jeg kan sagtens sætte mig ind i hvorfor folk kan blive bange efter de skræmmekampagner der har været - og der ER suspekte typer på Nørrebro - men de er for 99% vedkommende harmløse…

ja - de har store hunde og går i laset army-kluns der sidder forkert og store støvler… men det er udseendet der skræmmer mere end noget andet…

Igen - virker man selvsikker og glad - så gør de ikke en noget… hvis man vrker bange, forsagt og trykker sig mod muren - så er man et langt lettere offer for den eventuelle kriminelle man kunne tænkes at støde ind i

Jeg har boet her i 10 år og har aldrig været nervøs så meget som en eneste gang… uanset hvor i byen jeg har været og jeg har også boet i nordvest :slight_smile:

Du kan sagens gå i fred derinde også på Nørrebro, der kommer jeg ind i mellem…

Jeg er ikke bange, blot interesseret i at vide om der stadig er krig? Om der stadig skydes folk på gaden? Og om politiets advarsel stadig gælder?

Ved I det?

De fleste gange har jeg min lånehund med, Mike er en granvoksen Doberman, så jeg håber ikke, at jeg møder deres muskelhunde, for jeg ønsker ikke at en eller anden tåbe skal få den idé at slippe sin hund på min fordi min ser farlig ud. Mike er nemlig mere lab end dober, men det er svært at se på ham :slight_smile:

K

Jeg kan se, at det er i fuld gang endnu… øv

På Nørrebro er der god chance for at møde muskelhunde, hvis man går hen i de parker hvor de er.

En Dobermann sender jo altså nogle bestemte signaler. Så der ville jeg nok være lidt varsom.

Hvor langt kan du tage væk? Har du bil, så ville jeg anbefale dig at køre ud af byen til lufteture. Men det kan de sikkert også rådgive dig om på din skole, så.

Pludselig går det op for mig; at jeg er ved at miste gode trygge Danmark.

Det gør mig ked af det. :thumbdown:

jeg tror nu sagtens at du helle vil kunne gå i fred på gaden i kbh.
nu har jeg jo mødt dig et par gange og du udsender langt fra de signaler som div bande-medlemmer går og kigger efter.

Men når det er sagt vil jeg personligt ikke bryde mig om at gå rundt på eks nørrebro eller nordvest, da jeg for udeforstående sagtens ku blive sammenlignet med en “rocker” pga af min str og mit udseende plus evt påklædning.

[quote=lenschow;294936]Nu starter skolen igen, så jeg skal ind og bo midt på Amagerbro og valfarte rundt mellem den bydel og Nørrebro plus Vesterbro.

jeg erkender, at jeg ikke føger vildt meget med i bandekrigen, så sig mig: Er der stadig alarmberedskab som i sommers, hvor politiet var ude med advarsler og forslag til, hvordan man begik sig, når man gik rundt/mødte banderne og eventuelt blev kropvisiteret af dem?

Eller ånder alt fred?

KH[/quote]

Idet jeg går ud fra, at du hverken ligner en rocker eller en indvandrer :tihi: ville jeg mene, du kan bevæge dig frit og uforfærdet …

NP

Hov hov, det med Amagerbro missede jeg lige.

JEG bor lige midt på Amagerbro og det er altså udenfor byen. Det er herude hvor tåberne vender, eller hvad man siger. .-tihi Gangstativernes og flyvsk hentehårs, kantiners og de beskidte kravers bydel. Herude er der sgi ikk så meget at være bange for.

Men jeg ved faktisk ikke hvor man må slippe sin hund fri. Ude ved stranden et sted, velsagtens. JO - og ved Lergravsparken station er der også et lille indhegnet hundeluftested. :slight_smile:

(Nåååå, se så kunne jeg alligevel godt hjælpe) :thumbup:

Ja, Amagerbro er et temmelig fredeligt sted - og dog tæt på city :slight_smile:
Der er mange, der lufter hund ved stranden - og en stor del af Amager Fælled er vist også åben for hunde uden snor. Den del, der ligger mellem Bryggen/Sundby/Vandrehjemmet. Den store del af Fælleden må der ikke være løse hunde.

Tak:-)

Nej jeg ligner vist ikke en rocker haha:-)

Jeg er på vej afsted nu.

Ang hunden, så skal han slet ikke slippes for han kan ikke med hanhunde, så det ville være uansvarligt. Og så er han jo ikke min egen, så det tør jeg slet ikke:-)
Tak for alle de gode svar

KH

Du, uden at være særligt a jour mht banderne (alarmberedskabet i sommer gik helt hen over hovedet på mig), så har der været skud-episoder de særeste steder - selv i Magasin!
Og på restauranter på Vesterbrogade, jamen, man kan ikke gardere sig, lige så lidt som mod trafikulykker IMHO.

På tirsdag skal jeg mødes med en veninde på en restaurant på Vesterbrogade, og vi skal spise og snakke igennem, så den bliver sikkert over 23, før jeg snupper en bus hjem.

Fredsommelige bus 26 går fra Valby til Frihavnen, så der ses sjældent urolige hoveder i den. De mest aggressive typer er såmænd buschaufførerne. Der er godt nok nogle varyler imellem!

Men også mange søde og hjælpsomme: Den lille thai-gut, der er super-serviceminded, den polske dame, der har 7 katte selv, 2 polske chauffører med en fortid i elitesport, og den aldrende flipper, der stadig spiller i band, og har kat - jo, man lærer folk at kende i bus 26. Sig ikke, at København er fremmedgjort og alt det med ‘ensom i storbyen’. Med et smil og en snak er der også personlig kontinuitet her midt i det hele.

Veninden har boet midt i Vesterbro i en ti års tid, og ikke haft problemer.
Nu er hun også nærmest garder-høj, og den uforfærdede type med kort hår og enkel læderjakke, så hun ligner en, de ikke gider komme efter.
Fysikken spiller altså ind, når det handler om at se ikke-sårbar ud.

Men hunden ville jeg ikke tage med ind i problem-områderne. Du kender sikkert mere til muskel- eller kamp-hunde end jeg gør, men en veninde af mig havde en mops, der blev angrebet uden varsel af en kamphund på Nørrebronx.

Jeg føler mig ikke vildt godt tilpas på Nørrebro, men det har mere at gøre med kultur/religion og normer mht kvinder, end med bander.