Kan jeg os få en spand og en lille skovl far?

Victor har lige fået fyldt Worlds Best kattegrus over i sin kattebakke.
Jeg har fyldt den godt op, men måske er der for meget i?

Victor virker i hvert fald meget glad for at lege i kattebakken, i stedet for at lave bimmelim og bummelum. Han sidder og skraber løs i gruset, og en del af det ryger derfor ud på gulvet. Gad vide om han snart begynder at bygge sandslotte derovre :thumbup:

Har ikke set ham gøre sådan de andre gange jeg har gået over til noget nyt grus (han har prøvet 2 andre mærker), så er der nogen der ved om det er et tegn på at han synes at der er for MEGET grus i, eller hvorfor han ikke bare sætter sig som han plejer?

Uuuuh nu kiggede jeg lige tilfældigt derover, og nu har han lavet nr. 2 i det nye grus :thumbup:

Nu er det bare endnu mere irriterende, hvis han fortsætter med at skovle ud på gulvet :uha:

Vores killinger går helt i selvsving når der er nyt, frisk grus i en bakke.
De graver og graver og kaster rundt med gruset i vild begejstring :smiley:

[quote=PiaR;423005]Vores killinger går helt i selvsving når der er nyt, frisk grus i en bakke.
De graver og graver og kaster rundt med gruset i vild begejstring :D[/quote]
Åh det var godt at høre at det er typisk killinge-adfærd :høhø:

Så vil jeg feje det der ligger udenom op i bakken igen, i stedet for at smide det ud :thumbup:

Jeg tror heller ikke han kaster så meget rundt med det, når nu han har indviet det som toilet :stuck_out_tongue:

Det samme sker her, når der hældes helt nyt, frisk WBCL i bakkerne… Leo bliver endda så glad at hun er nødt til at spise lidt af det nye gode grus :smiley: Så snart bakken er brugt første gang holder hun dog op med det pjat…
Jeg har et ca 5 cm tykt lag i bakkerne herhjemme - det passer så nogenlunde med at der ikke kommer alt for meget ud på gulvet trods at bakken bruges af “arkæologerne” Ting og Thane :slight_smile:

[quote=Ann K;423011]Det samme sker her, når der hældes helt nyt, frisk WBCL i bakkerne… Leo bliver endda så glad at hun er nødt til at spise lidt af det nye gode grus :smiley: Så snart bakken er brugt første gang holder hun dog op med det pjat…
Jeg har et ca 5 cm tykt lag i bakkerne herhjemme - det passer så nogenlunde med at der ikke kommer alt for meget ud på gulvet trods at bakken bruges af “arkæologerne” Ting og Thane :)[/quote]
Ja men der sker vist heller ikke noget ved hvis de kommer til at spise lidt af gruset vel?
Det er jo lavet på majs :slight_smile:

Nej der sker ikke noget… andet end at jeg sidder og undrer mig over det skøre kræ! :smiley:

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig, W(orlds)B(est)C(at)L(itter)? er lavet på majs? Hvordan er det i brug, altså lugt, klumpen mm? Har aldrig prøvet det. Simon: Undskyld jeg lige bryder ind i din tråd:ups::). Og ja, den der med at lege udflugt ved stranden i katte bakken, den har jeg også set utallige gange da vi havde killinger sidst. Hvor er det i øvrigt en sjov overskrift, får lige en til at trække på smile båndet, kan virkelig se lille Victor for mig:)

Der er en tråd herinde om de forskellige grusmærker… der har jeg bla skrevet om WBCL - som jeg også forhandler :wink:
Jeg har et godt tilbud på det i butikken og jeg har ingen problemer med at folk deler en sending bare de henter det her hos mig eller aftaler et sted hvor det skal sendes hen ( orientering for folk i Kbh-området: skal snart have hjem til mig selv og har ikke spor plads til 10 sække :wink: )

[quote=Ann K;423024]Der er en tråd herinde om de forskellige grusmærker… der har jeg bla skrevet om WBCL - som jeg også forhandler :wink:
Jeg har et godt tilbud på det i butikken og jeg har ingen problemer med at folk deler en sending bare de henter det her hos mig eller aftaler et sted hvor det skal sendes hen ( orientering for folk i Kbh-området: skal snart have hjem til mig selv og har ikke spor plads til 10 sække :wink: )[/quote]

Tak skal du ha Ann:ok: Jeg bor jo faktisk på Amager. Hvor meget tager du for en sæk? Jeg var også inde et rode lidt i grustråden, men er vist en abekat til at finde rundt i den, men giver lige et forsøg mere:)

Det klumper fint, men det har en noget speciel lugt og jeg synes ikke det tager lugten af (han)kattetis særlig godt.

Men mine katte synes det er afskyeligt. Jeg har brugt det i en længere periode i 1 bakke (ud af 3) - og den blev stort set aldrig brugt.
Altså bundkarakter fra kattene.

Det samme får i øvrigt Porta Pine, der er “savsmuld” …

Hvis man er med i tilbuddet så koster en sæk kun 299 for 15 kilo… det lyder dyrt, men er faktisk ganske billigt da gruset simpelthen er noget af det drøjeste, jeg nogensinde har været ude for… jeg har 5 katte og bruger mærkbart mindre grus end jeg gjorde med de almindelige betonitmærker!
Det kræver ofte tilvænning og man skal som ejer også vænne sig til en anderledes lugt fra kattebakken… men jeg og mine katte er altså glade for det!
Og jeg kan virkelig lugte forskellen på dette grus og så betonitgruset, der nu efter min mening ikke lugter ret godt eller tager lugten fra kattene særligt godt…

[quote=Vivi_Fletcher;423027]Det klumper fint, men det har en noget speciel lugt og jeg synes ikke det tager lugten af (han)kattetis særlig godt.

Men mine katte synes det er afskyeligt. Jeg har brugt det i en længere periode i 1 bakke (ud af 3) - og den blev stort set aldrig brugt.
Altså bundkarakter fra kattene.

Det samme får i øvrigt Porta Pine, der er “savsmuld” …[/quote]

1000 Tak for dit hurtige svar:)

[quote=Ann K;423028]Hvis man er med i tilbuddet så koster en sæk kun 299 for 15 kilo… det lyder dyrt, men er faktisk ganske billigt da gruset simpelthen er noget af det drøjeste, jeg nogensinde har været ude for… jeg har 5 katte og bruger mærkbart mindre grus end jeg gjorde med de almindelige betonitmærker!
Det kræver ofte tilvænning og man skal som ejer også vænne sig til en anderledes lugt fra kattebakken… men jeg og mine katte er altså glade for det!
Og jeg kan virkelig lugte forskellen på dette grus og så betonitgruset, der nu efter min mening ikke lugter ret godt eller tager lugten fra kattene særligt godt…[/quote]

Mange tak for svaret igen:) Det er ikke helt pt jeg skal skifte grus, da de små får det de er vant til lige til at starte med, men hvis det bliver aktuelt kan jeg så evt. skrive dig en pb og høre om du stadig har osv? Det lyder rigtig nok en anelse dyrt, men det med at det kan kommes i toilettet er guld værd når man bor på 3 sal:) Og selvfølgelig at det er drøjt:)

Simon: Nu skal jeg nok lade være med at bruge mere plads fra din tråd:sorry::tak:

[quote=SIBsofie;423032]1000 Tak for dit hurtige svar:)

Mange tak for svaret igen:) Det er ikke helt pt jeg skal skifte grus, da de små får det de er vant til lige til at starte med, men hvis det bliver aktuelt kan jeg så evt. skrive dig en pb og høre om du stadig har osv? Det lyder rigtig nok en anelse dyrt, men det med at det kan kommes i toilettet er guld værd når man bor på 3 sal:) Og selvfølgelig at det er drøjt:)

Simon: Nu skal jeg nok lade være med at bruge mere plads fra din tråd:sorry::tak:[/quote]

Det er en rigtig god pris du fik tilbudt dér :slight_smile:
Jeg købte mine 15 kg for næsten 400 kroner, fordi der os lige var levering oveni hehe.

Men nu må vi se hvor godt Victor tager imod det :slight_smile:
Men det er også mange nye ting han skal vænne sig til lige for tiden. Lux kattemad og nyt kattegrus hehe :stuck_out_tongue:

Mine 7 er også DØDbegejstrede når der er nyt grus… jo mere de kan placere på gulvet - jo mere happy og uartige ser de ud når jeg kommer ud på toilettet for at se på påstyret…