Kan katte have damp?

Jeg har spekuleret over det her lidt tid-olding-høhø

Kan katte have nogen form for damp? Eller nogen sygdom der gør dem rastløse og aktive?

Jeg ved godt katte skal være aktiv - nogle mere end andre. Men om det er muligt katte kan lide af en form for damp:?

Hvilken race taler vi om ? :slight_smile:
Der er vist et ret stort spænd mellem f eks ABY og SIA vs PER og RAG :wink:

i perioder virker mine katte som de har damp (SIA, OSL; OSH var). De løber og engang imellem flyver de over jorden eller løber på væggende. Når denne periode er ovre sidder de bare og vasker sig. Den peioder som for mig virker som damp kalder vi for vandvid og det er naturligt i min race…

[QUOTE=MiSi;86352]Hvilken race taler vi om ? :slight_smile:
Der er vist et ret stort spænd mellem f eks ABY og SIA vs PER og RAG ;-)[/QUOTE]

En coon wannabe:) og en colourpoint / coon mix

Præcis:) Jeg sidder bare nogen gange, når sådan et af deres anfald strækker sig over 2 timer - gad vide:?
Det sker for det meste lige når vi skal til at sove, og jeg er ekstra irritabel - så der skal være en undskyldning for at jeg ikke flår hovedet af dem-høhø Altså at de måske ikke helt kan gøre for det, måske har de damp:p

Men sådan et flip på 2 timer med 2 katte på henholdvist 4 og 5 kg der bare tonser igennem alt og flår ledninger ud af stikkontakter fordi de hænger fast, vælter glas ned, leger tarzan i gardinerne - ja så koger man engang imellem:doh:

Men heldigvis kan man da grine af de, når der falder ro over lejeren:wehuu:

Hejsa.

Jep alle mine har DAMP især når man er træt og irriteret. De andre katte jeg har haft tidligere i mit liv har også haft DAMP. Og DAMP’en starter altid præcist når den irriterer allermest.

Især da/når de er unge, under 5 år er det allerslemmest, så er der DAMP dagen lang og om natten. Derefter kan de begynde at køle lidt af - meeeen når man er træt og irriteret, så er der altid dømt tosseanfald. Det slår aldrig fejl.

:thumbup:

[QUOTE=Sheer;86366]Hejsa.

Jep alle mine har DAMP især når man er træt og irriteret. De andre katte jeg har haft tidligere i mit liv har også haft DAMP. Og DAMP’en starter altid præcist når den irriterer allermest.

Især da/når de er unge, under 5 år er det allerslemmest, så er der DAMP dagen lang og om natten. Derefter kan de begynde at køle lidt af - meeeen når man er træt og irriteret, så er der altid dømt tosseanfald. Det slår aldrig fejl.

:thumbup:[/QUOTE]

Mine er for det mest okay rolige ved sove tid, MEN nogen gange slår det fejl. Jeg sover meget let og der skal ingenting til at vække mig.
Nogle nætter sover jeg sammenlagt 4 timer. Den resterende tid bruger jeg på at ligge og rase og tælle til 10. Ellers er jeg oppe og fjerne diverse ting som de render rundt og larmer med.
At lukke døren, tja det hjælper ikke for så står der 3 katte og skraber:)

Gud hvor er de billigt til salg nogen gange:muhaha:

Åh ja… DET kender jeg osse her…
Jeg kalder det damp om dagen og ulvetimen til natten…

OG det kan udløses af en simpel ting… Jeg tabeg f.eks en teske på gulvet. To reagerer med “hjæææææææææælp, verden falder ned om ørerne på os” (de VED jo godt, jeg tabte noget:doh:) Straks falder 3 andre ind og pludseligt løber de på væggene, og leger “jorden er giftig”, “du er den” og det der er værre, samtidigt med at de gynger i persiennerne (vores persienner bliver ALDRIG slidt af ælde nej:mad:)

OG de stormer rundt, som havde de fanden i hælene… Og pludseligt som ved et trylleslag, sidder alle og vasker og pudser sig selv og hinanden på bedste vis og alle er såååå gode venner…:?

Men jeg behøver ikke at være årsagen til det… Det kan være den ene leger med en papirkugle. Og de andre bliver misundelige over DEN papirkugle, selv der ER andre papirkugler…:uha:-høhø
Så løber de rundt og vil stjæle den papirkugle, og pludseligt er det alle mod alle…

OG til natten er det akkurat som om, at de absolut SKAL há knoklet den overskydende energi af, inden vi skal sove…

Så jo, vi har osse damp misser her…

OG bagefter, ja så sidder jeg og griner af det…

Men det er rigtigt, somme tider starter de lige på det allermest irriterende tidspunkt…

[quote=~Prinsesse~;86371]Mine er for det mest okay rolige ved sove tid, MEN nogen gange slår det fejl. Jeg sover meget let og der skal ingenting til at vække mig.
Nogle nætter sover jeg sammenlagt 4 timer. Den resterende tid bruger jeg på at ligge og rase og tælle til 10. Ellers er jeg oppe og fjerne diverse ting som de render rundt og larmer med.
At lukke døren, tja det hjælper ikke for så står der 3 katte og skraber:)

Gud hvor er de billigt til salg nogen gange:muhaha:[/quote]
Ja, kender det. Sådan var det også for mig indtil min skuffer/skabeengel fortalte mig velsignelserne ved skabe og skuffer.

Jeg kan huske da jeg viste mit hjem frem inde i hulen for nyligt, at flere kommenterede at her var så ryddeligt, og jeg nænnede jo ikke at fortælle mine meddebatører at den tilsyneladende ryddelighed ikke bør forveksles med orden, herhjemme hos mig. Mine gæster råder jeg dog altid til at undlade at åbne skabsdøre eller skuffer i mit hjem.

:ups:

[quote=~Prinsesse~;86371]Mine er for det mest okay rolige ved sove tid, MEN nogen gange slår det fejl. Jeg sover meget let og der skal ingenting til at vække mig.
Nogle nætter sover jeg sammenlagt 4 timer. Den resterende tid bruger jeg på at ligge og rase og tælle til 10. Ellers er jeg oppe og fjerne diverse ting som de render rundt og larmer med.
At lukke døren, tja det hjælper ikke for så står der 3 katte og skraber:)

Gud hvor er de billigt til salg nogen gange:muhaha:[/quote]

Hvorfor er det ALTID sjovest at finde ting, man kan larme, rasle banke med om natten??
Se det er en ting, jeg OSSE har tænkt på…

OG sikke mange ting de KAN finde om natten… Jeg har osse div antal “ryd hurtigt op” skuffer og skabe her…

OG FÅR jeg åbnet en skuffe, kan jeg være ret sikker på, at jeg IKKE må vænne ryggen til den, for når jeg vender mig om igen, er alle sjove ting forsvundet, og jeg kan finde dem næste nat:doh:

Uha Katte med DAMP kender jeg vist alt til herhjemme.
En af mine killingekøbere bad om en livlig aktiv kat, hun vidste ikke hvad hun gik ind til ha ha, men men men, hun faldt ud af at katten sagtens kunne fange adventkransen.
Jeg er blevet tilbudt at få den hjem på opdragelses lejr, men med 7 terrorister herhjemme tror jeg bare hun vil komme tilbage med endnu flere numre, de er dog kun 2 ha ha

Jeg tror de fleste abyer lider af DAMP - nogle mere end andre :smiley:

[QUOTE=Sheer;86382]Ja, kender det. Sådan var det også for mig indtil min skuffer/skabeengel fortalte mig velsignelserne ved skabe og skuffer.

Jeg kan huske da jeg viste mit hjem frem inde i hulen for nyligt, at flere kommenterede at her var så ryddeligt, og jeg nænnede jo ikke at fortælle mine meddebatører at den tilsyneladende ryddelighed ikke bør forveksles med orden, herhjemme hos mig. Mine gæster råder jeg dog altid til at undlade at åbne skabsdøre eller skuffer i mit hjem.

:ups:[/QUOTE]

[QUOTE=Copycat;86384]Hvorfor er det ALTID sjovest at finde ting, man kan larme, rasle banke med om natten??
Se det er en ting, jeg OSSE har tænkt på…

OG sikke mange ting de KAN finde om natten… Jeg har osse div antal “ryd hurtigt op” skuffer og skabe her…

OG FÅR jeg åbnet en skuffe, kan jeg være ret sikker på, at jeg IKKE må vænne ryggen til den, for når jeg vender mig om igen, er alle sjove ting forsvundet, og jeg kan finde dem næste nat:doh:[/QUOTE]

Det jeg gemmer væk er drillepindene. For Alma elsker at gå med fjerene i munden, også slæber hun plastic pinden hen over trægulvet:mad: Og de pinde, ja dem findes der 7 af i lejligheden - så dem render jeg meget efter om natten, eller skumbolde - for hvis Alma får sådan en i munden render hun og kurrer helt vildt.

Det var lidt sjovt, her i weekenden lå jeg stadig i sengen og kunne se madskålen var tom. Så beder jeg kæresten åben skabet med mad for at fylde op - ud vælter der diverse pinde, bolde og mus. Kæreste kigger lidt på mig - øh hvad foregår der:?

Mig; ja hvis du ikke sov så tungt, ville du vide det:)

Der er vist også nogle der har damp herhjemme, i det mindste Quini, Der kan køre og larme med sit telt og colakapsler i timevis. :smiley:

Somalierne havde damp da de var yngre, nu er de dampet lidt af :smiley:

Bølle-Bjørn har helt sikkert DAMP :doh: … han skal altid lege med raslebolde oppe i min seng om natten :cool: … det er osse ham der hænger i toppen af chinchillaburet, når ikke han er på tyvetogter andre steder i huset … der er intet der er sikkert her på adressen, efter at han slap løs i hele huset :blegne:

Men jeg tænkte egentlig på, om det er muligt? Findes der sådan en sygdom hos katte?

Happy havde DAMP - eller også var hun bare halv siam:-)

Tip har det også - og Maggie … Især lige nu klokken lort inden de skal sove:-)

Ja…det gælder…
alle racer;
men kun hvis deres mennesker har DAMP. :tihi:

Gode nytårshilsner :inlove:
Mona