Kan katte tåle kål?

Ja, lidt mærkeligt spørgsmål. :tihi: Men Tenshi bliver altså helt vild, hver gang jeg putter hvidkål i salaten, og hun er helt umulig at få væk fra tallerkenen. :rolleyes: Skøre kat…

Så kan jeg mon godt give hende lidt af det?? :?

Jeg kan ikke forestille mig, at kål er synderligt skadeligt for katte. Jeg har solgt en kat til en jugoslavisk familie - denne kat elsker surkål og har så vidt vides ikke taget skade af det. Jeg ville ikke forhindre hende i at spise rå kål i mindre mængder - omend ikke andet kunne det måske indgå i en slankekur af katten:?:wink: (Hos mennesker er en kendt bivirkning af at spise meget kål forøget luftproduktion fra tarmen - noget lignende kan sikkert forventes hos katte;))

Herhjemme må vi smage alt, hvis vi i længere tid har vist stor interesse for det… Tiggerri gider vi ikke - så derfor skal der være selve maden hun er interesseret i, og ikke bare vores mad :slight_smile:

Tusind tak for svar. :slight_smile:

Jeg tror at Tenshi skal have lov til at smage lidt kål i morgen! :yah:

Mine er også helt vilde med kål. :slight_smile: Tror da ikke det mere skadeligt end græs - jeg lader dem, men de spiser ikke meget.

Hehe okay, så er det da ikke kun Tenshi der er mærkelig. :høhø: :stuck_out_tongue:

Tenshi siger tak for jeres svar, og at hun glæder sig til at måtte spise af min tallerken i aften! :savle:

Her i huset bliver der smagt på både kål, gulerødder og selleri.
Særlig selleri og gulerødder gør Lillepigen helt lyksalig. Hun slikker på guleroden og gnasker først i sellerin, hvorefter hun ruller sig i resten. Kål spises der lidt af, men et kålblad kan være mega sjovt at legemed, særlig når man hedder Knud eller Hans Otto.
Knus Elin