Kan katte være kejtpotede?

  • altså er det mest normalt at bruge højre pote?
  • er katten kejtet hvis venstre bruges?
  • eller bruges begge poter lige meget?

Hmm det foresvæver mig at der for ikke så længe siden var et eller andet om netop det i pressen, og ja katte kan osse være kejtpotede :slight_smile: jeg kan ikke huske hvor jeg så det, måske andre kan.

Det har jeg aldrig hørt om eller tænkt over, men det kunne da være spændende at høre om der er nogen der ved noget mere om det:)

Jeg har heller aldrig hørt om det, men jeg vil da prøve at ligge mærke til coonerne her når de sidder og pjasker i vandskålen.
Hilsen Lisbeth

Det hedder venstrepotet…det hedder jo heller ikke kejthåndet men venstrehåndet :høhø:

Ja, vore dyr er venstrepotet og nogle er højrepotet.
Jeg har allerede observeret at Uno Ex. er venstrepotet :wehuu:

Og jeg er sikker på det som i menneskeverdenen er genetisk betinget.
Lulu, Habibi, Ouna og Sigariah drikker ofte vand af samme pote…altså IKKE samme pote, men samme pote :ups:…Sigariah er dog lidt også til højrefløjen…genetikken er ikke altid i lige linie…

Jeg læste noget om en test der var lavet. Tror at det var i Daily Mail, men kan ikke finde den lige nu.

Tilgengæld fandt jeg denne :slight_smile:

Ja det kan de. Og myten vil vide, at venstre potede dyr er klogere end de andre:-)

MVH

[quote=lenschow;254633]Ja det kan de. Og myten vil vide, at venstre potede dyr er klogere end de andre:-)

MVH[/quote]

Den tror min mand på :tihi:

[quote=kamikaze;254394]Det hedder venstrepotet…det hedder jo heller ikke kejthåndet men venstrehåndet :høhø:

[/quote]

:ok:

[quote=lenschow;254633]Ja det kan de. Og myten vil vide, at venstre potede dyr er klogere end de andre:-)

MVH[/quote]

ggg så gider jeg slet ikke checke hvilken pote Simba bruger, han MÅ være højrepotet :klapper::klapper:

[quote=kamikaze;254394]Det hedder venstrepotet…det hedder jo heller ikke kejthåndet men venstrehåndet :høhø:
…[/quote]

Ihhh, undskyld sprogspasseren - men når noget popper op skal det fluks nedfældes - tænk hvis jeg glemte det:-)

:tihi: Jeg tror det er fordi jeg har en sønnemand der er venstrehåndet, jeg bruger dèt ord fremfor det andet.
Jøses det var svært at lære Morten at binde en sløjfe, for både jeg og min mand er højrehåndet.
Morten har med garanti arvet sin håndethed fra hans farfar…hans faster er også venstrehåndet.
OM de der har deres center i hjerne,n der gør man er venstrehåndet, liggende i højre hjernehalvdel ER klogere, end vi der har det liggende i venstre del af hjernen, skal jeg ikke kunne sige. Men Morten vil HELT sikkert give de der påstår det…ret :høhø:

Det var vist mig der postede et link til en undersøgelse om netop dette.
Undersøgelsen viste at hunkatten primært bruger højre pote og hankatte primært bruger venstre.
Prøv at kigge lidt tilbage her i rummet, så er den der nok.

[quote=lenschow;254633]Ja det kan de. Og myten vil vide, at venstre potede dyr er klogere end de andre:-)

MVH[/quote]

Det er ikke en myte. :stuck_out_tongue:

Det er den skinbarlige sandhed. :klapper:

Der er lavet test på mennesker; som viser, at venstrehåndede er klogere end højrehåndede.

[quote=Mona Jensen;254854]Det er ikke en myte. :stuck_out_tongue:

Det er den skinbarlige sandhed. :klapper:

Der er lavet test på mennesker; som viser, at venstrehåndede er klogere end højrehåndede.[/quote]

Så må vi være en meget klog familie her.
Jeg er kejtet, min mor er kejtet, min bror er kejtet og min niece er også kejtet.
Hvorfor er jeg så ikke blevet til andet end “Støv a’ desse”-LOL
Hilsen Lisbeth

[quote=Mona Jensen;254854]Det er ikke en myte. :stuck_out_tongue:

Det er den skinbarlige sandhed. :klapper:

Der er lavet test på mennesker; som viser, at venstrehåndede er klogere end højrehåndede.[/quote]

Selvfølgelig er vi da de klogeste :slight_smile: Kun en højrehåndet kan stille spørgsmålstegn ved det :thumbup:

[quote=Coon Danica;254855]Så må vi være en meget klog familie her.
Jeg er kejtet, min mor er kejtet, min bror er kejtet og min niece er også kejtet.
Hvorfor er jeg så ikke blevet til andet end “Støv a’ desse”-LOL
Hilsen Lisbeth[/quote]

Jeg har lige set i min gryde.-jegerenheks
Det venter forude søde Lisbeth.

Du er jo stadig en ung pige. -devilangel

[quote=Mona Jensen;254854]Det er ikke en myte. :stuck_out_tongue:

Det er den skinbarlige sandhed. :klapper:

Der er lavet test på mennesker; som viser, at venstrehåndede er klogere end højrehåndede.[/quote]

Lad mig gætte, Mona er venstrehåndet :høhø:

Jeg tror ikke på at intelligens har noget som helst at gøre med om man er venster eller højrehåndet.