Kan katte være smertestillende?

Så engang et program om en canserpatient der fik smertestillende “behandlinger” af sin kat.
Manden havde prostatacanser og når han havde stærke smerter kom katten og lagde sig på skødet af ham alt imens den spandt. (den kom kun når han havde stærke smerter og ellers ikke kunne finde ro)
En læge udtalte sig i den sammenhæng om at frekvensen i kattens spinden kunne virke smertestillende.
Nu har jeg selv gået hjemme i snart 6 måneder med dårlig ryg, og de dage hvor jeg har mange smerter opsøger kattene mig på skift. De lægger sig kosekvent enten på min mave, op af ryggen, eller hvis der er mange smerter ned i benene ligger de sig ved mine hofter.
Jeg kan mærke at smerterne aftager, men om det er varmen eller deres spinden ved jeg ikke.

Hvad siger i til det??

Jeg er helt sikker på at katte ikke alene er smertestillende, men også helende.

Jeg kan ikke huske hvor det er jeg har hørt det, om jeg har læst det et sted eller set det i et program, men der er i hvert fald også noget om at den frekvens katte spinder med også kan hjælpe med at hele brækkede knogler hurtigere.

Et af livets små mirakler, tænk sig at de skønne firbenede ikke bare er gode for menneskets mentale helbred, men også for det fysiske :thumbup:

Det mener jeg så også , helt på linie med de morfin piller jeg også tag , snupper jeg lige en mis :p… Jamen det tror jeg , igår eftermiddags havde jeg det ikke super godt , så kom Sally ind til mig og puttede inde under dynen , det hjalp :thumbup:… Bagefter skrev jeg tråden om empati og katte herinde …

Det kan godt være, at der er noget om snakken, men jeg tror også på, at tro kan flytte bjerge.

Ja jeg kender katte, der har reddet liv med deres spinden - når jeg har menstruationssmerter, så er der intet der kan fjerne det bortset fra en varm spindende kat på min mave - det løsner alt op.

Jeg kender også en, hvis datter lå i koma, og i en periode kom der hver dag en sort kat og slikkede datterens hænder. Til sidst fik hun følelserne igen i hænderne og vågnede. Det første hun bad om var at se katten - hvordan hun end viste det - men den var væk. Og de så den aldrig igen.

Hun har naturligvis en sort kat i dag.

Desuden ved jeg, at Elins Hans Otto har reddet Mogens liv.
Men det kan hun selv vælge om hun vil fortælle om

MVH

Jeg læste engang en artikkel der hed: Spindelydens Helende Kraft, og jeg tror ikke det kun er tro kan flytte bjerge, jeg tror på det passer.
Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det, men det har noget med den frekvens kattens spinden har der går ind og lindrer og heler.

Jeg ved det virker :thumbup:… Det er i bund og grund nok for mig :slight_smile:

Som skrevet tidligere har jeg jo selv oplevet det på det seneste:).
Men jeg tror også at det måske kan være noget med at bare det man berøre katten så falder ens puls og musklerne slapper af. (der er flere forskere der har undersøgt dette omkring personer med fx demens).
Om de er direkte helene stiller jeg mig lidt tvivlende over for, men der er da en skøn bonus hvis det passer. Så skal jeg da vist overbevise kattene om at vi skal putte noget mere:thumbup::thumbup:

Den er god nok. Havde Mogens ikke haft Hans Otto, tror jeg ikke jeg havde haft min dejlige mand idag.
I de mange uger, der gik, før Mogens kunne få gjort noget ved sine hjerteproblemer, lå Hans Otto trofast og spandt på hans brysykasse.
Da Mogens kom hjem efter sin ballonudvidelse og han ville lægge sig, kaldte han på katten. Otto kom lige kort og hilste på, men gik igen, han havde jo ikke brug for ham.
Kort tid efter var det galt igen og igen lå Otto på Mogens.
Siden Mogens har været i Skejby og blive brændt ved hjertet, kommer Otto bare kort og siger hej og går så hen og lægger sig et andet sted.
Knus Elin

Når jeg har haft smerter i ryggen eller nakken tror jeg helt bestemt at kattene hjælper med smerterne ved at få mig til at slappe af.

Men hvis jeg har migræne så er de mega irriterende :p, især når man har en “vader” :tihi:

Så om katte er smertestillende, ja i visse tilfælde

Jeg tro også på det må jeg indrømme. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle forklare det, men da Peter og jeg lå syge (virkelig syge) med slem influenza og feber kom misserne hen til os begge og lagde sig ved os og passede på os. Normalt når jeg er hjemme gider de ikke ligge op ad en eller slet ikke på en om dagen så ligger de normalt i hængekøjerne, men da vi var syge der var de der bare hele tiden omkring os og lå ved os og fulgte efter os hver gang vi gik rejste os. -love
Jeg tror også at de har en psykisk helende kræft da sån en mis der ligger på ens mave, bare udstråler så megen kærlighed og tryghed at man finder en indre ro og alle bekymringer forsvinder som hjælper ens krop til at restituere sig bedre.
Jeg tror hvis ikke jeg havde haft mine missere - ville jeg have været meget mere stresset med min uddannelse osv, men med dem omkring mig falder det hele bare til ro og jeg tænker klarere :inlove:

Der var en der fortalte mig, at når en kat ligger og spinder på det syge sted, er det en form for zoneterapi. Dette tror jeg fuldt og fast på, særlig efter oplevelsen med Mogens.
Når jeg har meget ondt i ryggen og benet, så kommer både Leopold og Xena og putter sig op ad mit ben og min hofte. Det er faktisk de eneste gange de to kan ligge ved siden af hinanden uden at komme op og toppes.
Knus Elin

Om de er direkte smertestillende ved jeg nu ikke. Men der for mit vedkommende hersker der ingen tvivl om de har en utrolig afslappende effekt. Hvis en af dem kommer og putter ved mig om aftenen, er det lige så sikkert som amen i kirken at jeg falder i søvn. Så måske det at man slapper af på en anden måde også kan virke smertestillende. Men det er nok et af de spørsmål vi aldrig får 100% svar på:)